Espance Napisano 3 Czerwca 2019 Napisano 3 Czerwca 2019 Witam, mam problem z przerzutkami w rowerze Kellys. Już jakiś czas nie działały plynnie, mianowicie gdy wbijałem jakiś bieg to za ktorymś razem dopiero "łapało. Probowalem regulowac i teraz w ogole zadne przerzutki nie dzialaja. Z czym moze byc problem ?
SoloTM Napisano 3 Czerwca 2019 Napisano 3 Czerwca 2019 A gdzie masz pancerz od przerzutki ? Ostatni fragment rama-przerzutka ( na zdjęciu nie widać czy gdzieś jeszcze może czegoś brakować )
Espance Napisano 3 Czerwca 2019 Autor Napisano 3 Czerwca 2019 Zdjałem, ze tak powiem pod wplywem emocji, a linka byla tak uszczerbana, ze nawet po jej skroceniu i tak byla lekko wyszczerbana i nie dalo jej się juz wlozyc. Ma to jakies znaczenie? A z przodu tez ta rurke przesuwalem i nie widzialem, zeby cos z linką bylo nie tak. Jak przełączam przerzutki to widać, że z tylu coś lekko reaguje "przesuwa sie" ale łańcucha nie przesuwa.
seraph Napisano 3 Czerwca 2019 Napisano 3 Czerwca 2019 Teraz, Espance napisał: Ma to jakies znaczenie? Kyrie eleison Nie ma znaczenia. Szukajmy dalej Albo może ma? Możesz spróbować uciąć linkę porządnie i założyć go z powrotem i może cud się wydarzy
Espance Napisano 3 Czerwca 2019 Autor Napisano 3 Czerwca 2019 Ale on nawet jak był założony to przerzutki nie działały. Myślałem, że ten "pancerz" odpowiada bardziej za ochrone linki i żeby bród się tam nie dostawał.
seraph Napisano 3 Czerwca 2019 Napisano 3 Czerwca 2019 I dlatego jest sztywny i prowadzi linkę "na około"? Nie działały, bo były rozregulowane, a teraz się ich wyregulować nie da... Zadałeś sobie chociaż trud obejrzenia jakiegoś filmu o regulacji przerzutki, albo poczytania instrukcji?
Espance Napisano 3 Czerwca 2019 Autor Napisano 3 Czerwca 2019 Sprawdzałem na youtube jak to robią i robilem tak jak na filmiku. Na poczatku bawiłem się w dokręcanie i odkręcanie śrub L i H, a pozniej zauwazylem, ze gdy zmienialem przerzutki cos tak jakby "strzelilo" i pozniej juz zadne nie wskakiwaly.
seraph Napisano 3 Czerwca 2019 Napisano 3 Czerwca 2019 Teraz, Espance napisał: bawiłem się w dokręcanie i odkręcanie śrub L i H Wiesz z tych filmików do czego one w ogóle są? Chyba najlepszą radą będzie, żebyś schował dumę w kieszeń i udał się do serwisu... Uciąłeś linkę byle czym i jak utniesz ją jeszcze chociaż trochę to pewnie pancerz będzie zbyt długi. Jak nie miałeś czym skrócić linki to tym bardziej pancerza nie będzie miał i mnożą się problemy... Na dodatek nie wiadomo co mógł oznaczać ten "strzał". Rowery to już dawno nie składaki i inne ukrainy, które naprawiało się młotkiem. Nie wiem skąd przekonanie, że to nie może być nic trudnego
Espance Napisano 3 Czerwca 2019 Autor Napisano 3 Czerwca 2019 No myślę, ze sluza do regulacji przerzutek? Wiem, ze przez odpowiednie odkrecanie/przykrecanie ustawiam połozenie lancucha tak, zeby jak najbardziej plynnie się przesuwal i nie przy zalozmy pierwszym biegu nie przeskawiwal na inna zebatki. Nie mam zbytnio czym tej linki jeszcze skrocic, bo obcegi ktore mam nie sa zbyt dobre i zamiast dobrze uciac, to tylko linka jest jeszcze bardziej wyszczerbana. Jezdze dosc sporo na rowerze, to chcialem sam sprobowac i sie "pobawic", a nie z kazda pierdołą latać po serwisach.
leoms Napisano 3 Czerwca 2019 Napisano 3 Czerwca 2019 Jak widać nie jest to taka pierdoła. Albo rzetelnie podejdziesz do tematu, poprowadzisz linkę w pancerzach, naciągniesz jak Bóg przykazał, albo tak jak kolega wyżej radził pojedziesz z tym do serwisu. Jeśli już jest to w takim stanie w jakim jest to wymieniłbym linki i pancerze na nowe.
