PiterCK Napisano 1 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2019 Nie wierzę, że jeszcze nikt nie założył tematu dedykowanego niej premierze, a ciekaw jestem co sądzicie. Link do artykułu wkleił @Lomeltor tylko w innym temacie. https://portal.bikeworld.pl/artykul/testy_i_nowosci/nowosci_sprzetowe/17914/nowosci_shimano_deore_xt_m8100_i_slx_m7100 Czyli wczoraj zostały zaprezentowane nowe grupy SLX m7100 oraz XT m8100, z 12 przełożeniami każda. Cen jeszcze nie znamy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzurpator Napisano 1 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2019 Generalnie - hamulce - meh, wciąż będą się paskudzić z okazji braku anodowania zacisków Piasty - rewelka sprzęgło Przerzutki - taki igiel-pigiel, ale w wersji japońskiej Kasety - za OSIEM wspólnych zębatek na obu kasetach to ktoś powinien sepuku czy inne sudoku popełnić Ogólnie - pięć_lat_za_późno/10 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 1 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2019 Lepiej późno niż wcale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siejak1 Napisano 1 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2019 Grupa napędowa nowego slx to jakaś porażka, waga/cena = Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 2 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2019 A niby co w niej dziwnego? Lekka korba, waga kasety pomiędzy NXem i GXem, przerzutka waży w okolicach aktualnego SLXa, a wszystko to za cenę obecnego NXa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 2 Czerwca 2019 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2019 Nowy SLX i XT z dwunastoma biegami- co za emocjonująca wiadomość....... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
syrobb Napisano 3 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2019 emocjonująca nie, ale patrząc na reakcję rynku - bardzo potrzebna. Ja się jaram, że wreszcie są. Od dawna chce przejść na 1x12 i wreszcie to będzie możliwe (Bardzo nie lubię manetek Eaglowych). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
look285 Napisano 3 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2019 W dniu 2.06.2019 o 08:51, Sabarolus napisał: A niby co w niej dziwnego? Lekka korba, waga kasety pomiędzy NXem i GXem, przerzutka waży w okolicach aktualnego SLXa, a wszystko to za cenę obecnego NXa. Skąd masz takie info? Ja tu widzę takie dane: Kaseta GX Eagle 450g , Xt m8100 470g, SLX m7100 534g, Nx Eagle 615g, korba XT m8100 i GX eagle waga prawie ta sama, mimo braku technologii pustych w środku ramion. Cenowo GX Eagle 650zł, XT prawie 600zł, NX eagle 325zł . Patrząc na wagę całej grupy XT wychodzi prawie to samo co GX, cenowo XT jest nawet droższy. Więc chyba nie jest tak malinowo jakbyśmy chcieli. Cieszy jedynie prawdopodobna możliwość wymiany koronek w kasetach shimano i stalowe zęby w korbach 1x. Miejmy nadzieje że pojawienie się konkurencji 12s od shimano spowoduje szybki spadek cen obu grup. Dane z bikerumor: ( ceny w niemieckich sklepach bardzo podobne) SLX XT XTR Component Weight Price Weight Price Weight Price Rear Derailleur 316g $75 287g $115 240g $257 Crankset 631g $105 620g $155 534g $420 Chainring ** $33 ** $62 ** $133 Bottom Bracket 82g $26 82g $26 73g $41 Shifter (iSpec-EV) 117g $39 120g $61 112g $130 Cassette 534g $100 470g $160 367g $390 Chain 252g $32 620g $155 534g $420 Brakeset 311g $175 301g $210 279g $326 Rotor 133g $30 109g $53 108g $80 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 3 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2019 Pisałem o relacji SLX do NX, to co piszesz tylko potwierdza moje słowa. Kaseta SLX wyjdzie cenowo bardzo podobnie do NXa a będzie znacznie lżejsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 3 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2019 (edytowane) Lżejsza i jednak o większej rozpiętości Edytowane 4 Czerwca 2019 przez sznib Nie cytujemy posta poprzedzającego w całości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
look285 Napisano 3 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2019 To fakt kaseta SLX wychodzi w tej relacji zdecydowanie lepiej niż NX. Ciekawe jakie będą wrażenia z jazdy, jest inaczej na samej górze stopniowana 33-39-45-51 a sram 32-36-42-50. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 4 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2019 + dla Srama Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 4 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2019 W dniu 03.06.2019 o 21:04, look285 napisał: Ciekawe jakie będą wrażenia z jazdy, jest inaczej na samej górze stopniowana 33-39-45-51 a sram 32-36-42-50. Przeskok z 33 na 39 może być mało komfortowy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzurpator Napisano 4 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2019 (edytowane) 18%. Będzie żyć. 10-12 to więcej, 12-14 to też. Edytowane 15 Czerwca 2019 przez sznib Nie cytujemy posta poprzedzającego w całości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 4 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2019 Akurat z 12 na 14 masz 16,6% czyli ujdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 4 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2019 Sram ma jak dla mnie lepsze stopniowanie, ale to tez warto sprawdzić w praktyce, bo na tych luźnych biegach wcale nie musi to być złe odczucie u shimano. