ghostrider91 Napisano 21 Maja 2019 Udostępnij Napisano 21 Maja 2019 Witam. Jak w temacie... Obecnie mam 35c vittoria randonneur z dętką. Zamierzam zakupić system tubless między 28-32c szosa aby zmniejszyć opory toczenia jednak jest tego tyle że już sam się w tym gubię. Czy mógł by ktoś wyszczególnić jakie mamy typy tubless i kiedy je stosujemy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 21 Maja 2019 Udostępnij Napisano 21 Maja 2019 Tubeless oznacza że nie używasz dętki, nie bardzo wiem co masz na myśli. Popraw nazwę tematu, bo zaraz poleci do kosza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartinGIR Napisano 21 Maja 2019 Udostępnij Napisano 21 Maja 2019 Wyglada na to ze kolo ma zamontowana tubeless tasme wiec tu wszystko powinno grac. Musisz zalozyc tubeless wentyl (ostatniop uzywam systemy milkit i dziala bardzo fajnie tyle ze jest €€€), tubeless opone i dolac "sealant". Jezeli chodzi o tubeless opony w okolicach 30mm ktore beda glownie uzywana na asfalcie to masz troche opcji. Popularna jest Conti GP 5000 TL 32mm (glownie na asfalt ale i OK na okazyjny gravel). Ja uzywam w swoim gravelu Schwalbe G-ONE Speed i Allround; Speed ma lepszy opor toczenia i maja ja w 30mm wersji (niemniej jest to bardziej grawelowka anizeli szosa) - polecam obydwa moele. WTB i Goodyear ma tez 30ski ale nic o nich nie wiem. Jestem pewny ze pare innych firm ma tez niezle opony w tym stylu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pazuzu Napisano 19 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2019 Również rozważam przejście na system bezdętkowy w gravelu. 80% moich tras to asfalt, opony pompuje pod górną granicę (około 5 Mpa). Co zyskam przechodząc na system bezdętkowy? Producent podaje że na mleku moją oponę mogę nabić do 4 MPa (Panracer Gravelking). Wagowo wyjdzie minimalnie lepiej (zamiast dętki będzie mleko). Opory przy niższym ciśnieniu będą większe. Dlatego zastanawiam się co zyskam pozbywając się dętki. Dodatkowo planuję kupić oponę węższą, obecną 700x38c zamienić na 700x32c, gdzie różnica maksymalnych ciśnień jest jeszcze większa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.