Skocz do zawartości

[Reklamacja] Rockrider 520


colo07

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Nie wiem czy wybrałem odpowiedni temat, mam nadzieję że tak. Mam pewien problem, a konkretniej... Kupiłem rower Rockrider 520 z polecenia osób na tym forum. Rower kupiony w lipcu 2018, używany odliczając zimę około 7 miesięcy. Przebieg roweru to nieco ponad 700 km. Niestety zaczął mi przeskakakiwać łańcuch na 2 przyłożeniu na korbie przy mocniejszym naciśnięciu pedała. Serwis w Decathlon stwierdził zużycie korby, łańcucha i tylnej zębatki. Koszt wymiany z serwisem to około 250 zł bo gwarancja tego nie obejmuje. Rozumiem że to części które się zużywają, jednak coś jest chyba nie tak, jak po takim krótkim czasie i w takiej małej ilości przejechanych km. Czy ktoś miał podobnie? Jest szansa coś ugrać w sklepie? Zaczynam więcej jeździć i nie wyobrażam sobie wymiany tych elementów co pół roku... Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi.

Napisano

Problem z przeskakiwaniem napędu jest realny i trzeba go rozwiązać, gwarancja nie dotyczy jednak zużycia, jeśli pracownik sklepu nie budzi zaufania zawsze pozostaje znaleźć inny najbliższy serwis z mechanikiem, który jest uznany przez lokalnych kolarzy jako rzetelny... Wymiana zużytych elementów, plus usługa to zawsze jest koszt....ale może mądry mechanik zwróci uwagę na coś innego, co powoduje ten problem....Moje doświadczenia z tanimi łańcuchami i zębatkami korby są takie, że mogę uwierzyć, że ich stan jest po tym przebiegu zły... W przypadku inwestowania w nowe części warto rozważyć użycie bardzo drogiego łańcucha czy korby, zębatki, czy kasety, ale takie decyzje proponuję podejmować w kontakcie z mechanikiem...   jest szansa  że sprawa rozejdzie się zresztą po kosztach jeśli okaże się, że jest zagięty hak przerzutki, zadzior na kasecie albo uszkodzone ogniwo łańcucha.... Mechanik może sprawdzić rozciągniecie łańcucha , ustawienie przerzutki itp.

W przypadku napędu znaczenie ma też sposób używania i obciążenie... Turlanie się, czy rower szosowy daje większą szansę na duży przebieg, od wyścigów XC w błocie i piachu.

 

Napisano

Ja byłem lepszy. Dawno temu w serwisie wymieniali mi łańcuch i kasetę, zaraz po wyjeździe łańcuch pod obciążeniem zaczął skakać. Na drugi dzień wracam z reklamacją a facet mi mówi że widocznie napęd się już zużył :)

 

Napisano

Aha... Ale wymienili to? Ja sobie zdaję sprawę, że prędzej czy później takie części się wymienia, jednak nie że po takim czasie. Jeszcze czas to jedno bo ktoś inny przez okres 7 mies zrobi parę tys km. Jednak przy 600-700 km coś raczej jest nie tak. Spróbuję z nimi ,,powalczyć" jednak nie wiem czy coś ugram. A serwisować w tym sklepie już nie będę na pewno. Części kupię pewnie droższe bo chciałbym trochę na tym pojeździć...

Napisano

Spokojnie 700 km może skatować tani łańcuch... jak makaron. To jest możliwe.  Zdarza się , ale daj to komuś do sprawdzenia... w innym miejscu...

 

Napisano
Teraz, colo07 napisał:

Aha... Ale wymienili to

No co ty :) Facet tak mnie rozbawił, że kazałem mu się walić razem z całym serwisem. Niedługo potem rower oddałem chrześniakowi, więc dla mnie problem ustał :)

Napisano

@colo07 a wrzuć z ciekawości zdjęcia zębatek na korbie i na kasecie. 

700km może wyciągnąć badziewny łańcuch ale raczej nie zużywa napędu, a zwłaszcza korby. 

