huskarl Napisano 30 Maja 2019 Napisano 30 Maja 2019 Witam, Zakupiłem na tył oponę Schwalbe Racing Ralph SS 2018, by zastąpić wysłużone WTB Beeline. Są zalane świeżym płynem Stan's, tak jak poprzednie. Zrobiłem w nich może 500km, zwykle jeżdżę po jednej trasie, więc mam porównanie obu opon na tym samym terenie. Teraz zauważyłem, że jest w niej sporo dziurek, które zalepił lub wciąż próbuje zalepić płyn. Mówimy tu o około 30 tłustych plamach różnej wielkości. Ja się martwiłem, że w WTB zrobiło się ich może 10 na przestrzeni 4500km. W tym tempie przed końcem lata będę go musiał w misce stawiać by mi podłogi nie zalał. Tu link do filmu:https://drive.google.com/file/d/1qQBSeN0jShK2NvIZ6uvOaYyW_DBUXM9F/view?usp=sharing Też macie coś takiego? Z czego oni robią te opony? Jak pisałem, teren jest w zasadzie cały czas taki sam, może gdzieś świeży tłuczeń wysypali, no ale chyba to nie to. Ciśnienie w oponie to samo (38psi), a ja z 10kg lżejszy. Kupiłem jeszcze Racing Ray 2019 by przednią zmienić ale strach trochę.
Janu_sz Napisano 30 Maja 2019 Napisano 30 Maja 2019 No ja po przejechanie po świeżym tłuczniu miałem 3 dziurki ( po 10 metrach ), też na RR ( tłuczeń był z łupkami małymi, ale twardymi ). Na Conti RK jeżdzę tam normalnie ( nawet w ten sam dzień co złapałem gumę już tam jeździłem i all było ok ).
TheJW Napisano 30 Maja 2019 Napisano 30 Maja 2019 Twój przypadek jest dość ciekawy. Nie widziałem jeszcze takiej opony. Czasami zdarza się, że z nowej mleko wypłynie z jednej czy dwóch dziurek, szczególnie na bocznej ściance, ale coś takiego... Jesteś pewien, że ktoś nie zostawił jakiejś niespodzianki na trasach Twoich przejazdów? Może przejeżdżasz przez coś nawet o tym nie wiedząc? Jakieś gałęzie róży, robinii akacjowej itd. Może ten tłuczeń jest z domieszką gruzu budowlanego? Dziwne jest też to, że mleko nie zalepia od razu tak małych otworów - dobrze je wymieszałeś przed użyciem? Racing Ray 2019 jest spoko, nie poci się. Tak samo nowy Racing Ralph. Niestety Racing Ralph'y są CHOLERNIE krzywe i mają dużo wad fabrycznych (ubytki gumy, szczególnie w centralnej części, "guzy" wyrastające na krawędziach).
huskarl Napisano 30 Maja 2019 Autor Napisano 30 Maja 2019 RaRa nie poci się na bokach co jest podstawową różnicą w stosunku do WTB która miała dziesiątki tłustych linii wzdłuż nitek wzmacniających boki opony. Wyglądało to strasznie, nigdy nie przestawało cieknąć i opona po dwóch tygodniach schodziła z ciśnieniem do lekkiego kapcia. Ta trzyma bardzo dobrze, jedynie te tłuste plamy. Jak się przyjrzeć na filmie dokładnie to widać takie białe plamy na środku tłustych. To jakby piana z uciekającego powietrza. Też mnie zastanawia czemu ten płyn tego nie łapie od razu. Mieszałem go dość intensywnie a jest świeży. Poprzednia opona na starym płynie skleiła się nawet po najechaniu na spory kawałek szkła. Może to ten tłuczeń. Kilka cegieł w nim widziałem, może jakieś resztki płytek czy gresu też w nim są. Poza nim jest na trasie tylko żwir i piach, ewentualnie nieco asfaltu.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.