Skocz do zawartości

[zaplatanie] ile krzyży dla szprych Aero?


mateusz_p

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

myślę nad budową własnych kół szosowych na takich komponentach:

  • obręcze: DT Swiss RR 411
  • piasty: DT Swiss 240s (przód i tył) wersja klasyczna (nie straight pull)
  • szprychy: DT Swiss Aero Comp

Użyłem kalkulatora DT Swiss by obliczyć długości szprych, ale zastanawia mnie jedno:

Ważę 100kg, rower ok 11, czyli masa całkowita 111kg :)

na ile krzyży zaplatać koła (i czy np przód radialnie?) i ile szprych użyć? Ile krzyży używacie przy szprychach aero? Co sądzicie o 20 przód i 24 tył? Wytzymają taką wagę?

Będę bardzo wdzięczny rowerowej braci za porady :)

Pozdrawiam

Mateusz

Napisano

Za duzego wyboru przy 24 szprychach nie ma, bo ich sie nie da zrobic na 3 krzyze. Od lat jezdze na kolach pod 24s, waze w okolicy 93kg, plus minus 2kg ;-). W tym sezonie mam fulcrumy asymetryczne 21 szprych i daja rade.

Musisz uwazac przy klasycznych piastach , kalkulator dt pozwala wpisac przy 24s zaplot na 3x.

Jak zerkniesz na piasty SP, to zobaczysz jaka jest jedyna opcja,  ;-)  

Napisano

Przy tej wadze, zapomnij o 20/24. A i powaznie zastanowilbym sie nad tymi obreczami, dosc maly profil i te 435g daja duzo do myslenia.

Nawet jak zrobisz je na 24/28, to waga i profil tych obreczy mowia mi, ze nie bedzie to trwaly i bezproblemowy zestaw.

Napisano
14 godzin temu, 1415chris napisał:

Przy tej wadze, zapomnij o 20/24. A i powaznie zastanowilbym sie nad tymi obreczami, dosc maly profil i te 435g daja duzo do myslenia.

Nawet jak zrobisz je na 24/28, to waga i profil tych obreczy mowia mi, ze nie bedzie to trwaly i bezproblemowy zestaw.

Dzięki za uwagę. Polecasz wyższy profil? Ile mm? Coś od DT sugerujesz? A co z tymi krzyżami, na ile X tył?

Napisano

RR511  ew rr521 po 24s zaplot na 2x i dadza rade.

Napisano

Jak to koniecznie ma byc DT, to 460 na 24/28, przod sloneczko (chyba tu nie bedzie problemu z 240?), tyl 2x.

W budzecie 411, ktore sa dwa razy drozsze od 460, masz inne ciekawe i bardzo dobre obrecze. Np Easton 90sl, H Plus Son Archetype, o Head Belgium nie wspomne, bo to juz sporo wiekszy pieniadz.

 

Napisano

Parę tygodni temu sam pierwszy raz w życiu składałem dla siebie własnoręcznie przy użyciu "tensometru" Parktoola  koło tylne na DT R460, 24szprychy sapim race black, piasta 350s, klasyczne szprychy, do Charge Pluga ktory wazy  11,5kg. Na tym rowerze często jeżdżę z plecakiem ok 5kg. Wiec wagowo wychodzi podobnie do autora tematu, zbliżam się z tym kołem do 1tys km, przebiegu, głownie po miescie, głownie po kosce i DDRach opony Gatorskin 32C dmuchane do 100PSI, koło dalej idealnie proste ;-)

Jedyne co mi sie niespodobało to ... obrecz R460 ma zwichrowanie na łączneiu .... kupiłem dwie druga wygląda Ok. Natomiast w RR511 to  czuc piniadz nawet w malowaniu.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...