mateusz_p Napisano 30 Maja 2019 Napisano 30 Maja 2019 Cześć, myślę nad budową własnych kół szosowych na takich komponentach: obręcze: DT Swiss RR 411 piasty: DT Swiss 240s (przód i tył) wersja klasyczna (nie straight pull) szprychy: DT Swiss Aero Comp Użyłem kalkulatora DT Swiss by obliczyć długości szprych, ale zastanawia mnie jedno: Ważę 100kg, rower ok 11, czyli masa całkowita 111kg na ile krzyży zaplatać koła (i czy np przód radialnie?) i ile szprych użyć? Ile krzyży używacie przy szprychach aero? Co sądzicie o 20 przód i 24 tył? Wytzymają taką wagę? Będę bardzo wdzięczny rowerowej braci za porady Pozdrawiam Mateusz
Gość Napisano 30 Maja 2019 Napisano 30 Maja 2019 Za duzego wyboru przy 24 szprychach nie ma, bo ich sie nie da zrobic na 3 krzyze. Od lat jezdze na kolach pod 24s, waze w okolicy 93kg, plus minus 2kg ;-). W tym sezonie mam fulcrumy asymetryczne 21 szprych i daja rade. Musisz uwazac przy klasycznych piastach , kalkulator dt pozwala wpisac przy 24s zaplot na 3x. Jak zerkniesz na piasty SP, to zobaczysz jaka jest jedyna opcja, ;-)
1415chris Napisano 30 Maja 2019 Napisano 30 Maja 2019 Przy tej wadze, zapomnij o 20/24. A i powaznie zastanowilbym sie nad tymi obreczami, dosc maly profil i te 435g daja duzo do myslenia. Nawet jak zrobisz je na 24/28, to waga i profil tych obreczy mowia mi, ze nie bedzie to trwaly i bezproblemowy zestaw.
mateusz_p Napisano 30 Maja 2019 Autor Napisano 30 Maja 2019 14 godzin temu, 1415chris napisał: Przy tej wadze, zapomnij o 20/24. A i powaznie zastanowilbym sie nad tymi obreczami, dosc maly profil i te 435g daja duzo do myslenia. Nawet jak zrobisz je na 24/28, to waga i profil tych obreczy mowia mi, ze nie bedzie to trwaly i bezproblemowy zestaw. Dzięki za uwagę. Polecasz wyższy profil? Ile mm? Coś od DT sugerujesz? A co z tymi krzyżami, na ile X tył?
1415chris Napisano 31 Maja 2019 Napisano 31 Maja 2019 Jak to koniecznie ma byc DT, to 460 na 24/28, przod sloneczko (chyba tu nie bedzie problemu z 240?), tyl 2x. W budzecie 411, ktore sa dwa razy drozsze od 460, masz inne ciekawe i bardzo dobre obrecze. Np Easton 90sl, H Plus Son Archetype, o Head Belgium nie wspomne, bo to juz sporo wiekszy pieniadz.
Gość Napisano 31 Maja 2019 Napisano 31 Maja 2019 Parę tygodni temu sam pierwszy raz w życiu składałem dla siebie własnoręcznie przy użyciu "tensometru" Parktoola koło tylne na DT R460, 24szprychy sapim race black, piasta 350s, klasyczne szprychy, do Charge Pluga ktory wazy 11,5kg. Na tym rowerze często jeżdżę z plecakiem ok 5kg. Wiec wagowo wychodzi podobnie do autora tematu, zbliżam się z tym kołem do 1tys km, przebiegu, głownie po miescie, głownie po kosce i DDRach opony Gatorskin 32C dmuchane do 100PSI, koło dalej idealnie proste ;-) Jedyne co mi sie niespodobało to ... obrecz R460 ma zwichrowanie na łączneiu .... kupiłem dwie druga wygląda Ok. Natomiast w RR511 to czuc piniadz nawet w malowaniu.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.