szczecinmtb Napisano 30 Maja 2019 Napisano 30 Maja 2019 Witam. Mam rower typu XC unibike flite 27.5 z 2016 roku. Jednak na tym rowerze nie podoba mi się moja pozycja pochylona. Wzmocniona tym że rama jest za długa. Rama typu L. W dodatku moim marzeniem jest rower full z tylnim zawieszeniem. Wiem że cześć osób może się dziwić ale tylko z waszą pomocą wierzę że uda się dobrać odpowiedni model. Niestety nie znam się na kątach. Geometrii itd. Rower głównie ma mi służyć do jeździe po mieście. Do pracy. Raz na miesiąc chce go zabrać do Szczecina i pojeździć po trasach. Wiem że taki rower to będzie musiał być trial bo enduro to już przesada. Jakie są moje wymagania? -waga taka najlepiej 13kg by był lekki. 14kg to max. Chyba że wy uważacie inaczej -najważniejsze. By moja pozycja byla prawie jak na rowerze miejskim. Czyli nie pochylona. Mam wadę pleców w odcinku lędźwiowym stąd też pomysł na fulla by z tyłu było zawieszenie i pozycja była bardziej prosta. Szukałem rowerów na 1enduro pl bo tam są top 10 z przedziału cenowego. Nie musi być z tego roku ale też najlepiej max z 2018. Ew 2017 aczkolwiek chce by był to rower uniwersalny. Znalazlem taka promocje https://skiteam.pl/rowery/9747-rower-cube-154100-stereo-140-hpc-race-275.html Jednak w sklepie gościu mi powiedział że ta geometria jest do zjazdów a nie pi mieście. Napęd 2x10 vs 1x12 też nie mam pojęcia jaki będzie najlepszy. Na pewno musi być blokada skoku która będę włącza na prostą drogę a jak będzie krawężnik czy jakiekolwiek wygórowane to wtedy szybko wyłączam blokadę skoku przedniego jak i tylnego. Sztyca regulowana też mile widziana Kolorystyka też jest ważna. Mam 27 lat więc chcę np najlepiej czarny. Szary. Lubię też niebieski. Koła 27.5 znam ale podobno 29 są szybsze. I te i te wchodzą w gre Na co patrzyć i jak mogę znaleźć taki uniwersalny rower. Polecano fuel ex 8 ale kurde to już jest kwota 13k... A jak na taki rower do miasta i może za rok lub dwa dopiero na trasy częściej to wydaje mi się że kwota od 7 do 10 lub 11k zł to maksymalna. Czy pomożecie mi znaleźć mój wymarzony rower? Za pomoc jestem w stanie zapłacić. Na koncie mam 23k ale no wiadomo że wszystkiego nie chce wydać. Lubię szybką jazdę jak i komfort. Carbon mile widziany. Zupełnie się nie znam więc sory za chaos. Piszę z telefonu Z góry wielkie dzięki za wszelkie propozycje. Mogę dzisiaj nie odpisać bo jestem poza domem a ten temat chodzi już za mną od paru dni więc chcę to napisać i mieć z głowy. A i jeszcze jedno... Wzrost 186cm ale tak jak mówiłem mam złe wspomnienia z dużą rama. Stąd nie chce byc za bardzo pochylony. W poprzednim unibike górna rura to było 640. Nawet skrócenie mostku nic nie dało. W sklepie siedziałem na scot spark 970 rama L i pozycja była ok ale i tak fajnie jakby dało radę tak o 10cm bliżej. Pzdr.