Espance Napisano 3 Czerwca 2019 Autor Napisano 3 Czerwca 2019 Konieczna jest wymiana tych linek i pancerza? Ile kosztuje taka przyjemnosc?
Mod Team michuuu Napisano 3 Czerwca 2019 Mod Team Napisano 3 Czerwca 2019 Cennik pierwszy z brzegu: http://2kola.net.pl/content/9-serwis-rowerowy
SoloTM Napisano 3 Czerwca 2019 Napisano 3 Czerwca 2019 Idź do małego serwisu, nawet niemal byle kto to zrobi ( to prosta standardowa czynność, żadna filozofia ) zapłacić powinieneś za ostatni fragment pancerza 3-4 pln max ( za każdy kolejny jeśli trzeba tyle samo ) Jeśli będzie docinany z metra to ma mieć założone stalowe ( nie aluminiowe ) końcówki pancerza lub dedykowane dla pancerzy od przerzutek, plastikowe. ( jeśli pancerz od przerzutki 4 mm bo można dać od hamulca 5 mm i wtedy końcówki stalowe ) Linka zwykła - 2,5 -3 pln max - nierdzewna 7-10 pln. Usługa max 20-30 pln. ( nie mówię o drogich markowych serwisach ) no chyba, że trafisz na ździerców lub będzie więcej do roboty - prostowanie haka przerzutki, coś jeszcze innego do roboty znajdą ( powinni zapytać co i jak robić jeśli coś innego znajdą - bo przecież przyjdziesz tylko na wymianę linki, pancerza - ostatni odcinek - jeśli reszta jest i regulację tylnej przerzutki )
Espance Napisano 3 Czerwca 2019 Autor Napisano 3 Czerwca 2019 Ten pancerz to mam ze soba, to po prostu im to dam i tyle. Zrobie tak jak mowicie
seraph Napisano 3 Czerwca 2019 Napisano 3 Czerwca 2019 40 minut temu, Espance napisał: No myślę, ze sluza do regulacji przerzutek? Otóż nie. To są tylko dystanse i bez nich też da się wyregulować przerzutkę (może ciut trudniej zacząć) i działałaby zupełnie poprawnie. Oglądałeś, ale nie zrozumiałeś, rozgrzebałeś, popsułeś, ale wszyscy tutaj mamy nadzieję, że czegoś Cię ta historia nauczy
dovectra Napisano 4 Czerwca 2019 Napisano 4 Czerwca 2019 14 godzin temu, Espance napisał: Ten pancerz to mam ze soba, to po prostu im to dam i tyle. Zrobie tak jak mowicie Dźizas. To historia prawdziwa? Jeśli chcesz rozruszać mózgownicę to popatrz dokładnie i zrozum jak działa to to. I oddaj do serwisu ja koledzy radzą. Jeśli chcesz nadal wierzyć w magiczne skrzynki, pudełeczka i guziczki które same wszystko robią to.... Ale to się kiedyś zemści ....
abdesign Napisano 4 Czerwca 2019 Napisano 4 Czerwca 2019 21 godzin temu, Espance napisał: Jezdze dosc sporo na rowerze, to chcialem sam sprobowac i sie "pobawic", a nie z kazda pierdołą latać po serwisach. Dalej przyjacielu niewiele rozumiesz z tego wszystkiego. Sam tego nie zrobisz, a jak nie zrozumiałeś tutoriala na YT to tu Ci nikt nie wytłumaczy. Idź do serwisu, poproś o NOWE linki i pancerze. Powiedz że chciałbyś zobaczyć jak to się robi, serwisanci też ludzie, zgodzą się, a Ty się nauczysz. Nie zabieraj ze sobą tych pocietych linek i ścinków pancerzy bo to "trochę" niepoważne. Linkę masz już na bank za krótką, nie ważne czy rozszczepiła się końcówka, to jej najmniejszy problem, Ty ją obciąłeś bez zapasu na prowadzenie po łuku w pancerzu... Ps. Na początku tej historii rodem z Monty Pythona wystarczyło podkręcić pewnie pół obrotu baryłką przy manetce...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.