Skocz do zawartości

[damper] Magura Hugin - kilka pytań


MLbn

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam już leciwy damper Magury i zastanawiam się nad jego wymianą na inny lub naprawie.

Mam mały problem z częściami, a mianowicie skąd wziąć zestaw naprawczy do Magury? Ewentualnie czy można poszukać gdzieś x-ring, nie koniecznie dedykowanej do tego dampera?

Kolejne pytanie odnosi się komory olejowej. Czy po rozebraniu dampera i wciśnięciu jej powinna sama wracać? Czy powinno się tak dziać tylko w połączeniu z komorą olejową ? 
U mnie tłok nie wraca, a domyślam się, że powinien więc naprawa będzie nie opłacalna ? Ze względu na dziwną konstrukcję ramy, może być mały problem z doborem dampera innego producenta, no chyba że jakoś pomożecie - ja się na tym nie znam...

22.jpg

11.jpg
upload pictures

 

Edytowane przez MLbn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłok od tłumika powinien wracać po wciśnięciu. Jeśli tego nie robi masz prawdopodobnie bardzo zapowietrzony tłumik lub spuszczone powietrze z komory IFP. Ew. tłumienie odbicia jest tak skręcone, że pojawia się efekt "niby nieodbijania" tłoka. Nie znam wymiarów quad-ringu, ale może uda się go dopasować z Foxa bądź Rock Shoxa? Ew. możesz dorobić go w firmie zajmującej się uszczelnieniami technicznymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Xring uda się dostać w sklepie z uszczelniaczami bo po pomiarach  wyszlo że dobierze się coś sensownego, także komora powietrzna jest do ogarnięcia. Gorzej z tym tłumikiem, co jestem w stanie z nim zrobić samodzielnie? Da się go jakoś odpowietrzyć? 

Wszystkie regulacje skręciłem na minus, więc raczej zawory go nie trzymają... Zresztą nie ma znaczenia w jakiej pozycji są, jedynie mam wrażenie że w zależności od ich ustawienia ciężej się go wciska.

 

 

Ewentualnie jaki damper kupić żeby go wymienić? Ciężko nawet o wymiary tej magury. Może macie pomysł co ewentualnie zamontować zamiast niego? 

Czy ewentualna wymiana gona inny nie będzie problemem ze względu na przeguby kulowe?

Edytowane przez MLbn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam temat tulejek montażowych nie będzie problemem ? Czy konieczne jest zastosowanie przegubów tak jak jest fabrycznie? 

Bo coś czuję, że raczej nie opłaci się ewentualna kompleksowa regeneracja. 

To 38 to skok? 

Edytowane przez MLbn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana oleju i odpowietrzenie tłumika to trudniejsze zadanie niż serwis komory powietrznej. Możesz spróbować, być może Ci się uda jeśli znasz zasadę takiego działania. Na pewno będziesz potrzebował specjalnego adaptera do pompki (np. SKS takie oferuje) aby podłączyć ją do zaworu pompującego komorę. W środku do wymiany będą oczywiście uszczelki. Do tłumików stosuje się także odpowiedni olej, warto byłoby znać również głębokość osadzenia korka IFP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za odpowiedzi, zadzwoniłem do Wichu Workshop no i podejmą się naprawy. Także sam nie będę w nim grzebał, teraz tylko czekam na potwierdzenie zlecenia naprawy i amorek poleci do nich.
Dam znać co z tego wyjdzie.  Jak się spiszą to mogą się spodziewać Ronina na przeglądzie/serwisie. 

Edytowane przez MLbn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...