Zulughulla Napisano 11 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2019 Witam. Doradźcie, czy jest możliwe aby zmienić mój rower Lazaro Integral v3 21" (mam 190cm wzrostu) w rower trekkingowy. Bardzo doskwiera mi ból w nadgarstkach i plecach od pozycji wymuszanej przez rower. Chciałbym zamontować o ile się da wyższą i wygiętą kierownicę o bardziej naturalnym dla nadgarstków ułożeniu chwytów. Nie wiem czy w takim rowerze wysokość kierownicy jest w jakikolwiek sposób regulowana czy trzeba wymienić ster? Do tego chciałbym zmienić siodło na szersze, wygodniejsze oraz dodać bagażnik do sakw. Czy ktoś bawił się w oś podobnego? Może jakieś rady? Linki do odpowiedniego sprzętu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pablo59 Napisano 11 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2019 Jak długo i dużo jeździsz? Od kiedy zaczęły się problemy? Pobaw się kalkulatorem mostków - da ci to orientację co da się zrobić zmianą samego mostka , no i sprawdź o ile tak naprawdę musisz zmienić położenie rąk na kierownicy, w stosunku do obecnego, aby uzyskać poprawę. Pewnie i mostek, i kiera do zmiany. Za tym może iść wymiana linek bo będą za krótkie. .. Bagażnik / siodło (wcale szersze nie musi znaczyć wygodniejsze) zostaw na potem - bo może trzeba zmienić rower ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zulughulla Napisano 11 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2019 Myślałem nad zmianą ale to wiąże się z dość dużą stratą finansową bo korzystnie go raczej nie sprzedam szczególnie, że kupowałem nowy. Zauważyłem właśnie na allegro, że są mostki z regulacją tylko teraz pytanie, czy wszystkie stery są jednej średnicy czy na to też trzeba zwracać uwagę? Żeby dało się potem taki nowo nabyty ster założyć ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kombiii Napisano 11 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2019 Kup mostek regulowany i ustaw go niemal w pionie. To sporo daje co do przyjęcia bardziej komfortowej postawy. Druga rzecz, to ustawienie siodełka. Spróbuj go przysunąć maksymalnie do przodu, nie przekraczając oczywiście wyznaczonego zakresu. Kierownicę, jeśli masz giętą, ustaw pod kątem 45 stopni w stosunku do mostka, to też nieco "podwyższy" sylwetkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pablo59 Napisano 11 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2019 Zanim zacznie kupować niech ciut policzy ... Może braknąć Z drugiej strony 190 i takie kłopoty na ramie 21" ? Który rocznik ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zulughulla Napisano 11 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2019 No niestety. Ale nie jestem jedyną osobą, która ma podobny problem z tym rowerem. Pozycja jest mocno wyciągnięta ciężar ciała w dużej mierze przenosi się do przodu. Poza tym mam ogólne problemy ze stawami a jazda mi to tylko potęguje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pablo59 Napisano 11 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2019 Spróbuj obniżać siodełko - aż do końca - to najprostszy chyba sposób na sprawdzenie o ile trzeba podnieść i przybliżyć kierownicę do siodła żeby było "wygodnie" - oczywiście nie namawiam do jazdy ale samego wypróbowania pozycji siedzącej ... Na marginesie - kierownice z tych "bardziej giętych" zwykle mają mniejszą niż oryginalna średnicę osadzenia w mostku ... Więc jeśli przyjdzie kombinować z oboma elementami, należy o tym pamiętać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 11 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2019 https://allegro.pl/oferta/adapter-przedluzka-wspornika-kierownicy-a-head-7070351615 jak będzie za mało to jeszcze : https://www.olx.pl/oferta/mostek-kellys-cross-ahead-regulowany-110-mm-31-8-CID767-IDAeU0O.html#bcf73ca1be Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.