KSikorski Napisano 30 Maja 2019 Napisano 30 Maja 2019 Polecam https://www.velofit.online/. Za 250 złotych przetrzepie Ci rynek i dobierze rower do Twojej anatomii i problemów z kręgosłupem (kilkanaście pomiarów ciała będzie musiał wykonać Ci ktoś znajomy). Nie ma żadnego sensu kupować roweru trailowego do opisanego wyżej zastosowania. Co więcej, nie ma fulli z pozycją jak na rowerze miejskim, bo to są rowery sportowe albo górskie, gdzie nie jeździ się wyprostowanym. Myślałbym o rowerze XC z skokiem 100/100, a dalej kombinować z podniesieniem kierownicy na długiej rurze sterowej i stosie podkładek. Nie wiem po co Ci sztyca regulowana do takiego zastosowania, nie rozumiem. Pozdrawiam
szczecinmtb Napisano 30 Maja 2019 Autor Napisano 30 Maja 2019 Z tą pozycja jak na rowerze miejskim to przesadziłem. Chodzi o to bym był prawie co wyprostowany i nie musiał się znacząco pochylać by sięgnąć kierownicy Amor 100mm z tyłu nie wiem czy bd wystarczący. Do xc nie chce już wracać Cos tam skakać bym chciał a nie ze tylko jazda prosta Ta stronę co wysłałeś przemyśle. Ma to jakiś sens jeżeli faktycznie usługa jest profesjonalna. Choć już widzę że np ich strona fb nie działa a jestem wrażliwy na takie haczyki. W realu nie ma takich usług? Nie chce dać komuś 250zl w ciemno Ale co serio nie ma roweru trial z 120mm/120mm (taki polecał max sprzedawca) z taka luźniejsza geometria by nie być pochylonym jak na rowerze xc?
Piter233 Napisano 30 Maja 2019 Napisano 30 Maja 2019 100 mm z tyłu będzie nie wystarczające? Jak chcesz skakać? Gdzie? Po krawężnikach? Pozycja pochylona w rowerze górskim jest po to, żebyś miał niżej środek ciężkości. Przejedź się na rowerze miejskim po wertepach to zobaczysz o co chodzi. Zostają tylko przeróbki, ale tu lepiej iść na jakiś bike fit żeby nie spieprzyć sobie pozycji kompletnie. Zresztą, jak masz taki budżet to idziesz na porządny bikefitting i wtedy sprzedawca dobiera ci rower i dostosuje go tak jak potrzebujesz.
KrisK Napisano 30 Maja 2019 Napisano 30 Maja 2019 @szczecinmtb Może po prostu to https://www.decathlon.pl/rower-mtb-am-100-s-275-plus-id_8518713.html Waga zacna blokady ma na kierownicy pozycja też nie jest chyba za bardzo pochylona (przynajmniej jak na nim siadałem to nie odczułem.) No i jest czarny PS występuje z kołami 27 i 29 i możesz je zamiennie stosować.
szczecinmtb Napisano 30 Maja 2019 Autor Napisano 30 Maja 2019 Rower z decathlonu źle mi się kojarzy. Owszem jest czarny ale napisy zielone co przykuwa uwagę i kojarzy się z gimbaza. (nie żartuję. Nie lubię takiego jaskrawego zielonego)... Wiem że ktoś powie że to już przesada ale jednak rower musi mi się podobac Teraz, Piter233 napisał: 100 mm z tyłu będzie nie wystarczające? Jak chcesz skakać? Gdzie? Po krawężnikach? Pozycja pochylona w rowerze górskim jest po to, żebyś miał niżej środek ciężkości. Przejedź się na rowerze miejskim po wertepach to zobaczysz o co chodzi. Zostają tylko przeróbki, ale tu lepiej iść na jakiś bike fit żeby nie spieprzyć sobie pozycji kompletnie. Zresztą, jak masz taki budżet to idziesz na porządny bikefitting i wtedy sprzedawca dobiera ci rower i dostosuje go tak jak potrzebujesz. Że schodów polmetrowych max marzy mi się skoczyć.. A usluga bikefitting ile kosztuje? W razie co zadzwonię do tego gościa z Velofit online ale nie działająca fb wydaje mi się podejrzana. A z tych rowerów top 1 na enduro1 nie możecie czegoś polecić? https://www.1enduro.pl/rowery-trail-do-13000-zl-2018/ Lub te do 10 tys choć bardziej podobają mi się te do 13 tys
Galvatron Napisano 30 Maja 2019 Napisano 30 Maja 2019 Moim zdaniem kupowanie roweru klasy trail głównie na dojazdy do pracy to chybiony pomysł. Na miasto trzeba czegoś lżejszego, z niskimi oporami toczenia, a nie klocka na terenowych oponach. Najlepszy byłby rower typu fitness/hybryda z odpowiednio ustawionym kokpitem. Na trailu tylko będziesz się niepotrzebnie męczył. Trail mógłby być, ale jako drugi rower, tylko do wypadów w teren.
uzurpator Napisano 30 Maja 2019 Napisano 30 Maja 2019 Pozycję na rowerze można wyregulować mostkiem ( krótszy - bardziej wyprostowana ) i kierownicą ( większy wznios - bardziej wyprostowana ).
