Tommi79 Napisano 11 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2019 Witajcie, jako kolarz w fazie rozwoju chciałbym zasięgnąć porady fachowców. Od roku użytkuję decathlonowską szosę Triban 500, wiele się nauczyłem, trochę części już wymieniłem, ostatnio trochę pod kątem przerobienia w pseudo-gravela (opony 32c - dają radę w lesie). Ogólnie nie chcę sprzedawać tego roweru bo geometria nastawiona bardziej na komfort mi odpowiada. Teraz przymierzam się do największej operacji, czyli wymiany całego napędu, bo ten Microshift 3x8 jest bez szału. Celuję w Tiagrę, przy czym zastanawiam się nad dodaniem pozagrupowej korby o lżejszym przełożeniu, 48/34 np. FC-R460. Podobne rozwiązanie widziałem ostatnio np. w Giant Anyroad 2 (tyle że korba FSA - ale te są chyba b drogie?). Pytanie do Was: czy takie rozwiązanie ma sens czy lepiej zostać przy standardowej korbie z Tiagry (50/39)? Jeżdżę sporo po mieście (muszę ciągle wachlować przełożeniami), czasem po leśnych/polnych drogach, nie biorę udziału w żadnych wyścigach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 11 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2019 34 minuty temu, Tommi79 napisał: zastanawiam się nad dodaniem pozagrupowej korby o lżejszym przełożeniu, 48/34 np. FC-R460 Sprawdź czy ją realnie gdzieś dostaniesz. Jest też teoretycznie korba Tiagra 48/32, ale w praktyce to jakby jej nie było ;) Korby przełajowe typu 46/36 - mniejszy blat, większy młynek więc też nie do końca jest to fajne. 35 minut temu, Tommi79 napisał: tyle że korba FSA - ale te są chyba b drogie? Nie tyle może drogie, co głównie występują jako OEM sprzedawany producentom rowerów. W sklepach jakieś pojedyncze egzemplarze. Do tego nieraz specyficzne rozstawy śrub mocujących zębatki. 34 minuty temu, Tommi79 napisał: Jeżdżę sporo po mieście (muszę ciągle wachlować przełożeniami) Może pomyśl o 1x ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi79 Napisano 12 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2019 Ten pomysł z korbą przełajową 46/36 wydaje mi się po namyśle całkiem fajny. Gear ratio przy zębatce 46 z przodu i 11 z tyłu to 4,18. Dla porównania obecnie przy 50 z przodu i max 12 z tyłu (tyle mam na kasecie 8-rzędowej) daje 4,17 czyli nawet nieco mniej. Czyli chyba w porównaniu z obecnym stylem jazdy wcale nie musiałbym tak ostro kręcić żeby jechać w miarę szybko. Z tabeli Shimano by wynikało że korba FC-CX50 jest kompatybilna z przerzutką przełajową FD-CX70 jak i tańszą Tiagrą FD-4700. Co lepsze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 12 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2019 13 minut temu, Tommi79 napisał: wcale nie musiałbym tak ostro kręcić żeby jechać w miarę szybko 46-11 przy sensownej kadencji 90 i kołach 28" to 50km/h. Gdzie w praktyce tak szybko jedziesz po mieście, nie z górki i nie gdzieś przez chwilę? Chyba, że te 90 to już znaczy dla Ciebie "ostro kręcić" i jeździsz siłowo, jak to się mówi "ugniatając kapuchę"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi79 Napisano 12 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2019 No właśnie, po mieście (Warszawa) to taką prędkość rozwijam tylko przy zjeździe na Belwederskiej Na prostych dłuższych odcinkach dochodzę powiedzmy do max 35km/h, więc ta przełajowa korba wydaje mi się jak najbardziej ok. Jeśli dobrze odczytałem tabelki Shimano to ta korba FC-CX50 powinna być kompatybilna z całą grupą Tiagra. Mam tylko dylemat jeśli chodzi o hamulce. Czy z technicznego punktu widzenia mogę zostawić te obecne dual-pivoty (jakieś no-name, może to Tektro) przy wymianie całego napędu? Bo z tego co czytałem te od Tiagry ponoć nie pasują do Tribana, zwłaszcza przy tych oponkach 32c. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.