Skocz do zawartości

[vbrake] Jakie wybrać?


Szymszon90

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Moja narzeczona ma jakieś słabe ledwo działające hamulce vbrake w swoim kellys vanity 20. To jest dokładnie ten rower: https://www.bikko.pl/rower-gorski-kellys-vanity-20-sunset-2014.html

Model hamulców: ALHONGA V-brake

Pytanie. Wymienić całe hample czy tylko klocki? I jeśli całe hample, to czy deore będą zauważalnie lepsze?  Da coś taka zmiana? I klocki dokupuje się osobno czy już są w komplecie? Ja mam tarczówki xt m8000 i zupełnie nie mam bladego pojęcia o vbrake :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zależności od chęci i pieniędzy iść punkt po punkcie, ewentualnie na danym punkcie poprzestać gdy efekt będzie zadowalający lub brak kasy/chęci.

1. Wycentrować ( jeśli są ósemki ) i ustawić poprawnie klocki - szczeki względem obręczy. Klocki i obręcz odtłuścić nawet płynem do mycia naczyń i wodą + szmatka.

2. Wymiana klocków np. na takie :

https://allegro.pl/oferta/klocki-hamulcowe-v-brake-merida-md019-4szt-2-kola-7883195119

+ wymiana pancerzy na sztywniejsze i linek na nierdzewne ( przy okazji ) - najpierw ewentualnie przegląd pancerzy, czy są całe, dobrze poprowadzone, końcówki nie są postrzępione itp.

2a. Założyć booster ( podkowę ) do tylnego hamulca np. ( idzie taniej kupić szukając choćby używki - to tylko kawałek alu ) https://www.olx.pl/oferta/booster-acor-do-hamulcow-nowy-CID767-IDAcRp4.html#eaa8823212

3. Wymiana szczęk na jakieś avida SD lub shimano  br-t4000, lub innych shimano wyższych modeli , ewentualnie polowac na używane w bdb stanie wysokie modele sprzed lat typu br-m570, br-m750, br-m760, br-m739

4. Wymiana klamkomanetek ( w oryginale są st-ef51  7 biegowe ) na używane ( innych nie ma ) st-m739 ( 8 biegowe - ale można używać jako 7 biegowych ) lub rozbić manetki i klamki osobno, manetki dowolne 7 b altusy  a klamki wtedy  jakies avida lub z shimano bl-m739, bl-m750, bl-m600, bl-m570, bl-m571 - niżej tych modeli schodzić w klamkach shimano nie ma sensu - w/w modele tylko używane ( nowych w zasadzie nie ma ) a i na używki trzeba zapolowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Może troche lepsze by były, ale jak już wymieniać to na wyraźniej lepsze ( nawet używane ). Ale najlepiej zacząć od regulacji, poprawnego ustawienia klocków, przejrzec pancerze czy całe są, wycentrowania koła ( jeśli ósemka na boki - zakręcić kołem w powietrzu i popatrzeć na obręcz - klocek czy się zbliża do klocka i oddala )  czy klocki są ok - niewytarte. Same  lepsze szczęki to połowa sukcesu ( gdy wszystko inne jest ok ) druga połowa to klamki. Ale patrząc, że to damka i jeździ kobieta to raczej to co jest w oryginale z poprawną regulacją, ew. nowymi klockami i poprawną regulacją powinno wystarczyć. No chyba, że zapindala na rowerze + zjazdy to można myśleć. Tak to nie warto zmieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...