Na pewno jedź do dobrego serwisu a nie serwisu w Decathlonie - choć nie wątpię że zdarzają się takie w których pracują ogarnięci ludzie.

Napisano

Na roweroweporady jest test tego RR, tam w komentarzach ludzie opisują dokladnie te same przygody. Więc pewnie tam jest sramowski odpowiednik HG40 i razem z siłowym stylem jazdy to by wszystko wyjaśniło. Ale korba jednak powinna byc w akceptowalnym stanie.

Napisano

Ten łańcuch srama pc830 to padaka może nawet gorsza od hg40. Jeśli jeżdżone głównie na jednej, dwóch koronkach z tyłu to możliwe, że wytarł kasetę. Korba też najtańsze badziewie, taki urok rr520. ( jeszcze przednia przerzutka jest do bani ). Jednakże dac to komuś do oględzin, koronki kasety i korby.

Napisano

Za 250 idzie założyć sensowny napęd - podstawowa korba Shimano to jakieś 65zł, kaseta 40, dobry łańcuch np. X8 45, plus coś za robociznę.

Jeśli długość suporty by nie siadła to podstawowy Shimano kosztuje 3 dyszki.

Idąc w rozbieralną korbę wyjdzie troszkę drożej, ale w każdym razie napęd z listy powyżej przy odpowiednim traktowaniu przejedzie dobre kilka tysięcy kilometrów. 

Napisano
12 godzin temu, MikeSkywalker napisał:

@colo07 a wrzuć z ciekawości zdjęcia zębatek na korbie i na kasecie. 

Od 3 dni jestem w pracy, odbieram go w sobotę, to wstawie zdjęcie. Z tyłu z tego co kojarzę nie było dużego zużycia... Na korbie największa i najmniejsza zębatka też miała minimalne zużycie. Na środkowej igły... 

1 godzinę temu, MikeSkywalker napisał:

Za 250 idzie założyć sensowny napęd - podstawowa korba Shimano to jakieś 65zł, kaseta 40, dobry łańcuch np. X8 45, plus coś za robociznę.

Jeśli długość suporty by nie siadła to podstawowy Shimano kosztuje 3 dyszki.

W części z Decathlonu nie będę już na pewno inwestować. Wolę dołożyć trochę i mieć coś solidniejszego. Nie z górnej półki, ale coś na czym pojeździ się dłużej...

Napisano

Wiesz, Decathlon podzespołów rowerowych nie produkuje - korzysta z tego co jest na rynku, przynajmniej w kwestii napędu. Ale minusem jest to że serwis mają specyficzny i nie można sobie w nim zamówić dowolnych części. 

Napisano

Sram to marka jak shimano, i tak jak shimano też ma gorsze rzeczy. Bardziej polecam skupić się na odpowiedniej technice jazdy, czyli większa kadencja (szybciej kręcić korbą) bo co byś nie założył jeżdżąc siłowo i na jednym przełożeniu wszystko zarżniesz. Przeskakuje ci na pewno na korbie? Jak to wygląda z tyłu? Też masz przeskoki? Zobacz czy masz demontowalne zębatki, może uda się wymienić samą zębatkę.

Napisano
9 godzin temu, Piter233 napisał:

 Przeskakuje ci na pewno na korbie? Jak to wygląda z tyłu? Też masz przeskoki? Zobacz czy masz demontowalne zębatki, może uda się wymienić samą zębatkę.

Tak, przeskakuje na korbie. Szczególnie na podjazdach lub naciskając mocniej na padał. Mając stopę u góry od razu robi się ,,trzask", zaraz po nim luz i noga spada na dół. 

W sumie nie pomyślałem, żeby samą zębatke spróbować wymienić, muszę to sprawdzić. 

Czy jeśli ewentualnie wymienię korbe, kasete i łańcuch to wymienić od razu inne elementy, np suport? Wydaje mi się to najrozsądniejsze...

Napisano

Zrób zdjęcia koronek korby i kasety.  A z przodu na największej zębatce jak depniesz też przeskakuje ? Jeśli tak to na pewno nie na korbie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...