szczecinmtb Napisano 30 Maja 2019 Autor Napisano 30 Maja 2019 Teraz, Galvatron napisał: Moim zdaniem kupowanie roweru klasy trail głównie na dojazdy do pracy to chybiony pomysł. Na miasto trzeba czegoś lżejszego, z niskimi oporami toczenia, a nie klocka na terenowych oponach. Najlepszy byłby rower typu fitness/hybryda z odpowiednio ustawionym kokpitem. Na trailu tylko będziesz się niepotrzebnie męczył. Trail mógłby być, ale jako drugi rower, tylko do wypadów w teren. Taka odpowiedź znalazlem: "jak szukasz uniwersalnego roweru, którym będziesz jeźdźił również po płaskim, mieszkasz z daleka od gór, to Fuel Ex 8Jak więcej gór, planujesz bike parki itd. – Remedy 7" Teraz, uzurpator napisał: Pozycję na rowerze można wyregulować mostkiem ( krótszy - bardziej wyprostowana ) i kierownicą ( większy wznios - bardziej wyprostowana ). Wiem o tym. Tak swojego xc z za duża rama tuningowalem. Z mostka 100mm zszedlem do 40mm ale to i tak nie to samo jak siedziałem na trailu w sklepie. Uczucie "poduszki" pod siedzeniem jest jak zbawienie dla moich pleców. Kwestia tylko jaki wybrać. Myślałem też o Scott Spark 950. Ma fajną 3 rzędowa blokadę skoku. A opony mogę wymienić na coś z granicy 2.2. Do tej pory na moim unibike jeździłem na 2.25 i tak do pracy więc nie narzekam. Rocket Ron z przodu a z tyłu Racing Ralph. Jedne z lżejszych opon
KrisK Napisano 30 Maja 2019 Napisano 30 Maja 2019 Teraz, szczecinmtb napisał: ale napisy zielone co przykuwa uwagę i kojarzy się z gimbaza aha.... Ten problem rozwiązuje puszka sprayu albo folia. A Ty kiedykolwiek siedziałeś na takim rowerze i jeździłeś nim po ulicach? Pomijam czy zdajesz sobie sprawę z tego ze blokada nie koniecznie zrobi Ci z niego sztywny rower. Co do wady kręgosłupa to może idź do lekarza albo jakiegoś fizjoterapeuty. Mój kręgosłup o wiele lepiej się czuje na gravelu.... Jeden z wygodniejszych rowerów i najmniej obciążających, jakie miałem. Pomimo pochylonej pozycji. Wiec przemyśl czy to co @Galvatron napisał nie ma sensu. Ja uważam, że jak najbardziej to się kupy trzyma. I nie licz na to, że na fullu nie będziesz czuł podłoża. Pewnie mnie koledzy zjedzą ale zaryzykuję tezę że w mieście będziesz musiał sobie mocno wmawiać że czujesz jakąś większą różnicę na plus między HT a Fullem.
Galvatron Napisano 30 Maja 2019 Napisano 30 Maja 2019 Jak już koniecznie musi być full, to np: https://www.kross.pl/pl/2019/trail/soil-2-0 Z rabatem spokojnie zmieścisz się w budżecie. Do tego geometria o wiele lepsza niż w Rockriderze, który ma geo z poprzedniej epoki i naprawdę szkoda sobie zawracać nim głowę. Tylko moim zdaniem absolutnie nie ma to sensu. Ty nie potrzebujesz pełnego zawieszenia, tylko - w pierwszej kolejności - odpowiednio dobranej pozycji, która nie będzie obciążać Ci kręgosłupa. Tutaj prawdopodobnie, poza bikefittingiem, potrzebowałbyś konsultacji u lekarza/fizjoterapeuty. Roweru powinieneś szukać dopiero wtedy, kiedy będziesz wiedział jaka pozycja jest dla Ciebie optymalna.
Brombosz Napisano 30 Maja 2019 Napisano 30 Maja 2019 Poza tym jazda na pełnym zawieszeniu z bólami pleców jest zdradliwa. Niby wszystko fajnie wybiera, nie trzeba się spinać, tyłka podnosić, aż trafi się większy dołek na którym mocniej zabuja i odda ci w kręgosłup przy rozluźnionych mięśniach, kiedy w ogóle na to nie będziesz przygotowany. Wiem co piszę bo swojego czasu tak jeździłem kontuzjowany do sklepu itp. i wcale nie było łatwiej. Na sztywniaczku człowiek jednak jakoś bardziej się pilnuje.
