Johnpaulzwei Napisano 17 Maja 2019 Udostępnij Napisano 17 Maja 2019 Witam, od jakiegoś czasu nie mogę sie zdecydować. Jestem w posiadaniu cossack volto, bardzo dobry rower niestety duża intensywność podróży zuzyla kasety, łańcuch, przerzutki, amortyzatory i koła. I zastanawiam sie czy wydac 2500 na nowy rower czy wydac taka kwotę na wymiane starego sprzetu na nowy, zostawiłbym tylko ramę. Póki co wymianiana byla kierownica, suport, linki i hamulce. Dodam ze jeżdżę głównie poza miastem, leśne drogi, asfalt i czasem miasto więc gdybym kupowal nowy to bym w rower crossowy do 2500 celowal, moze by ktos polecil wtedy jakiś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piter233 Napisano 17 Maja 2019 Udostępnij Napisano 17 Maja 2019 Co znaczyła że zużyła amortyzatory i koła? A ściślej rzecz biorąc to amortyzator masz jeden. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 17 Maja 2019 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Maja 2019 Jeżeli rower leciwy to nie warto leczyć jak by tylko rama miała zostać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 17 Maja 2019 Udostępnij Napisano 17 Maja 2019 (edytowane) 5 godzin temu, Johnpaulzwei napisał: przerzutki, amortyzatory i koła ?? Na pewno, przerzutki? przerzutki się nie zużywają tak szybko- chyba że wypadek miałeś. Koła? Też do serwisu, chyba.? coś nie teges z obręczami czy masz konusy w piastach wytarte? 5 godzin temu, Johnpaulzwei napisał: I zastanawiam sie czy wydac 2500 na nowy rower czy wydac taka kwotę na wymiane starego sprzetu na nowy, Za 2500 zł to ty tam wsadzisz cud malinę, high endowy sprzęt. 5 godzin temu, Johnpaulzwei napisał: niestety duża intensywność podróży zuzyla kasety, łańcuch, To się wymienia. To są materiały eksploatacyjne . Czy jak wymieniasz rozrząd i opony w aucie to kupujesz nowe auto? Pamiętaj rower się serwisuje, co roku , a czasem częściej Edytowane 17 Maja 2019 przez dovectra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Johnpaulzwei Napisano 17 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 17 Maja 2019 Poprawka amortyzatory sa sprawne, moj blad przepraszam. Kola maja starte biezniki, sa wykrzywione wiec serwis musi wyprostowac. Meczy mnie fakt posiadania V-brake ale serwisant powiedzial ze moja rama uniemozliwia zalozenie tarcz.Przerzutki traca regulacje po kilkudziesieciu kilometrach bo biegi wchodza z trudem i czasem dopiero zmieni jak przerzuce na dwa wyzej. Rama w kilku miejscach juz obdrapana do stali bo kilka razy zdarzyl sie upadek przez kierowcow. A do tych 2500-3000 chyba kupie dobry rower crossowy lub szosowy. Tylko nie wiem jaki i czy warto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 17 Maja 2019 Udostępnij Napisano 17 Maja 2019 Na leśne drogi szoska to nie bardzo, raczej gravel - niższe modele Fuji Jari czy Marina. A z crossów: https://rower-sport.pl/pl/p/ROMET-ORKAN-5.0-M-2016/3116 https://www.bikko.pl/rower-crossowy-romet-orkan-5-m-2017-19cali-26259.html Tak z 5 kg oszczędzisz : ))) Moim zdaniem warto, jak dużo jeździsz to po co się męczyć. I jeszcze ta elektrownia w piaście : ( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
renand Napisano 20 Maja 2019 Udostępnij Napisano 20 Maja 2019 W dniu 17.05.2019 o 11:02, Johnpaulzwei napisał: Witam, od jakiegoś czasu nie mogę sie zdecydować. Jestem w posiadaniu cossack volto, bardzo dobry rower niestety duża intensywność podróży zuzyla kasety, łańcuch, przerzutki, amortyzatory i koła. I zastanawiam sie czy wydac 2500 na nowy rower czy wydac taka kwotę na wymiane starego sprzetu na nowy, zostawiłbym tylko ramę. Póki co wymianiana byla kierownica, suport, linki i hamulce. Dodam ze jeżdżę głównie poza miastem, leśne drogi, asfalt i czasem miasto więc gdybym kupowal nowy to bym w rower crossowy do 2500 celowal, moze by ktos polecil wtedy jakiś. Witaj, z opisu który podałeś to z uwagi na przebieg w rowerze do wymiany jest napęd. Koszta w porównaniu z kupnem roweru są niewielkie tj. Kaseta ok 100 zł, łańcuch ok. 40 zł i zakładam ze może suport ok. 150 zl. W sumie wydając ok 300 zł rower będzie jeździł. Ponadto mówisz, że przerzutki nie są precyzyjne - przyczyną może być wyciągnięte linki. Moim zdaniem możesz spokojnie wymienić napęd i linki przerzutek a rower będzie sprawny. Ps. Po co ci hamulce tarczowe do rekreacyjnej jazdy ? Dobrej jakości v-brake dają radę - no chyba że chcesz mieć kosztowne bajery.... pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 20 Maja 2019 Udostępnij Napisano 20 Maja 2019 (edytowane) Do tego opony, centrowanie kół co chwila, przerzutka pewnie z luzem, za chwilę wymiana kół bo od hamowania cienkie jak papier i się przetrą ... Co kto lubi ale ja bym nie wytrzymał z ta prądnicą w piaście i wagą :/ Pzrecież z tym mostkiem regulowanym (jak często go regulujesz), sztyca amortyzowaną co ma dawno luzy, siodełkiem i resztą gruzu to musi mieć ponad 20 kg lekko .... Ważyłeś to ? Te Romety 5 znikają a to świetnie wyposażone rowery w swojej cenie. Napęd 10x, tył XT - niby nic ale jednak, hamulce hydrauliczne i amor powietrzny ... Edytowane 20 Maja 2019 przez wkg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.