Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Sporo czasu poświęciłem na znalezienie filmiku/poradnika/opisu w jaki sposób zrobić mały serwis powietrznego amortyzatora SR Suntour NRX DRL AIR. Nic nie znalazłem. Amortyzator, choć nowy, wydaje się być suchy w środku. Chciałbym go przesmarować/uzupełnić olej ewentualnie, ale nie chcę go spartolić przez niewiedzę.

Czy ktoś mógłby mnie wspomóc, ewentualnie podrzucić link do serwisu bardzo podobnego w budowie amora?

Napisano

Oleju tam nigdzie nie uzupełnisz. To amortyzator smarowany smarem stałym. Stalowe golenie + plastikowe ślizgi = tępa praca i tego nie przeskoczysz. Oczywiście raz na sezon zaleca się rozdzielić dolne golenie od górnych, zrobić dokładne mycie (szczególnie wymyć resztki smaru i błota z wew dolnych goleni) i posmarować ślizgi świeżym smarem do tego celu przeznaczonym.

Napisano
18 godzin temu, Dokumosa napisał:

Oleju tam nigdzie nie uzupełnisz. To amortyzator smarowany smarem stałym. Stalowe golenie + plastikowe ślizgi = tępa praca i tego nie przeskoczysz. Oczywiście raz na sezon zaleca się rozdzielić dolne golenie od górnych, zrobić dokładne mycie (szczególnie wymyć resztki smaru i błota z wew dolnych goleni) i posmarować ślizgi świeżym smarem do tego celu przeznaczonym.

W tym modelu są już lepsze ślizgi niż plastikowe - Materiałowo to taki sam co w Raidonie lecz różnią się tylko średnicami

Napisano

Wycieranie szmatką do czysta, goleni i uszczelek, powinno w zupełności wystarczyć. 

W wypadku Brunoxa trzeba bardzo uważać, żeby nie dostał się pod uszczelki, bo rozpuści smar. Jeśli już, to psikasz go na szmatkę (nigdy prosto na golenie), nacierasz nim golenie, a po chwili wycierasz do sucha.

  • +1 pomógł 1
Napisano

IMHO w przypadku NRX raczej serwis zerowy nic nie wnosi. Ma to sens w przypadku amortyzatorów pracujących w otwartej kąpieli olejowej. Chyba, że w ramach serwisu zerowego NRX otrzyma nowy tłok z oringiem zamiast uszczelki wargowej.

Napisano

No podobno trzeba zrobić , ponieważ producent podobno daje smar do konserwacji ? Jak się mylę to proszę mnie poprawić. Chociaż mój też topornie chodzi od początku może dla tego że to nie wyższa półka ....

Napisano

No to poprawiam. Fabrycznie wszystkie smarowidła ustrojowe są takie jak powinny być. W przypadku amortyzatorów RS czy Fox itp. gdzie zamiast smaru stałego stosuje się olej zwykle jest go za mało. Tam serwis zerowy ma większy sens.

Napisano

Znowu o ile pamiętam to żaden NRX (-D/E/S) nie posiada takowych. Najbliżej jest RS paragon gold - cena min. 800-900zł. Tak więc chcąc miec wideł za 400zł z gąbkami trzeba się pobawić samemu. Jest szansa, że po przycięciu z wysokości podejdą jako tako gąbki od RS XC30 ale wpierw zapytaj o "oryginalne" u Piotrka @ACTIVIA.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...