Gość Napisano 30 Maja 2019 Napisano 30 Maja 2019 Temat wygląda jak żart ;-) Rower typu Full z kierownica oddaloną od siodełka najlepiej na długosc przedramienia do jazdy po miescie za 11kilo cebulionów... Kup Pan elektryczna hulajnogę, bo cos mnie się wydaje się iż idziesz w b.zła stronę ;-)
droplet Napisano 30 Maja 2019 Napisano 30 Maja 2019 Ja rozwiązałem problem z pochyloną sylwetką w commuterze przy pomocy adaptera do wspornika ahead. https://www.centrumrowerowe.pl/adapter-ergotec-ahead-pd17330/?v_Id=68677 Mostek zresztą też wymieniłem.
Piter233 Napisano 30 Maja 2019 Napisano 30 Maja 2019 Tylko jak dowalisz taki adapter do takiego traila to podejrzewam że będzie się prowadził jak taczka. Pierwsze co to autor powinien sobie zrobić komplet badań, potem wizyta u ortopedy sportowego, najlepiej dwóch, a najlepiej kolarskiego, a potem u fizjoterapeuty, też sportowego. Mając taki budżet swobodnie możesz tak z 1 tysia wydać na lekarzy i fizjoterapię, bo skoro zjechałeś na mostek 40 mm to ewidentnie widać ze nie masz o tym zielonego pojęcia. Jak dalej pójdziesz w tym kierunku to tylko sobie pogorszysz sytuację z kręgosłupem, będąc przekonanym że robisz dobrze. Swoją drogą kompletnie tego nie rozumiem, 11 tysia na rower nie szkoda wydać, który może być złym wyborem ale małą kwotę z tego na porządną diagnostykę to już szkoda.
szczecinmtb Napisano 30 Maja 2019 Autor Napisano 30 Maja 2019 Jestem teraz poza domem i nie mogę przeczytać wszystkiego ale dla tych co się zastanawiają po co mi tylni amor to chodzi o to ze na swoim xc przeszkadza mi brak amora z tyłu bo nic nie tłumi uderzenia a czasem nie uda się wstać z siodełka i nie jest przyjemnie jak się dostanie taki strzał uderzenia w plecy. Amortyzator załatwi sprawę albo na pewno zmininalizuje To jak lekko zminimalizowalem ból to spuscilem trochę powietrze z tylnej opony. Daje jakieś parę mm ugiecia. Ala amor. Lepsze to niż nic... Ale i tak i tak chce fulla. Bo jeździłem na nim bo kolega pożyczył i podoba mi się. Rozwiązaniem nad którym myślałem to też było wstawienie amortyzowanej sztycy (była taka z tych lepszych w budżecie 100-200zl) jednak to nie naprawi za dużej ramy. Także na pewno chce triala z uwagi że w porównaniu do xc nie ma takiej pochylonej pozycji. Zresztą i tak na swoim xc jeżdżę prawie wyprostowany bo nie trzymam kierownicy w pełni tylko tak na palcach jakby wygiętych jeżdżę (ciężko to wytłumaczyć ale przybliża mnie to o parę cm do bardziej prostej niż jak leżącej pozycji) Jak ktoś ma możliwość to niech sprawdzi jaka jest odległość górnej ramy od siodełka do kiedy na Scott Spark 970 - rama L. Wystarczy odjąć od tego jakieś 10-15cm i będę zadowolony. Zreszta rower nie ma być tylko do miasta bo jak pisałem mając taki rower na pewno chętniej bym jeździł po górskich trasach w moim mieście. Nie bawcie się w lekarzy bo wady nie cofne. Chcę swój wymarzony rower, który otworzy mi drogę do górskich wypadów po lasach .
