Moshi Napisano 22 Maja 2019 Napisano 22 Maja 2019 Na wstępie pragną się przywitać, co też czynię. Aktualnie szukam roweru, który będzie mi służył trochę do zawodów mtb a trochę do ostrzejszej jazdy po górach. Mój budżet to 10 000 zł i w tej cenie znalazłem jeden wydaje mi się, że fajny model, chodzi o Krossa R+ z 2016 roku (mogę go mieć za 9 999 zł), chodzi dokładnie o ten -> https://www.kross.pl/pl/node/21743 Rower jest z 2016 roku, czyli już trochę leciwy, ale ma fajny osprzęt, który mi pasuje. Zastanawiam się tylko, czy w tej cenie, nie kupię aktualnie czegoś lepszego? Będę wdzięczny za wszelkie rady.
Galvatron Napisano 22 Maja 2019 Napisano 22 Maja 2019 Zawody MTB (domyślam się, że XC, nie enduro) i ostrzejsza jazda po górach to dwa różne zastosowania, wymagające innych rowerów. Ten rower dobrze sprawdzi się na zawodach, ale w górach zbyt ostro nim nie pojeździsz, bo będą Cię ograniczać geometria, brak tylnego zawieszenia i tylko 100mm skoku z przodu. W tej cenie na pewno nie dostaniesz lepszego ścigacza XC z aktualnego rocznika.
wkg Napisano 22 Maja 2019 Napisano 22 Maja 2019 Dziwny ten rower ... geometria ... Wysoki mostek, krótka rama - to komfortowa pozycja. Ani to do ścigania z tą krótka rama ani to w góry z tym katem główki, krótką rama i długim mostkiem. Dla mnie ładna, droga wydumka która wygląda jak ścieżkowiec a ma geometrię miejskiego roweru. Co to jest ta "ostra jazda po górach" ?
Lezia Napisano 22 Maja 2019 Napisano 22 Maja 2019 Dla mnie to dobry rower do maratonów w pagórkowatym terenie pod nie za ciężkiego zawodnika.
Mod Team KrissDeValnor Napisano 22 Maja 2019 Mod Team Napisano 22 Maja 2019 ...i na pewno co najwyżej średniego wzrostu...
Moshi Napisano 22 Maja 2019 Autor Napisano 22 Maja 2019 Dziękuję za wszystkie informacje. W celu doprecyzowania dodam, że oczywiście chodziło o XC. Proszę dajcie znać, dlaczego uważacie, że jest to rower dedykowany do lżejszego o średnim wzroście użytkownika? Ja mam 186 cm wzrostu i ważę 86 kg. Myślałem o największej ramie jaka jest dostępna czyli L (21).
wkg Napisano 22 Maja 2019 Napisano 22 Maja 2019 Ten rower ma główną zaletę: waga ! Ale pewnie bez pedałów dla najmniejszego rozmiaru, realna jest raczej minimum 10. Z wad w mojej opinii: Wiotki choć drogi amortyzator, długość górnej rury w L 605 to dla 170cm wzrostu ale przy tym dla zawodów to mostek powinien być 100mm a jest 150 - pozycja jak w mieszczuchu raczej niż w crossie o zawodach XC nie wspominając. Koła superlekkie, superfajne ale nie wiem, czy nie za słabe do twojej wagi - doczytaj w dokumentacji DT Swiss, korba 36 zestawiona z kasetą 10-42 no OK jak masz silną nogę ale moim zdaniem pod dłuższą górę będzie znacznie za twardo. To wygląda jakby ktoś zaprojektował superlekki, fajny rower dla córki żeby szybko po krętych ścieżkach po bułki pomykała : ( Za taką kasę to rower powinien być perfekcyjny do celu jakiego ma służyć. Jestem pewien, że z tych byłbyś bardziej zadowolony: https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-xc/procaliber/procaliber-9-7/p/23361/?colorCode=reddark https://www.specialized.com/pl/pl/mski-chisel-expert/p/154335?color=239070-154335 Tego ostatniego kolega z forum wyjął w wersji 2x poniżej 6 000 Treka wrzuciłem właściwie tylko żebyś porównał geometrię - dla Ciebie raczej rozmiar 21,5. Rama 659 główka 12 a wcale nie jest to bardzo ścigancka geo.
Lezia Napisano 23 Maja 2019 Napisano 23 Maja 2019 Zanim się zdecydujesz na zakup na pewno musisz się do roweru przymierzyć. 8 godzin temu, wkg napisał: mostek powinien być 100mm a jest 150 Gdzie znalazłeś informację, że jest tam tak długi mostek?
Moshi Napisano 28 Maja 2019 Autor Napisano 28 Maja 2019 Serdecznie dziękuję za wszystkie opinie. Wczoraj byłem przymierzyć się do roweru. Ogólnie siedziało mi się bardzo dobrze, pozycja też była w porządku. Niestety nie mogłem się przejechać, ale to było oczywiste. Jeżeli chodzi o maksymalny udźwig kół, to jest to 110 kg, więc w moim przypadku mam jeszcze duży zapas nawet licząc z wagą samego roweru. Teraz niestety nie wiem już sam co zrobić...
Galvatron Napisano 28 Maja 2019 Napisano 28 Maja 2019 Ciekawą alternatywą, i moim zdaniem wartą rozważenie, mógłby być full. Nie będzie to już jednak lekka, kompozytowa zabawka na topowym osprzęcie, tylko ok. 12-kilogramowy, aluminiowy rower z wyposażeniem ze średniej półki (SLX/NX, Fox Performance/RS Reba etc.).
wkg Napisano 28 Maja 2019 Napisano 28 Maja 2019 Hmmm ... full 12 kg brzmi super Tylko wrzuć linka do takiego za 10 000 ... 3 godziny temu, Moshi napisał: Ogólnie siedziało mi się bardzo dobrze, pozycja też była w porządku. Niestety nie mogłem się przejechać, ale to było oczywiste. Hmmm ... jak pozycja OK to raczej się nie odnajdziesz na rowerach do zawodów ... Ale jak to nie mogłeś się przejechać i jeszcze uznajesz to za oczywiste ? ! Nie wiem skąd jesteś ale jakby mi nie pozwolili się przejechać na rowerze za 10k przed kupnem to bym zabił śmiechem. Jeszcze taki sklep mi się nie trafił. Co robić ? Wybierz się na zawody i popatrz na czym ludzie jeżdżą tak trzeci - piąty sektor. Pogadaj. Rowerzyści jak żeglarze - chętnie pokażą, wytłumaczą ... Zobacz w DEC-u Rockridera za 5 000, pzrejedź się na Specu, Treku które wrzuciłem ...
Galvatron Napisano 28 Maja 2019 Napisano 28 Maja 2019 3 minuty temu, wkg napisał: Hmmm ... full 12 kg brzmi super Tylko wrzuć linka do takiego za 10 000 ... https://www.giant-bicycles.com/pl/anthem-29-2--nx-eagle--2019
wkg Napisano 28 Maja 2019 Napisano 28 Maja 2019 Z pedałami prawie 13, hamulce do wymiany ale to i tak niezły wynik przy alu ramie : ) Czasem kusi mnie na fulla gdy wpadnę na twardą drogę z milionami dziur po deszczu a dookoła butelki z woda i bidony wytrzęsione przez te dziurska
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.