MLbn Napisano 16 Maja 2019 Napisano 16 Maja 2019 (edytowane) Witam. Mam już leciwy damper Magury i zastanawiam się nad jego wymianą na inny lub naprawie. Mam mały problem z częściami, a mianowicie skąd wziąć zestaw naprawczy do Magury? Ewentualnie czy można poszukać gdzieś x-ring, nie koniecznie dedykowanej do tego dampera? Kolejne pytanie odnosi się komory olejowej. Czy po rozebraniu dampera i wciśnięciu jej powinna sama wracać? Czy powinno się tak dziać tylko w połączeniu z komorą olejową ? U mnie tłok nie wraca, a domyślam się, że powinien więc naprawa będzie nie opłacalna ? Ze względu na dziwną konstrukcję ramy, może być mały problem z doborem dampera innego producenta, no chyba że jakoś pomożecie - ja się na tym nie znam...upload pictures Edytowane 16 Maja 2019 przez MLbn Cytuj
MLbn Napisano 16 Maja 2019 Autor Napisano 16 Maja 2019 Nie mogę już edytować, chodziło mi o to, czy tłok z komory olejowej powinien wracać pomimo rozebranej części powietrznej ? Cytuj
Punkxtr Napisano 17 Maja 2019 Napisano 17 Maja 2019 Tłok od tłumika powinien wracać po wciśnięciu. Jeśli tego nie robi masz prawdopodobnie bardzo zapowietrzony tłumik lub spuszczone powietrze z komory IFP. Ew. tłumienie odbicia jest tak skręcone, że pojawia się efekt "niby nieodbijania" tłoka. Nie znam wymiarów quad-ringu, ale może uda się go dopasować z Foxa bądź Rock Shoxa? Ew. możesz dorobić go w firmie zajmującej się uszczelnieniami technicznymi. Cytuj
Galvatron Napisano 17 Maja 2019 Napisano 17 Maja 2019 (edytowane) Amortyzator ma już ponad 10 lat, więc marna szansa, że dostaniesz cokolwiek do niego. Spróbuj zapytać w Wichu Workshop lub Spider Suspensions. Edytowane 17 Maja 2019 przez Galvatron Cytuj
Galvatron Napisano 17 Maja 2019 Napisano 17 Maja 2019 Amortyzator ma już ponad 10 lat, więc marna szansa, że dostaniesz cokolwiek do niego. Spróbuj zapytać w Wichu Workshop lub Spider Suspensions. Może tam Ci coś poradzą. Cytuj
MLbn Napisano 17 Maja 2019 Autor Napisano 17 Maja 2019 (edytowane) Xring uda się dostać w sklepie z uszczelniaczami bo po pomiarach wyszlo że dobierze się coś sensownego, także komora powietrzna jest do ogarnięcia. Gorzej z tym tłumikiem, co jestem w stanie z nim zrobić samodzielnie? Da się go jakoś odpowietrzyć? Wszystkie regulacje skręciłem na minus, więc raczej zawory go nie trzymają... Zresztą nie ma znaczenia w jakiej pozycji są, jedynie mam wrażenie że w zależności od ich ustawienia ciężej się go wciska. Ewentualnie jaki damper kupić żeby go wymienić? Ciężko nawet o wymiary tej magury. Może macie pomysł co ewentualnie zamontować zamiast niego? Czy ewentualna wymiana gona inny nie będzie problemem ze względu na przeguby kulowe? Edytowane 17 Maja 2019 przez MLbn Cytuj
Galvatron Napisano 17 Maja 2019 Napisano 17 Maja 2019 Podaj markę i model roweru. Może po tym się dojdzie. Cytuj
MLbn Napisano 17 Maja 2019 Autor Napisano 17 Maja 2019 Magura Testbike. Producentem ramy jest Focus. Cytuj
Galvatron Napisano 17 Maja 2019 Napisano 17 Maja 2019 Zróbmy inaczej: Rozciągnij amortyzator maksymalnie i zmierz odległość między środkami otworów montażowych. Cytuj
MLbn Napisano 17 Maja 2019 Autor Napisano 17 Maja 2019 (edytowane) Wygląda to na 165mm. Na tyle na ile można dokładnie zmierzyć metrówką. Suwmiarkę mam niestety 150mm Edytowane 17 Maja 2019 przez MLbn Cytuj
Galvatron Napisano 17 Maja 2019 Napisano 17 Maja 2019 Najprawdopodobniej będzie to 165x38 i takiego amortyzatora trzeba by szukać. Cytuj
MLbn Napisano 17 Maja 2019 Autor Napisano 17 Maja 2019 (edytowane) Sam temat tulejek montażowych nie będzie problemem ? Czy konieczne jest zastosowanie przegubów tak jak jest fabrycznie? Bo coś czuję, że raczej nie opłaci się ewentualna kompleksowa regeneracja. To 38 to skok? Edytowane 17 Maja 2019 przez MLbn Cytuj
Galvatron Napisano 17 Maja 2019 Napisano 17 Maja 2019 38mm to skok tłoka (NIE ramy). Co do reszty, niestety nie dam rady Ci pomóc. Cytuj
Punkxtr Napisano 17 Maja 2019 Napisano 17 Maja 2019 Wymiana oleju i odpowietrzenie tłumika to trudniejsze zadanie niż serwis komory powietrznej. Możesz spróbować, być może Ci się uda jeśli znasz zasadę takiego działania. Na pewno będziesz potrzebował specjalnego adaptera do pompki (np. SKS takie oferuje) aby podłączyć ją do zaworu pompującego komorę. W środku do wymiany będą oczywiście uszczelki. Do tłumików stosuje się także odpowiedni olej, warto byłoby znać również głębokość osadzenia korka IFP. Cytuj
MLbn Napisano 17 Maja 2019 Autor Napisano 17 Maja 2019 (edytowane) Dzięki wszystkim za odpowiedzi, zadzwoniłem do Wichu Workshop no i podejmą się naprawy. Także sam nie będę w nim grzebał, teraz tylko czekam na potwierdzenie zlecenia naprawy i amorek poleci do nich. Dam znać co z tego wyjdzie. Jak się spiszą to mogą się spodziewać Ronina na przeglądzie/serwisie. Edytowane 17 Maja 2019 przez MLbn Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.