Piter233 Napisano 30 Maja 2019 Napisano 30 Maja 2019 To może zacznij do ciśnienia najpierw. Ile tam nawaliłeś? I jaki ból? Co ty po tym mieście wyczyniasz?
szczecinmtb Napisano 30 Maja 2019 Autor Napisano 30 Maja 2019 Teraz, Piter233 napisał: To może zacznij do ciśnienia najpierw. Ile tam nawaliłeś? I jaki ból? Co ty po tym mieście wyczyniasz? Eh... Ciśnienie w oponach mam nie na maxa bo wtedy to kamień jest i na siedząca czuć każdy najechany nawet kamień czy nierówność po drodze.. Po mieście jeżdżę agresywnie. Nie jestem spokojnym Januszem co jeździ od pkt a do b. Lubię wykrecac agresywnje. Ćwiczyć bunny hopy. Skakać z każdych możliwych krawężników wybijajac się. Umiem też już dopopomywac na lekkich górkach. Trial to moje Marzenie. Enduro kojarzy mi się tylko z lasami ale z takim trialem na pewno bym się zaprzyjaźnil. Potrzebuję tylko opinii co do wyboru geometrii bo np ten cube stereo co jest w promce za 9k zł to podobno jest za długi ale ja np nie wiem czy to aż tak źle do mojego stylu jazdy. Przeskok z 27. 5 też nie jest potrzebny. Zwinniejsze są 27.5 ale jak jakiś rower bd dobry to 29 maja tez swoje plusy bo można szybciej jeździć
abdesign Napisano 30 Maja 2019 Napisano 30 Maja 2019 Przyjacielu, idź Ty do lekarza ortopedy sportowego specjalizującego się w kolarstwie bo to trzeba mieć nie po kolei w głowie żeby mając urazy/wady pytania o wybory na forum zadawać... Masz ma rower furę siana... jeździsz na za dużej ramie, za dobrą amortyzowaną sztyce uważasz coś co jest warte 100zł i masz jak piszesz problemy z kręgosłupem... - Ty sam czytasz co piszesz?
szczecinmtb Napisano 30 Maja 2019 Autor Napisano 30 Maja 2019 Mówiłem że nie chce rad w sprawie pleców. Mogłem udawać że nie mam wady i co. Pomoglibyscie a teraz się skupiacie na mnie zamiast na znalezieniu odpowiedniego dla mnie roweru lub doradzeniu jak szukać i jak dobrac go pode mnie. Tak jak myślałem muszę szukać w bike fittingu. Zaryzykuje może z tą stroną online co można za 250zl znaleźć swój rower pod swoje preferencje. Lepsza amortyzowana profesjonalna sztyca niż obniżanie ciśnienia w oponie. O tej myślałem kiedyś. Specjalnie ja znalazłem teraz. https://allegro.pl/oferta/sztyca-amortyzowana-sr-suntour-ncx-350-27-2-mm-7975546084 Ale no mówiłem że to była tylko myśl i teraz wolę dopłacić za jakiś rower full. Budżet podałem. Nie możecie po prostu pomoc czy mam założyć nowe konto i udawać inna osobę i prosić o to samo za inny budżet by nie było podejrzeń? Heh...
abdesign Napisano 30 Maja 2019 Napisano 30 Maja 2019 Zrobisz jak zechcesz, ale uwierz - ten kto dobrze Ci życzy odpowie - idź do specjalisty!
KrisK Napisano 30 Maja 2019 Napisano 30 Maja 2019 Teraz, szczecinmtb napisał: Nie bawcie się w lekarzy bo wady nie cofne. Kocham to... Podam Ci jednak ostatnią radę, zanim się na mnie obrazisz. Lekarze sportowi i fizjoterapeuci poza leczeniem zapobiegają pogłębianiu się wad. I ogarnięty lekarz zajmujący się kolarstwem może wiedzieć co zrobić, żeby przy danej wadzie było nie gorzej. A wady się leczy cofa albo dba, żeby nie było gorzej. Teraz, szczecinmtb napisał: Chcę swój wymarzony rower Teraz, szczecinmtb napisał: który otworzy mi drogę do górskich wypadów po lasach . Teraz, szczecinmtb napisał: mając taki rower na pewno chętniej bym jeździł po górskich trasach w moim mieście. SZCZECIN?????? 3 godziny temu, szczecinmtb napisał: Na koncie mam 23k 2 godziny temu, szczecinmtb napisał: co przykuwa uwagę i kojarzy się z gimbaza Sorry nie mogłem się powstrzymać.