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 5 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2019 Myślę, że dużo zależy od sytuacji. Jeżeli jedziemy już dłuższą chwilę w górę może przydać się ciaśniejsze stopniowanie w sytuacji kiedy jeszcze nie walczymy o by utrzymać się na rowerze. To co dla mnie jest ważne - stopniowanie dołu i tak jest takie samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 5 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2019 Tu nie długość jazdy będzie miała znaczenie, a nastromienie i same terenowe przeszkody. 10-45 dedykowana do 2x12, a korba ma 36/26. 26:32/36/42/45 dedykowane jest na najstromsze podjazdy w terenie. W takich miejscach z przyjemnością przeskakujemy o dwa biegi na raz, a więc szukamy zmiany przełożenia znacznie większej niż 11-13%. Ta kaseta powinna mieć o jeden ząbek mniej począwszy od koronki 21z, a największe nawet o dwa mniej. Na moje jest to celowy zabieg marketinogowca, który z powodów ekonomicznych nie zezwolił na zmianę tak dużej ilości koronek, a tylko na ostatnie 4szt. To zmniejsza koszta produkcji, bo mniej maszyn, mniej ludzi itd. itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 9 Czerwca 2019 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2019 IMO rozpisywanie się o rozpiętości kasety jest przedwczesne, skoro założenie kasty 12 sp wymaga bębenka Micro Spline, który z kolei może być oferowany tylko przez kilka firm ( nie licząc Shimano) . Tak wąska dostępność piast/ kół na pewno będzie problemem przy ewentualnym upgradzie roweru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 9 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2019 Myślę, że to kwestia czasu. Na ten moment Microspline możesz lub za chwile będziesz mógł nabyć do piast DT Swiss, Mavic, Newmen, I9, Reynolds oraz wszelkich wariacji piast w wyższych modelach kół Specializeda, opartych na bebechach DT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 9 Czerwca 2019 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2019 Mnie ten problem nie dotyczy, bo nie zamierzam przechodzić na Shimano cz też na 12 sp. Niemniej jednak I9, Reynolds czy Newman to nie są marki budżetowe, a Mavic nie jest już tak popularny . Sam fakt konieczność stosowania nowego bębenka , który jeszcze jest dozwolony dla dosyć drogich kół powoduje, że przejście z 11 sp na 12 sp będzie dosyć kosztowne . W takiej sytuacji niższe ceny Shimano nie są już tak niskie. W teorii to samo dotyczy SRAMa ,ale ich bębenek XD nie jest obwarowany takimi restrykcjami. W polskich realiach przejście na 11 sp było w sumie bezproblemowe, ale przejście z dowolnego napędu na 12 sp Shimano już takie nie będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 9 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2019 Teraz, durnykot napisał: Sam fakt konieczność stosowania nowego bębenka , który jeszcze jest dozwolony dla dosyć drogich kół powoduje, że przejście z 11 sp na 12 sp będzie dosyć kosztowne . W takiej sytuacji niższe ceny Shimano nie są już tak niskie. W teorii to samo dotyczy SRAMa ,ale ich bębenek XD nie jest obwarowany takimi restrykcjami. Na piastach DT Swiss jeździ sporo ludzi i cena takiej DT370 nie jest kosmiczna. Do kompletu brakuje tylko żeby Shimano dogadało się z Novateciem i wtedy będzie można powiedzieć, że ich nowy bębenek jest powszechnie dostępny. A myślę że właśnie na takiej popularyzacji nowego bębenka Shimano będzie zależeć i po Novatecu przyjdzie czas na kolejne firmy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 9 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2019 (edytowane) Wymiana kół ze względu na niekompatybilny bębenek bez możliwości zastąpienia go nowszym może być faktycznie dość kosztowną inwestycją (z pozdrowieniami dla użytkowników systemowych kół Shimano ). Nie mniej popularność nowego bębenka jak i napędów 12sp to kwestia czasu. Ja myśle ze SLX namiesza porządnie. Wg mnie to sporo lepszy napęd niz Sram NX za podobne pieniądze. Edytowane 9 Czerwca 2019 przez Lumperator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 9 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2019 No i należy pamiętać, że przytłaczająca większość sprzedaży to sprzedaż OEM. Zapewne w rowerach na 2020 pojawi się bardzo dużo nowego SLXa tam gdzie do tej pory był NX i XT tam gdzie spotykaliśmy GXa. Z punktu widzenia rynku ludzie posiadający niekompatybilne piasty i chcący założyć nowy napęd Shimano to mniejszość. Mnie się nowy bębenek Shimano podoba bo z czysto inżynieryjnego punktu widzenia jest lepszy od starego HG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 9 Czerwca 2019 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2019 Teraz, Alsew napisał: Na piastach DT Swiss jeździ sporo ludzi i cena takiej DT370 nie jest kosmiczna. Przy założeniu ,że 370 będzie dostępna z micro spline. Na pytanie o Micro Spline firma Hope odpowiedziała: "We have been talking with Shimano ever since the new standard was announced. They stated that they would only offer it to OEM hub manufacturers and the hubs must be branded with the bike manufacturers name. They would not release the licence to aftermarket hub manufacturers. Źródło : https://off.road.cc/content/buying/complete-guide-who-makes-micro-spline-wheels-hubs-m9100-xtr @Sabarolus, tak, racja. Nie zmienia to faktu, że rynek aftermarketowy jest , a jest mocno wątpliwe ,żeby posiadacze rowerów zmienili rower tylko ze względu na nowy napęd 12 sp od Shimano. Jeśli już, to będzie to dosyć mała grupa. Pamiętajmy ,ze rowery są coraz droższe, nie tylko u nas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.