kombiii Napisano 30 Maja 2019 Udostępnij Napisano 30 Maja 2019 Sporo czasu poświęciłem na znalezienie filmiku/poradnika/opisu w jaki sposób zrobić mały serwis powietrznego amortyzatora SR Suntour NRX DRL AIR. Nic nie znalazłem. Amortyzator, choć nowy, wydaje się być suchy w środku. Chciałbym go przesmarować/uzupełnić olej ewentualnie, ale nie chcę go spartolić przez niewiedzę. Czy ktoś mógłby mnie wspomóc, ewentualnie podrzucić link do serwisu bardzo podobnego w budowie amora? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 30 Maja 2019 Udostępnij Napisano 30 Maja 2019 Oleju tam nigdzie nie uzupełnisz. To amortyzator smarowany smarem stałym. Stalowe golenie + plastikowe ślizgi = tępa praca i tego nie przeskoczysz. Oczywiście raz na sezon zaleca się rozdzielić dolne golenie od górnych, zrobić dokładne mycie (szczególnie wymyć resztki smaru i błota z wew dolnych goleni) i posmarować ślizgi świeżym smarem do tego celu przeznaczonym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kombiii Napisano 30 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2019 Dzięki za odpowiedź. Czy mógłbyś mi jeszcze podpowiedzieć, jakiego smaru mam użyć - w instrukcji nie ma słowa o tym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 30 Maja 2019 Udostępnij Napisano 30 Maja 2019 (edytowane) np. Dynamic Fork Grease, Silkolene PRO RG2, eLube Fork Grease, Slickoleum a od biedy nawet Motorex Bike Grease 2000. Edytowane 30 Maja 2019 przez Dokumosa 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kombiii Napisano 30 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2019 Dziękuję za szybką reakcję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 30 Maja 2019 Udostępnij Napisano 30 Maja 2019 Oczywiście smarów odpowiednich jest znacznie więcej. Trzeba zwrócić uwagę na dopisek fork ew. suspension. Możesz też uderzyć do Piotra z @ACTIVIA celem nabycia smaru "oryginalnego". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 31 Maja 2019 Udostępnij Napisano 31 Maja 2019 18 godzin temu, Dokumosa napisał: Oleju tam nigdzie nie uzupełnisz. To amortyzator smarowany smarem stałym. Stalowe golenie + plastikowe ślizgi = tępa praca i tego nie przeskoczysz. Oczywiście raz na sezon zaleca się rozdzielić dolne golenie od górnych, zrobić dokładne mycie (szczególnie wymyć resztki smaru i błota z wew dolnych goleni) i posmarować ślizgi świeżym smarem do tego celu przeznaczonym. W tym modelu są już lepsze ślizgi niż plastikowe - Materiałowo to taki sam co w Raidonie lecz różnią się tylko średnicami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kombiii Napisano 31 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 31 Maja 2019 Czy do bieżącej dbałości o widoczny fragment lag, poza przecieraniem szmatką używać Brunoxa Deo, czy czegoś innego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galvatron Napisano 31 Maja 2019 Udostępnij Napisano 31 Maja 2019 Wycieranie szmatką do czysta, goleni i uszczelek, powinno w zupełności wystarczyć. W wypadku Brunoxa trzeba bardzo uważać, żeby nie dostał się pod uszczelki, bo rozpuści smar. Jeśli już, to psikasz go na szmatkę (nigdy prosto na golenie), nacierasz nim golenie, a po chwili wycierasz do sucha. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 31 Maja 2019 Udostępnij Napisano 31 Maja 2019 Gdybyś miał zniszczone rury goleniowe to się możesz do mnie odezwać bo mam ich sporo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kombiii Napisano 1 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2019 Na razie nie są zniszczone, bo dopiero co, kupiłem od Ciebie amortyzator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kool Napisano 2 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2019 A brałeś serwis zerowy ? Ja też muszę mu przegląd zrobić , tylko że ja mam przejechane 3500 km.... bez serwisu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kombiii Napisano 2 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2019 Nie brałem serwisu zerowego, ale skoro produkt jest nowy, to po co serwis? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 2 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2019 IMHO w przypadku NRX raczej serwis zerowy nic nie wnosi. Ma to sens w przypadku amortyzatorów pracujących w otwartej kąpieli olejowej. Chyba, że w ramach serwisu zerowego NRX otrzyma nowy tłok z oringiem zamiast uszczelki wargowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kool Napisano 2 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2019 No podobno trzeba zrobić , ponieważ producent podobno daje smar do konserwacji ? Jak się mylę to proszę mnie poprawić. Chociaż mój też topornie chodzi od początku może dla tego że to nie wyższa półka .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 2 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2019 No to poprawiam. Fabrycznie wszystkie smarowidła ustrojowe są takie jak powinny być. W przypadku amortyzatorów RS czy Fox itp. gdzie zamiast smaru stałego stosuje się olej zwykle jest go za mało. Tam serwis zerowy ma większy sens. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 3 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2019 Lecz ceny amortyzatorów dają co do myślenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kool Napisano 4 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2019 Czyli tylko wystarczy prze smarować smarem , tam żadnych gąbek czy tam filców się nie namacza olejem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 4 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2019 O ile pamiętam to NRX-D nie mają żadnych gąbek/filców. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 5 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2019 W dniu 4.06.2019 o 10:53, Dokumosa napisał: O ile pamiętam to NRX-D nie mają żadnych gąbek/filców. Nie mają chodź gąbki to obowiązkowo powinny być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kombiii Napisano 5 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2019 Teraz, ACTIVIA napisał: gąbki to obowiązkowo powinny być Spoko. Szkoda, że dowiaduję sie o tym po zakupie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 5 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2019 A co byś zrobił z tą wiedzą przed zakupem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 5 Czerwca 2019 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2019 zrobić apgrejd to pół godziny roboty, zatem do dzieła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kombiii Napisano 5 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2019 Teraz, Dokumosa napisał: A co byś zrobił z tą wiedzą przed zakupem? Wybrałbym inny model. Na przykład z gąbkami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 5 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2019 Znowu o ile pamiętam to żaden NRX (-D/E/S) nie posiada takowych. Najbliżej jest RS paragon gold - cena min. 800-900zł. Tak więc chcąc miec wideł za 400zł z gąbkami trzeba się pobawić samemu. Jest szansa, że po przycięciu z wysokości podejdą jako tako gąbki od RS XC30 ale wpierw zapytaj o "oryginalne" u Piotrka @ACTIVIA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.