Skocz do zawartości

[2019] Shimano SLX m7100 / XT m8100 12s


PiterCK

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wierzę, że jeszcze nikt nie założył tematu dedykowanego niej premierze, a ciekaw jestem co sądzicie.

Link do artykułu wkleił @Lomeltor tylko w innym temacie.

https://portal.bikeworld.pl/artykul/testy_i_nowosci/nowosci_sprzetowe/17914/nowosci_shimano_deore_xt_m8100_i_slx_m7100

Czyli wczoraj zostały zaprezentowane nowe grupy SLX m7100 oraz XT m8100, z 12 przełożeniami każda. Cen jeszcze nie znamy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie - hamulce - meh, wciąż będą się paskudzić z okazji braku anodowania zacisków
Piasty - rewelka sprzęgło
Przerzutki - taki igiel-pigiel, ale w wersji japońskiej
Kasety - za OSIEM wspólnych zębatek na obu kasetach to ktoś powinien sepuku czy inne sudoku popełnić

Ogólnie - pięć_lat_za_późno/10

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.06.2019 o 08:51, Sabarolus napisał:

A niby co w niej dziwnego? Lekka korba, waga kasety pomiędzy NXem i GXem, przerzutka waży w okolicach aktualnego SLXa, a wszystko to za cenę obecnego NXa. 

Skąd masz takie info?

Ja tu widzę takie dane:

Kaseta GX Eagle 450g , Xt m8100  470g, SLX m7100 534g, Nx Eagle 615g,  korba  XT m8100 i GX eagle waga prawie ta sama, mimo braku technologii pustych w środku ramion.

Cenowo GX Eagle 650zł, XT prawie 600zł, NX eagle 325zł .

Patrząc na wagę całej grupy XT wychodzi prawie to samo co GX, cenowo XT jest nawet droższy.

Więc chyba nie jest tak malinowo jakbyśmy chcieli.

Cieszy jedynie prawdopodobna możliwość wymiany koronek w kasetach shimano i stalowe zęby w korbach 1x.

Miejmy nadzieje że pojawienie się konkurencji 12s od shimano spowoduje szybki spadek cen obu grup.

 

Dane z bikerumor: ( ceny w niemieckich sklepach bardzo podobne)

 

SLX XT XTR
Component Weight Price Weight Price Weight Price
Rear Derailleur 316g $75 287g $115 240g $257
Crankset 631g $105 620g $155 534g $420
Chainring ** $33 ** $62 ** $133
Bottom Bracket 82g $26 82g $26 73g $41
Shifter (iSpec-EV) 117g $39 120g $61 112g $130
Cassette 534g $100 470g $160 367g $390
Chain 252g $32 620g $155 534g $420
Brakeset 311g $175 301g $210 279g $326
Rotor 133g $30 109g $53 108g $80

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie długość jazdy będzie miała znaczenie, a nastromienie i same terenowe przeszkody. 10-45 dedykowana do 2x12, a korba ma 36/26. 26:32/36/42/45 dedykowane jest na najstromsze podjazdy w terenie. W takich miejscach z przyjemnością przeskakujemy o dwa biegi na raz, a więc szukamy zmiany przełożenia znacznie większej niż 11-13%.  Ta kaseta powinna mieć o jeden ząbek mniej począwszy od koronki 21z, a największe nawet o dwa mniej.

Na moje jest to celowy zabieg marketinogowca, który z powodów ekonomicznych nie zezwolił na zmianę tak dużej ilości koronek, a tylko na ostatnie 4szt. To zmniejsza koszta produkcji, bo mniej maszyn, mniej ludzi itd. itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

IMO rozpisywanie się o rozpiętości kasety jest przedwczesne, skoro założenie kasty 12 sp wymaga bębenka Micro Spline, który z kolei może być oferowany tylko przez kilka firm ( nie licząc Shimano) . 

Tak wąska dostępność piast/ kół na pewno będzie problemem przy ewentualnym upgradzie roweru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Mnie ten problem nie dotyczy, bo nie zamierzam przechodzić na Shimano cz też na 12 sp.

Niemniej jednak I9, Reynolds czy Newman to nie są marki budżetowe, a Mavic nie jest już tak popularny . Sam fakt konieczność stosowania nowego bębenka , który jeszcze jest dozwolony dla dosyć drogich kół powoduje, że przejście z 11 sp na 12 sp będzie dosyć kosztowne . W takiej sytuacji niższe ceny Shimano nie są już tak niskie.

W teorii to samo dotyczy SRAMa ,ale ich bębenek XD nie jest obwarowany takimi restrykcjami.

W polskich realiach przejście na 11 sp było w sumie bezproblemowe, ale przejście z dowolnego napędu na 12 sp Shimano już takie nie będzie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, durnykot napisał:

Sam fakt konieczność stosowania nowego bębenka , który jeszcze jest dozwolony dla dosyć drogich kół powoduje, że przejście z 11 sp na 12 sp będzie dosyć kosztowne . W takiej sytuacji niższe ceny Shimano nie są już tak niskie.

W teorii to samo dotyczy SRAMa ,ale ich bębenek XD nie jest obwarowany takimi restrykcjami.

Na piastach DT Swiss jeździ sporo ludzi i cena takiej DT370 nie jest kosmiczna. Do kompletu brakuje tylko żeby Shimano dogadało się z Novateciem i wtedy będzie można powiedzieć, że ich nowy bębenek jest powszechnie dostępny. A myślę że właśnie na takiej popularyzacji nowego bębenka Shimano będzie zależeć i po Novatecu przyjdzie czas na kolejne firmy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana kół ze względu na niekompatybilny bębenek bez możliwości zastąpienia go nowszym może być faktycznie dość kosztowną inwestycją (z pozdrowieniami dla użytkowników systemowych kół Shimano :) ). Nie mniej popularność nowego bębenka jak i napędów 12sp to kwestia czasu. Ja myśle ze SLX namiesza porządnie. Wg mnie to sporo lepszy napęd niz Sram NX za podobne pieniądze. 

Edytowane przez Lumperator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i należy pamiętać, że przytłaczająca większość sprzedaży to sprzedaż OEM. Zapewne w rowerach na 2020 pojawi się bardzo dużo nowego SLXa tam gdzie do tej pory był NX i XT tam gdzie spotykaliśmy GXa. Z punktu widzenia rynku ludzie posiadający niekompatybilne piasty i chcący założyć nowy napęd Shimano to mniejszość. 

Mnie się nowy bębenek Shimano podoba bo z czysto inżynieryjnego punktu widzenia jest lepszy od starego HG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Teraz, Alsew napisał:

Na piastach DT Swiss jeździ sporo ludzi i cena takiej DT370 nie jest kosmiczna.

Przy założeniu ,że 370 będzie dostępna z micro spline.

 Na pytanie o Micro Spline firma Hope odpowiedziała:

 "We have been talking with Shimano ever since the new standard was announced. They stated that they would only offer it to OEM hub manufacturers and the hubs must be branded with the bike manufacturers name. They would not release the licence to aftermarket hub manufacturers. 

 

Źródło :

https://off.road.cc/content/buying/complete-guide-who-makes-micro-spline-wheels-hubs-m9100-xtr

@Sabarolus, tak, racja. Nie zmienia to faktu, że rynek aftermarketowy jest , a jest mocno wątpliwe ,żeby posiadacze rowerów zmienili rower tylko ze względu na nowy napęd 12 sp od Shimano. Jeśli już, to będzie to dosyć mała grupa. Pamiętajmy ,ze rowery są coraz droższe, nie tylko u nas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...