Skocz do zawartości

[HT czy Full] Jaki rower?


remi40

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam forumowiczów. Jestem tutaj nowy i chciałbym zapytać doświadczonych rowerzystów mtb o dobór sprzętu. Mój wzrost 183 waga 100kg. Planuję zmienić rower ( aktualnie spec rockhoper ) na fulla bądź sztywaniaka na amorze 120mm. Co byście doradzili...trasy które robię to w 80 % Kampinoski Park Narodowy i raz na dwa trzy miesiące wypad do rodzinki w kotlinę kłodzką(jazda po górach). Czy pchać się w karbon? Kasa na rower to tak 15-18k. Dzięki za wszelkie info . Pozdrawiam.

Napisano

Tylne zawieszenie poprawia przyczepność i trakcję, a także zwiększa komfort jazdy, choć nie jest to jego główne zadanie. Minusem fulla jest konieczność płacenia za serwis dwóch amortyzatorów oraz okresowej kontroli i wymiany łożysk wahacza. 

Jeśli full, to albo ścigacz XC, o skoku zawieszenia 90-100mm, albo tzw. rower ściezkowy (ang. trail), o skoku zawieszenia 120-130mm. 

Ścigacz XC będzie szybszy na podjazdach i prostych, ale zawieszenie może pracować bardziej twardo, sportowo. Będzie też słabiej radził sobie na zjazdach. Do tego pozycja na takim rowerze może nie należeć do najwygodniejszych (pochylona, wyciągnięta). 

Trail będzie trochę wolniejszy w czasie jazdy pod górę i po prostych, ale za to będzie lepiej zjeżdżał. Pozycja będzie wygodniejsza, bardziej wyprostowana, a zawieszenie będzie dawać większy komfort, ze względu na większy skok i inną charakterystykę pracy.

 

Przy Twoim budżecie celowałbym raczej w fulla klasy trail, np. Kross Soil lub Giant Trance 29". 

Napisano

Tyle, że  trail z pochylonym amortyzatorem na Kampinos ? Umęczysz się. Tam to raczej fatbike :D

Jak czasem wypad w góry to też pytanie czy ostre techniczne zjazdy po kamieniach między drzewami czy po prostu męczące podjazdy. Przy tych proporcjachbrałbym rower XC a czy full czy HT to już pytanie jak bardzo na twoich trasach jest wyboiście.

Napisano
5 godzin temu, Galvatron napisał:

Tylne zawieszenie poprawia przyczepność i trakcję, a także zwiększa komfort jazdy, choć nie jest to jego główne zadanie. Minusem fulla jest konieczność płacenia za serwis dwóch amortyzatorów oraz okresowej kontroli i wymiany łożysk wahacza. 

Jeśli full, to albo ścigacz XC, o skoku zawieszenia 90-100mm, albo tzw. rower ściezkowy (ang. trail), o skoku zawieszenia 120-130mm. 

Ścigacz XC będzie szybszy na podjazdach i prostych, ale zawieszenie może pracować bardziej twardo, sportowo. Będzie też słabiej radził sobie na zjazdach. Do tego pozycja na takim rowerze może nie należeć do najwygodniejszych (pochylona, wyciągnięta). 

Trail będzie trochę wolniejszy w czasie jazdy pod górę i po prostych, ale za to będzie lepiej zjeżdżał. Pozycja będzie wygodniejsza, bardziej wyprostowana, a zawieszenie będzie dawać większy komfort, ze względu na większy skok i inną charakterystykę pracy.

 

Przy Twoim budżecie celowałbym raczej w fulla klasy trail, np. Kross Soil lub Giant Trance 29". 

Dzięki za poradę. Też myślę a Giant Trance 29...lub Orbea Occam TR.

3 godziny temu, wkg napisał:

Tyle, że  trail z pochylonym amortyzatorem na Kampinos ? Umęczysz się. Tam to raczej fatbike :D

Jak czasem wypad w góry to też pytanie czy ostre techniczne zjazdy po kamieniach między drzewami czy po prostu męczące podjazdy. Przy tych proporcjachbrałbym rower XC a czy full czy HT to już pytanie jak bardzo na twoich trasach jest wyboiście.

W Kampinosie jak to w parku dużo poukrywanych w piachu korzeni które wybierze Ci przedni amor...ostatnio miałem taką sytuacje. Podskoczyłem na korzeniu tylnym kołem nie zdążyłem podnieść tyłka...bolało. Stąd decyzja zmiany sprzętu na fulla. Co do tras to nie preferuje jakiś hardcorów z nie wiadomo jak wielkimi kamolcami. Po prostu jakieś singletraki typu " Glaciensis" czy te łagodniejsze na srebrnej. Pozdro i dzięki za odpowiedz. 

Napisano

No to potrzebujesz XC a nie traila ani enduro ... Po prostu chcesz mieć bardziej miękko na niespodziankach.  

Doskonale Cię rozumiem bo ostatnio połamałem siodełko :D

Napisano
17 godzin temu, cyganos napisał:

Przy takim budżecie to można spokojnie celować w elektrycznego fula,

Jeśli ktoś jest słaby, chory lub/i w podeszłym wieku to czemu nie.