wkg Napisano 30 Maja 2019 Napisano 30 Maja 2019 Jeżeli sztyca amortyzowana to porządna. https://www.centrumrowerowe.pl/wspornik-siodla-cane-creek-thudbuster-lt-pd10827/?v_Id=52691&gclid=EAIaIQobChMIi6Hz6bfD4gIVxY4YCh1L-ADMEAYYBCABEgLotfD_BwE Ta konstrukcja podobno działa - z rozmów z ludźmi którzy mają podobne. Santoura sobie odpuść. A jak chcesz fulla to raczej zwykłego do XC. Lub też po prostu naucz się wskakiwać na krawężniki. Ludzie w miastach na sztywnych widelcach jeżdżą i sobie chwalą.
Piter233 Napisano 30 Maja 2019 Napisano 30 Maja 2019 Wymiękam. Dostajesz kolejną odpowiedź i zamiast naprawdę ogarnąć swoje zdrowie to będzie wydawał kasę na fitting online. Serio myślisz że full ci pomoże na plecy? Jak dla mnie to szukasz roweru do lansu, a nie masz pojęcia o podstawach techniki jazdy. Będziesz kolejną osobą, która wzbudza śmiech w osobach ogarniających temat tym swoim wskakiwaniem na krawężniki na rowerze który jest przeznaczony głównie do lasu. Zapewniam cię tylko, że jak jeszcze bardziej rozwalisz sobie kręgosłup, ewentualnie koszty leczenia będą większe, a jak się nabawisz wady na całe życie to będzie tylko żałował. I jeszcze jedno - odpowiednie ciśnienie w oponach to podstawa na kursach nauki bardziej agresywnej jazdy, więc polecam zacząć od podstaw. Zawieszenie nie jest od komfortu i wybierania liści. Zawieszenie jest od trzymania trakcji, a komfort jest efektem pobocznym. Od wybierania liści są opony. Nawet na fullu. Dostałeś dwie propozycje, masz listę z 1enduro. Mamy za ciebie wybierać? Chcesz swój wymarzony rower? To sobie wybierz, przymierz się i kup. Zrób wycieczkę po sklepach i poprzymierzaj się do różnych rowerów. Chcesz roweru z którego będziesz zadowolony? Posłuchaj tych, którzy przerabiali temat rowerów, bólów i tym podobnych. Nikt tutaj nie weźmie odpowiedzialności za to, czy rower będzie dla ciebie odpowiedni ani czy będzie ci się dobrze jeździło.
szczecinmtb Napisano 30 Maja 2019 Autor Napisano 30 Maja 2019 1 godzinę temu, wkg napisał: Jeżeli sztyca amortyzowana to porządna. https://www.centrumrowerowe.pl/wspornik-siodla-cane-creek-thudbuster-lt-pd10827/?v_Id=52691&gclid=EAIaIQobChMIi6Hz6bfD4gIVxY4YCh1L-ADMEAYYBCABEgLotfD_BwE Ta konstrukcja podobno działa - z rozmów z ludźmi którzy mają podobne. Santoura sobie odpuść. A jak chcesz fulla to raczej zwykłego do XC. Lub też po prostu naucz się wskakiwać na krawężniki. Ludzie w miastach na sztywnych widelcach jeżdżą i sobie chwalą. W końcu jakiś konkret bez oceniania. Całe życie mnie oceniali więc mam triggera. Widzę że cenowo jest to droższe niż myślałem. A co do full xc to jaki polecasz? Tylko czy geometria xc nie jest bardziej pochylona? Tak jak pisałem chce by główka była stosunkowo wysoko a nie ze siedzenie jest wyżej od mostka. Ale popatrzę i pomyślę co kupić. Zastanawia mnie też giant trance 2 na kołach 29 z 2019. Choć wiem że mogę łatwo zejść z ceny patrząc na rowery z 2018 roku. Skok ma 115/130. Kolor niebieski sztosik. Do sztywnego roweru nie chce już wrócić. Mam wstręt do nawet mojego hardtaila RADON SLIDE CARBON 140 9.0 Waga 11.9kg - holy moly. Szkoda że tylko na zamówienie i nie można przymierzyć ale chyba ku temu się słonie. Zawsze chciałem zwinnego fulla PS. Na krawężniki nie wskakuje bo nie pisałem o bmx tylko o zeskakiwaniu i zabawie w lesie i nawet mieście
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.