xXkuba22XX Napisano 16 Maja 2019 Napisano 16 Maja 2019 Są dwie oferty, które bardzo mnie zainteresowały: https://allegro.pl/oferta/yt-capra-2018-cf-pro-27-5-rozm-l-enduro-170mm-gwar-8058493927#container-installments https://www.canyon.com/pl-pl/factory-outlet/category.html#category=mtb-bikes&id=29571 Która opłaca się bardziej z czysto ekonomicznego punkty widzenia? To znaczy, który rower ma lepszy osprzęt? Bo oba są w podobnej cenie. Czy w ogóle warto kupować używany rower? I jeszcze chciałbym zasięgnąć jakiejś opinii na temat YT Capra. Czy jest to typowo freeridowy rower? Jak radzi sobie na podjazdach w porównaniu do takiego Striva? Jakie jeszcze rowery enduro w podobnej cenie możecie polecić? Zależy mi na tym, żeby móc sobie pojeździć bez problemu po lesie nawet na stromych podjazdach, ale też czasem skoczyć do bike parku.
Galvatron Napisano 17 Maja 2019 Napisano 17 Maja 2019 Popraw linki, bo raz, że trzeba je kopiować, a dwa, że link co Strive'a w ogóle nie działa. Moim zdaniem zdecydowanie warto rozważyć tegorocznego Moona 3.0 (jest tylko w wersji 29"): https://www.kross.pl/pl/2019/enduro/moon-3-0 Jeśli chodzi o opłacalność, to przebić może go jedynie Radon Swoop 29": https://www.radon-bikes.de/en/mountainbike/fullsuspension/swoop/swoop-90-2019/ https://www.radon-bikes.de/en/mountainbike/fullsuspension/swoop/swoop-100-2019/ Od ceny Krossa trzeba jeszcze odliczyć te 10-15% rabatu, więc realnie jest on do wyrwania za ok. 13 000-13 500 zł.
xXkuba22XX Napisano 18 Maja 2019 Autor Napisano 18 Maja 2019 https://www.canyon.com/pl-pl/factory-outlet/category.html#category=mtb-bikes&id=29571 https://allegro.pl/oferta/yt-capra-2018-cf-pro-27-5-rozm-l-enduro-170mm-gwar-8058493927 Jednak po dzisiejszym testowaniu, przekonałem się że mi odpowiadają jedynie koła 27,5. Zależy mi na rowerze uniwersalnym, który dobrze podjeżdża jak i radzi sobie np. w bike parku. Wydaje mi się, że kross moon nie jest zbyt dobry w podjeżdżaniu. Jest dosyć ciężki. Na radonie nie miałem okazji jeździć, ale wezmę go pod uwagę, bo widzę, że jest lekki.
xXkuba22XX Napisano 21 Maja 2019 Autor Napisano 21 Maja 2019 Jeszcze zastanawiam się nad tegorocznym spectralem, Możecie coś mi powiedzieć o ty rowerach?
HurtLocker Napisano 22 Maja 2019 Napisano 22 Maja 2019 Bardzo ladna karbonowa capra na zawieszeniu Foxa, bralbym zwlaszcza ze pewnie mozesz sobie podjechac i zobaczyc. Link do Canyona nie linkuje do zadnego konkretnego modelu wiec nie mam pojecia o jakiej klasie osprzetu mowimy. Generalnie jednak rzecz biorac, oba rowery to enduro, Strive typowy 160mm przedstawciel swojego gatunku i dobrze nadajacy sie na zawody, weglowa Capra jest ladnie wyposazona i pozwala poszalec na zjazdach, podjezdza jak kazde enduro. Nowy Spectral to cos na pograniczu trail i enduro, sprawdz czy pasuje Ci taka geometria.
