Skocz do zawartości

[Przedni amortyzator] suntour aion


Dawidd14

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

Ja mam zalane olejem i chodzi 100 razy lepiej niż na smarze. Serwisuje co 3 miesiące chyba, że jeździłem w deszczu. Amortyzator normalnie smaruje i po skręceniu wlewam w dolne lagi po 15ml oleju 15w i do komory powietrznej 5ml 90w.

Nie wiem czy to wina uszczelnienia czy każdy tak ma ale po odkręceniu zacisku hamulca olej wylatuje przez gwint :)

Jeżdżę już długo, skacze, itp. i jeszcze nic się z amorem nie stało.

Podstawa to wymienić sprężyne negatywną pod swoją wagę, dać odpowiednią ilość tokenów do stylu jazdy* i filce wymienić na gabki.

 

* Do skoków mam 3 tokeny a do jazdy enduro 1. Dwa tokeny stosuje na trasy gdzie jest dużo korzeni, kamieni i spore hopki. Kwestia testów. Dołożenie tokenów to chwila.

Edytowane przez Marcin86Poznan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.06.2019 o 17:23, Marcin86Poznan napisał:

Ja mam zalane olejem i chodzi 100 razy lepiej niż na smarze. Serwisuje co 3 miesiące chyba, że jeździłem w deszczu. Amortyzator normalnie smaruje i po skręceniu wlewam w dolne lagi po 15ml oleju 15w i do komory powietrznej 5ml 90w.

Oczywiście, że pracuje zdecydowanie lepiej jak wszystkie normalne amortyzatory niestety do czasu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo osób tak ma i nie ma problemu. Z tłumikeim nic się nie stanie bo, jest tam wiecej miejsca niż np. Epixon. Wiadomo, że amortyzator jest na smar ale kiedyś Activia pisał, że można nalać. Swój amortyzator ulepszyłem po 3 miesiącach czytania forum i oglądania filmów na YT, bo cieżko coś znaleźć a Suntoun nie ma żadnych manuali serwisowych.

Wiadomo też, że nie jest to RS czy Fox ale da się jeździć. Minus to częsty serwis i własnie przez jego brak dochodzi do bilansu ujemnego :D

Co to sa tokeny i do czego służą to Google :D

Edytowane przez Marcin86Poznan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Moim sprawdzonym wynalazkiem jest dorobiona złączka i końcówka sprężyn  na ktorych do środka wprasowuje specjalne tuleje ślizgowe kupione pod zamówienie 

Początkowo dorabialem tą  złączke z tuleją  lecz po testach zauważyłem ze sciera anode z popychacza ta dolna plastikowa końcówka sprężyn  ta przy której  jest podkładka  gumowa

Teraz po wymianie obu to problem znikną 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak coś mi strzeli to będę wiedział. Ogólnie zdaje sobie sprawę, że to amor z dolnej półki ale poz alaniu olejem działa super i jestem zadowolony. Cześci zamienne nie są drogie więc jak co też nie ma problemu. Japisałem jak ja mam i jeżdżę co nie oznacza, że tak jest dobrze i tak trzeba ;) Każdy sam sobie sprawdzi co chce no i zawsze można napisać do użytkownika Activia by uzyskac informację i pomoc przez autoryzowany serwis.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z kolei epixona mam zalanego, otwierałem go niedawno i nie ma żadnych problemów. 100mm, po 15ml na golenie, nadal na filcu jadę. 8000km ponad przejechane i też nie mogę się doczekać usterki. A jak wystąpi to go wywalę i kupię kolejnego i go też zaleję, 550pln kosztował, mała strata w przypadku śmierci.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...