Skocz do zawartości

[Renowacja] Problem z wyczyszczeniem roweru z rdzy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam pytanie a więc jak całkowicie wyczyścić rower z rdzy i doprowadzić go do takiego stanu żeby był jak nowy co dopiero kupiony. Proszę was o pomoc w rozwiązaniu problemu i poradach a jak nie w tym dziale pisze proszę o przeniesienie do dobrego działu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwasem solnym, będzie lepiej niż piaskowanie, tylko później trzeba zmyć roztworem sody oczyszczonej z wodą, żeby kwas zneutralizować.

Kwas solny nie "wyżera" stali, reaguje z tlenkiem żelaza, i jeśli element jest idpowiednio długo moczony wyżre do najmniejszego  śladu, problem jest tylko taki, że nie zmyty kwas spowoduje szybkie utlenianie stali, a zmyć samą wodą się nie da, no i od tazu po wysuszniu trzeba malować.

Można też Fosolem, może trochę mniej drastycznie działa, ale łatwiej kupić i jest nieco bezpieczniejszy w użyciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, margon napisał:

a da radę czymś innym wyczyścić rdzę niż papierem ściernym

Można też usunąć grubą rdzę szczotką metalową, włókniną ścierną, wełną stalową i potem pomalować inhibitorem korozji (takim najtańszym jest stary, choc nie najlepszy Cortanin).

I na to dać farbę nawierzchniową, zaprawkową. Czyli i tak malowanie. Do stanu fabrycznego nie doprowadzisz. Jak ma być jak prosto z fabryki, to tak jak pisał @wkg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli rama jest zardzewiała, to znaczy, że jest stalowa. Czyszczenie zwykłej czarnej stali sodowaniem, szkiełkowaniem itp. drogimi technikami to przerost formy nad treścią.

To możemy stosować do aluminium,stali szlachetnej. 

Piaskowanie niszczy powierzchnię? Po pierwsze to jest opinia typu papier ścierny rysuje powierzchnię. Jasne, jak weźmiemy 40 to porobimy fajne rysy. Jak weźmiemy 2000 na mokro to raczej trudno będzie zauważyć rysę. I to samo jest z materiałami do piaskowania. Ta technika nazywa się prawidłowo czyszczeniem strumieniowo-ściernym. Bo mamy cała gamą środków do "piaskowania". Od różnych gradacji piasku przez karborundy, szlakę pomiedziową na różnych śrutach skończywszy. Odpowiednio dobierając środek, wielkość ziaren i ciśnienie powietrza nic nie zniszczymy. A po piaskowaniu powinniśmy otrzymać zmatowioną powierzchnię. Bo to zwiększa przyczepność farby (więc trudno mówić, ze to niszczy powierzchnię). Z tego samego powodu matuje się stary lakier, jeśli chcemy nałożyć kolejną warstwę.

Inhibitory są całkiem skuteczne. Ale one nie stanowią zabezpieczenia przed rdzą. One mają za zadanie związać istniejąca rdzę. Dopiero warstwy wierzchnie stanowią ochronę przed wilgocią i powietrzem. Bez nich ruda szybko wejdzie. Ale pomalowanie nawierzchniową bez usunięcia lub związania całej rdzy to też gwarancja pęcherzy i odpadającej farby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widzę zdjęcia? Może tylko szmatka z pastą Turbo i czyścimy ramę, powolutku!  Może się poprawi estetycznie na tyle że dalsze ruchy będą niepotrzebne...  Czy to jest wykop z przed pierwszej wojny światowej czy rower po zimie na balkonie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...