Galvatron Napisano 22 Maja 2019 Napisano 22 Maja 2019 Strive 27,5, jako rower do Enduro, ma na dzisiejsze czasy przestarzałą geometrię - wygląda jak Spectral z większą ilością skoku. Tutaj Capra 2018 zdecydowanie wygrywa.
xXkuba22XX Napisano 22 Maja 2019 Autor Napisano 22 Maja 2019 9 godzin temu, HurtLocker napisał: Link do Canyona nie linkuje do zadnego konkretnego modelu wiec nie mam pojecia o jakiej klasie osprzetu mowimy. [...] podjezdza jak kazde enduro. Mi ten link działa. W każdym razie jest to Strive CF 7.0 z 2018. https://www.canyon.com/pl-pl/factory-outlet/category.html#category=mtb-bikes&id=29571 W grę wchodzi jeszcze Spectral CF 9.0 SL z 2017. https://www.canyon.com/pl-pl/factory-outlet/category.html#category=mtb-bikes&id=26533 Ja właśnie szukam czegoś uniwersalnego, a nie nakierunkowanego stricte na zjazdy. Ta Capra bardzo kusi, ale mam pewne obawy co do tego jak sobie poradzi na podjazdach. Chciałbym mieć rower, który pozwoli na jakieś całodniowe wycieczki po górach. Wydaje mi się, że te 170 skoku ukierunkowuje Caprę bardziej na zjeżdżanie. Spectral to niby ścieżkowiec ale tegoroczne mają już 160mm skoku, więc do wypadów do bike parku chyba powinien być w porządku? I pewnie lepiej podjeżdża od Capry? Fajną opcją też wydaje się YT Jeffsy. Ciężko mi też zdecydować właśnie czy to ma być typowy rower enduro jak Capra lub Strive czy bardziej enduro/ścieżkowiec jak Spectral czy Jeffsy.
HurtLocker Napisano 22 Maja 2019 Napisano 22 Maja 2019 Mozesz smialo wbijac Spectralem do bike parku, sciezki sa zestopniowane i jak nie bedziesz skakal jakichs mega dropow nic nie powinno sie dziac. Oczywiscie, ze rowery enduro sa ukierunkowane na zjezdzanie, wystarczy spojrzec na geometrie. Najbardziej zbalansowany bedzie wlasnie sciezkowiec, choc nie demonizowalbym enduro jako rowerow ktore nie podejzdzaja, bo jest to nieprawda. Mam Jeffsy 27.5 Al, solidny rower, choc faktycznie widelec 160 mm bylby w nim bardziej na miejscu niz 150 mm od ktorego robi sie nerwowy. Btw., w/w Jeffsy jest na sprzedaz.
xXkuba22XX Napisano 22 Maja 2019 Autor Napisano 22 Maja 2019 Teraz, HurtLocker napisał: nie demonizowalbym enduro jako rowerow ktore nie podejzdzaja, bo jest to nieprawda. Btw., w/w Jeffsy jest na sprzedaz. Ciekawi mnie tylko jak podjeżdżają. To znaczy czy taka Capra ze skokiem 170 pod jakieś bardziej strome górki też podjedzie i czy nada się do całodniowej wycieczki górskiej? Z resztą Będę miał niedługo okazję przetestować ten rower. Szkoda tylko, że Spectrala nad którym się poważnie zastanawiam nie za bardzo będę mógł jak sprawdzić. A Jeffsy za ile sprzedajesz?
HurtLocker Napisano 22 Maja 2019 Napisano 22 Maja 2019 Da sie tym podjezdzac ale nie nalezy to do najwiekszych przyjemnosci, okazjonalne calodniowe wycieczki sa ok ale jesli jest to cos co robisz czesciej niz raz na jakis czas to lepiej poszukaj sciezkowca. Info o Jeffsy masz na pw.
paulsen Napisano 23 Maja 2019 Napisano 23 Maja 2019 Mamy w ofercie taką fajną maszynkę, która zwie się Pikes Peak. Ma zmienną geometrię przestawianą imbusem, ramę z karbonu i możliwość konfiguracji przełożeń. Zgarnęła także trochę nagród w testach. Wersja enduro zaczyna się od 3200 euro: https://www.rosebikes.pl/rose-pikes-peak-1-en-2671362 Wersja all-mountain https://www.rosebikes.pl/rose-pikes-peak-1-am-2671333 od 2999 euro.