Napisano
Teraz, gocu napisał:

Jeśli ktoś jest słaby, chory lub/i w podeszłym wieku to czemu nie.

Bo? Może jakieś uzasadnienie do powyższego! Jesteś  "znafcom" czy jakimś trendseterem rowerowym? Napisz może tak "Ja gocu, bóg rowerowej zajefajności mówię wam że .... (tu miejsce na twoją wypowiedź)".

Napisano

Każdemu co kto lubi.

Ja bym się trochę wstydził ale nie potępiam. Elektryki sobie zapracowały na opinię zachowaniem na ścieżkach rowerowych ... za to wielu emerytom pozwalają przedłużyć młodość. Tak to jest - człowiek albo nie ma czasu albo pieniędzy :D

Napisano

W Kampinosie w piasku  nie ma trakcji więc elektryki nie bardzo :):)

a tak poważnie to full w Puszczy nie jest zły, choć i nawet szosówką jeździłem i sztywniakami to na pełne zawieszenie złego słowa nie powiem... korzenie i wykroty są, to nie las kabacki ... Można też rozważyć rower na szerokiej  obręczy i trzech calach 29+.... nawet sztywny całkiem...dużo daje ...

Napisano
44 minuty temu, cyganos napisał:

Bo? Może jakieś uzasadnienie do powyższego! Jesteś  "znafcom" czy jakimś trendseterem rowerowym? Napisz może tak "Ja gocu, bóg rowerowej zajefajności mówię wam że .... (tu miejsce na twoją wypowiedź)".

Można jeździć motocyklem, quadem, rowerem elektrycznym... w czym masz problem? Jeśli dla kogoś zwykły rower jest zbyt trudny to cieszmy się że elektryczne wymyślono.

Napisano
Teraz, gocu napisał:

Można jeździć motocyklem, quadem, rowerem elektrycznym... w czym masz problem? Jeśli dla kogoś zwykły rower jest zbyt trudny to cieszmy się że elektryczne wymyślono.

Ja nie mam problemu, każdy wybiera co lubi, co mu pasuje, tobie trudno to zrozumieć i pewnie stąd te uszczypliwości pod adresem rowerów elektrycznych. 

Napisano
6 minut temu, itr napisał:

W Kampinosie w piasku  nie ma trakcji więc elektryki nie bardzo :):)

a tak poważnie to full w Puszczy nie jest zły, choć i nawet szosówką jeździłem i sztywniakami to na pełne zawieszenie złego słowa nie powiem... korzenie i wykroty są, to nie las kabacki ...

No to fata na elektryku : )

A w Kabackim to ja siodełko połamałem ... tam też są single jak się zboczy z głównych ścieżek. Na stravie jest taki segment "Muchomora - po dziurach na południe". Teraz tam zrobili drogę ale przez lata to był koszmar i pełno wytrzęsionych bidonów dookoła ; )

 

Napisano

Co do elektryków, bo temat trochę zjechał. Dla mnie to ograniczenie, z tyłu głowy myśl że prądu zabraknie, a wpychanie ponad 20kg kloca pod górę...bez komentarza. Dla zdrowych i w sile wieku pront średnio;)

Ale to tylko moje zdanie.

W temacie, Marin Rift Zone jest ciekawy, po ewentualnych modyfikacjach trial nie tylko w góry.

Napisano

Marin Rift Zone 3 to wspaniały rower na Twoje potrzeby. A doatkowy hajs możesz przeznaczyć na episki wypad rowerowy z totalbikes, Singletrack Trips czy innymi genialnymi przewodnikami, którzy też podkręcą Ci technikę, a przy okazji złapiesz nowych zajawkowych ziomeczków :)

 

Rift Zone 3: https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2019-mountain-full-suspension-trail-29-rift-zone-3

jest jeszcze jeden fajny rower z oferty Marina B17 2 https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2019-mountain-full-suspension-trail-27.5-plus-b-17-2 , który jest na szerszym kapciu i wjedziesz w nim nawet w kopny piach i pojedziesz dalej

Napisano

Nie to, żebym krytykował, rower fajny ale zobacz napęd. 1x z kasetą11-46. I zobacz zdjęcia - wszyscy pięknie jadą z górki albo po singlach. Na tym sie nie zrobi dużych podjazdów a na Kampinos kąt główki za mały. To typowy ścieżkowiec. Jasne - zawsze można zamienić blacik z przodu ... ale jeździec nie jest chucherkiem.

Napisano

Z przodu w obu Marinach jest koronka 30T, na podjazdach da się wrzucić takie samo przełożenie jak w typowym XC z dwoma blatami (albo popularnym w tym sezonie SRAM Eagle 1x11 +32T). Tylko fakt, na płaskim trzeba już będzie mocno pokręcić żeby pojechać ponad 30 km/h, zwłaszcza na tym 27".  

Czemu niby kąt główki na kampinos za mały? Trzeba też pamiętać o tym, że widelec ma już większy skok, więc i SAG większy, zatem efektywny kąt podczas jazdy będzie bardziej zbliżony do XC. 

Napisano

Także szukałbym czegoś z koronką min.32 zęby. Na płaskim dosyć ciężko jest śmigać powyżej 30 km ale w sumie w lesie takie płaskie odcinki to rzadkość przynajmniej u mnie.  

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...