carrion Napisano 25 Maja 2019 Udostępnij Napisano 25 Maja 2019 Witam serdecznie! W myśl zasady: "Dzwon podstawą tuningu!" postanowiłem zmienić wysłużonego już i weksploatowanego do granic możliwości RS XC30 TK SOLO AIR, który to fabrycznie wpakowany był w mojego Scotta Scale 960 z 2015 roku. I tak od strony do strony, od tematu do tematu mam coraz większy bałagan we łbie. Na początek może o tym , co wiem, czyli trochę danych. Rower Scott Scale 960 (2015) Obecny amortyzator: Rock Shox XC30 TK SOLO AIR 1 1/8" Stery: VP-J203SER / 1.5” - 1 1/8” Oś: 9mm Z tego, co zaobserwowałem na stronie Piotra z Activii, to jedynym właściwie wyjściem dla mnie jest zakup tego Epixona: https://activia.sgl.pl/cena/amortyzatory/epixon-xc/29-cali_amortyzator-epixon-xc-rl-r-29-o-9mm-czarny-mat-taper-2019/1235. Ale tak sobie siedziałem i dumałem i nieśmiało doszedłem do wniosku, że może nie byłoby takim głupim pomysłem kupić ten oto amortyzator: https://activia.sgl.pl/cena/amortyzatory/axon/29-cali_amortyzator-axon-rl-rc-29-15qlc-czarny-mat-tapered-2019/861 Oczywiście wiązałoby się to z wymianą piasty. I teraz pytanie. Mając obręcze Syncros GX19 / Eyelets / 32H, mogę bez obaw zakładać np.https://rowerowy.com/sklep/czesci/piasty/piasty-przod/prod/novatec-nt-d791-15 Rozumiem oczywiście, że szprychy również powinny wjechać nowe. Uświadomcie mnie proszę, czy w miarę dobrze do tego podchodzę czy raczej mieszam tu kompletnie pojęcia, bo przyznam, że nigdy tematu amortyzatorów jeszcze nie podgryzałem... Pozdrawiam i udanego weekendu! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 25 Maja 2019 Mod Team Udostępnij Napisano 25 Maja 2019 Piastę warto zmienić, bo standard 9mm żyje teraz praktycznie w najtańszych rowerach. Podlinkowana piasta Novateca będzie ok. Szprychy raczej nowe, bo tu mamy różną wysokość kołnierzy, więc i inne długości będzie trzeba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
carrion Napisano 25 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 25 Maja 2019 Dzięki za doradzenie. Mógłbym jeszcze prosić o opinię, czy ten Axon jest kompatybilny z moją ramą na podstawie danych, które wrzuciłem powyżej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 25 Maja 2019 Mod Team Udostępnij Napisano 25 Maja 2019 Będzie pasował. Główkę w ramie masz taper, stery też, pozostaje kwestia bieżni. Kupując stery taper najczęściej dostaje się dwie bieżnie, normalną, pod średnicę 1.5 i z redukcją na 1 1/8. W Twoim rowerze dali amora z rurą 1 1/8, także masz tą bieżnię z redukcją i będziesz musiał szukać tej drugiej, żeby podpasowała do sterów. https://allegro.pl/kategoria/rowery-i-akcesoria-czesci-16416?string=bieżnia sterów 1.5&bmatch=baseline-var-n-spo-1-5-0313 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
carrion Napisano 25 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 25 Maja 2019 Bardzo dziękuję za pomoc! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin_321 Napisano 29 Maja 2019 Udostępnij Napisano 29 Maja 2019 Cześć Epixon-a odradzam... omijaj go szerokim łukiem, szkoda kasy, jeżeli zdecydowany jesteś na Suntoura to tylko wyższe modele, choć ja osobiście polecam Rebę. trafnego wyboru życzę pozdrowerowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
carrion Napisano 29 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2019 Zwycięzcą został Axon. Swoją drogą dlaczego tak mocno odradzasz Epixony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 29 Maja 2019 Udostępnij Napisano 29 Maja 2019 IMHO zbyt mało obecne epixony różnią się od raidonów (wnętrzności 1:1 to samo). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 29 Maja 2019 Udostępnij Napisano 29 Maja 2019 A jakie są realne różnice między Axonem a Epixonem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 29 Maja 2019 Udostępnij Napisano 29 Maja 2019 (edytowane) Przede wszystkim inne tłumiki. Poza różnicą w regulacjach i pracy są rozkręcalne/serwisowalne. Edytowane 29 Maja 2019 przez Dokumosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kool Napisano 29 Maja 2019 Udostępnij Napisano 29 Maja 2019 Tylko że Epixona można mieć już za 560 zł ale bez manetki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 29 Maja 2019 Udostępnij Napisano 29 Maja 2019 Jesli rocznik 2015 to można brać śmiało. Te miały przyzwoite tłumiki. Później zaczęli oszczędzać i montowali te same co w raidonach. Manetka nie jest konieczna. Jest blokada na goleni z reg. kompresji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kool Napisano 29 Maja 2019 Udostępnij Napisano 29 Maja 2019 (edytowane) Niestety już czarne lagi mają to już nowy model... Edytowane 29 Maja 2019 przez sznib Nie cytujemy posta poprzedzającego w całości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 29 Maja 2019 Udostępnij Napisano 29 Maja 2019 Jak nie pali się z zakupem to osobiście zaczaiłbym się na jakiegoś mańka z uk. Bywaja w bardzo przyzwoitych cenach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
carrion Napisano 29 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2019 Z zakupem niestety się paliło, bo obecny amortyzator umarł, a jeździć trzeba Nie potrafię wytłumaczyć, dlaczego tak mnie wzięło na Suntoura. Może opinia kolegi, który jeździ na Epixonie. Może opinie i doradztwo @ACTIVIA. Widelca tej marki jeszcze nie miałem i liczę na to, że będę z Axona zadowolony. Czas pokaże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.