xXkuba22XX Napisano 25 Maja 2019 Autor Napisano 25 Maja 2019 W dniu 23.05.2019 o 19:51, paulsen napisał: Mamy w ofercie taką fajną maszynkę, która zwie się Pikes Peak. Wygląda zachęcająco, ale nie mam jak go przetestować i cenowo też nie jest chyba zbyt opłacalny jeśli mam porównywać osprzęt z moimi propozycjami. Jestem już prawie zdecydowany na Caprę, ale czy mógłby ktoś rzucić fachowym okiem na specyfikacje i porównać Strive'a z Caprą? Tak jak pisałem oba są w podobnej cenie. Który wypada lepiej jeśli chodzi o osprzęt?
Mod Team durnykot Napisano 25 Maja 2019 Mod Team Napisano 25 Maja 2019 Hamulce w Canyonie to jakiś żart w tej kategorii. YT ma osprzęt XTR plus rzadko spotykane rzeczy od E13, Canyon jest na popularnym GXie. Jeśli dobrze widzę to YT nie ma miejsca na bidon. Dla niektórych to spora wada. W dniu 22.05.2019 o 19:24, xXkuba22XX napisał: Ja właśnie szukam czegoś uniwersalnego, a nie nakierunkowanego stricte na zjazdy. IMO Capra raczej się nie wpisuje w obraz roweru uniwersalnego.
xXkuba22XX Napisano 26 Maja 2019 Autor Napisano 26 Maja 2019 9 godzin temu, durnykot napisał: YT nie ma miejsca na bidon. IMO Capra raczej się nie wpisuje w obraz roweru uniwersalnego. Miejsce na bidon by się faktycznie przydało, ale nie będę kupował gorszego, albo droższego roweru tylko z tego powodu. Miałem okazję się przejechać na YT Capra i radził sobie bardzo dobrze zarówno na zjazdach, jak i podjazdach. XTR jest lepszy od GX?
Galvatron Napisano 26 Maja 2019 Napisano 26 Maja 2019 XTR to najwyższa półka osprzętu - odpowiednik SRAM X0/XX.
Mod Team durnykot Napisano 26 Maja 2019 Mod Team Napisano 26 Maja 2019 5 godzin temu, xXkuba22XX napisał: XTR jest lepszy od GX? XTR daje +100 do lansu i +6 do skila. W praktyce cieżko porównywać choćby ze względu na inną filozofię manetek, brak rapid relase ( czy jakoś tak ) Prywatnie porównując XTRa i GXa nie odczułem przepaści w działaniu.
xXkuba22XX Napisano 26 Maja 2019 Autor Napisano 26 Maja 2019 A amortyzacja? FOX 36 Float Performance Elite i FOX Float X2 Performance Elite czy RockShox Lyrik RC2 i RockShox Monarch Plus RC3 ?
Galvatron Napisano 27 Maja 2019 Napisano 27 Maja 2019 X2 ma o wiele szerszy zakres regulacji niż Monarch - łącznie cztery pokrętła, do szybkiej i wolnej kompresji oraz szybkiego i wolnego odbicia + dźwignia 2-pozycyjna dźwignia platformy (otwarta/platforma). Monarch ma tylko pokrętło do wolnego odbicia i 3-pozycyjną dźwignię platformy (otwarta/plaforma/blokada). Generalnie to dwa zupełnie różne amortyzatory dla różnych klientów. Jedni wolą prostotę Monarcha, a inni bardzo szeroki zakres regulacji X2. Lyrik RCT3 ma pokrętła do wolnej kompresji i wolnego odbicia + 3-stopniową dźwignię platformy, tak jak Monarch (otwarta/platforma/blokada). Z kolei Fox 36 Performance Elite może mieć 3 różne konfiguracje: 1) taka, jak w Lyriku, 2) pokrętło do szybkiej kompresji zamiast przełącznika platformy lub 3) pokretła do szybkiej/wolnej kompresji i szybkiego/wolnego odbicia. W wypadku Foa 36 można poczytać trochę narzekań na dość twardą charakterystykę pracy.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.