Gość Napisano 13 Maja 2019 Napisano 13 Maja 2019 Hej, Z racji że w trakcie sezonu kompletuję części, a po sezonie robię serwis, powoli rozglądam się nad pancerzami hamulcowymi do szosy. Aktualnie mam pancerz Clark's sprzedawany na metry oraz linki Alligator, połączone z klamkomanetkami Claris ST-R2000 i hamulcami 105 BR-R7000. Hamulce działają nieźle, ale wyczuwalna jest lekka "gumowatość" i coś mi podpowiada że może to być kwestia pancerza. W miarę możliwości, chciałbym trzymać się Shimano, jednak jeżeli będą jakieś dobre alternatywy, chętnie wezmę je pod uwagę. Aktualnie znalazłem: 1. https://biostern.abstore.pl/linki-pancerze-i-koncowki-pancerz-linki-hamulca-slr-1m-czarny,c69,p4211,pl.html Sprzedawany na metry, co bardzo mi odpowiada, bo w przypadku "wpadki" nie ma problemu żeby dokupić kawałek. No i cena 5 zł za metr jest wręcz śmieszna. Pytanie jak ma się do tego jakość. 2. https://biostern.abstore.pl/linki-pancerze-i-koncowki-zestaw-linek-i-pancerzy-szosa-slr,c69,p1646,pl.html 3. https://biostern.abstore.pl/linki-pancerze-i-koncowki-zestaw-linek-hamulca-szosa-y80098011,c69,p1648,pl.html 2 i 3. Czy przypadkiem to nie jest ten sam pancerz co 5 zł/ metr? 4. https://www.centrumrowerowe.pl/zestaw-linek-i-pancerzy-hamulcowych-shimano-dura-ace-pd3554/?v_Id=24392&gclid=EAIaIQobChMI9IGEj_KY4gIVBKmaCh1-4g_BEAQYAyABEgL5s_D_BwE Cena kosmiczna, natomiast spotkałem się z opinią że są warte swojej ceny. Co sądzicie? Zestawy jakoś do mnie nie przemawiają, ale z drugiej strony np pancerza Dura Ace nie da się kupić na metry. Jakie linki polecacie? Aktualny Alligator wydaje się całkiem dobry, ale nie wiem jak wygląda sprawa "elastyczności" i czy przypadkiem nie jest współwinny nieco miękkiej klamki. Miałem też linkę Clark's z jakąś powłoką polimerową, ale działało to tak źle, że nowa linka wylądowała na śmietniku. Rower będzie jeździł tylko w sezonie w suchych warunkach, całość wymieniana co rok. Interesuje mnie konkretna dyskusja z konkretnymi przykładami. Przejrzałem naprawdę masę tematów, więc porady typu kup "jakikolwiek pancerz i linkę nierdzewną" już znam @durnykot @1415chris coś mi podpowiada że będziecie mieli kilka sensownych słów do napisania w tym temacie.
SoloTM Napisano 13 Maja 2019 Napisano 13 Maja 2019 Szkoda, że nie można kupić samego pancerza : ( ewentualnie z końcówkami stalowymi ) bo linki przerzutki i hamulca nie są nierdzewne ( do hamulca i tak potrzebujesz inne końcówki linki ) https://allegro.pl/oferta/pancerz-4-linki-koncowki-gratis-oslonki-jagwire-7427868886?reco_id=6f48e69e-759b-11e9-aa10-246e968481e0&sid=041047f9c36843e364ecb91b45c568a2755aa386fe7e14ee7421a14291fbf951 Drożeje ten pancerz, jeszcze rok temu można było kupić 10 pln taniej. ( za zestaw ). Widziałem też na ali, ale cena za bodaj 3 metry też coś około 35 pln z dostawą. W każdym razie pancerz bardzo sztywny, ma fajną fakturę, wygląd i wcale nie wygórowaną cenę. Tak czy siak za wszystko z dostawa licząc wychodzi po 12,50 za metr pancerza. ( reszta do roweru teściowej ) /edit O, jest : https://pl.aliexpress.com/item/TRLREQ-3-m-Bike-Brake-Cable-MTB-Road-Bike-5mm-Weaving-Bike-Disc-Line-Brake/32827918665.html?spm=a2g17.10010108.1000014.14.3a5577f0F8DUcD&pvid=f2567fde-b404-4ef6-8a7b-f41b803490a8&gps-id=pcDetailBottomMoreOtherSeller&scm=1007.13338.133244.0&scm-url=1007.13338.133244.0&scm_id=1007.13338.133244.0
Dokumosa Napisano 13 Maja 2019 Napisano 13 Maja 2019 Odnośnie pancerzy i linek ultegra to analogicznie jak xtr zarówno pancerze jak i linki powlekane są polimerem redukującym tarcie. Nie mniej jednak o ile linki jeszcze gdzieś kiedyś widziałem osobno tak pancerzy tej klasy z metra nie.
Gość Napisano 13 Maja 2019 Napisano 13 Maja 2019 Linki są oddzielnie, jedyne 54 zł za sztukę Kusząca wizja, zwłaszcza gdy przypadkiem końcówka po przycięciu się "rozejdzie" i linka będzie się nadawała do wyrzucenia.
Mod Team durnykot Napisano 13 Maja 2019 Mod Team Napisano 13 Maja 2019 IMO ważniejsza od marki jest podatność pancerzy na kompresję podczas hamowania, której brak ( lub duża podatność ) może powodować wspomnianą gumowatosć klamki. Tradycyjne pancerze, ze względu na budowę wnętrza ( stalowa osnowa zwinięta w sprężynkę- na górze obrazka ) mają tendencję do kompresji między mocowaniami pancerza w ramie w czasie hamowania. Pancerze typu compression less ( na dole ) mają często osnowę kevlarową ,która ma znacznie mniejszą tendencję do kompresji. Przerabiałem temat u siebie przy wymianie klamek z Shimano na SRAMa. Oryginalnie miałem pancerze TRP ( do hamulców TRP ) , zakładając klamki SRAM wykorzystałem nowe pancerze SRAM dostarczone z klamkami. W efekcie hamulce stały się gąbczaste, z nieco dłuższą drogą klamki. Założenie pancerzy TRP zniwelowało ten problem. Tu jest ciekawy artykuł. https://www.cxmagazine.com/mechanical-monday-upgrade-compressionless-brake-housing Ale nie należy traktować pancerzy compression less jako remedium dla kiepskich hamulców. Na pewno poprawią działanie mechaników,ale nie zrobią z nich hydraulików. W daaawnych czasach podobnie było z V-kami. Na tanich , błyszczących hamulcach zestaw Avida SD-7 działał tak sobie. Z pancerzami Jagwire czy Aligatora hamowanie nagle stało się wydajniejsze i po prostu lepsze. Od siebie polecę zestaw Jagwire Pro Road https://jagwire.com/products/diy-cable-kits/road-pro-kit TRP https://www.chainreactioncycles.com/pl/en/trp-cableset/rp-prod169681
Gość Napisano 13 Maja 2019 Napisano 13 Maja 2019 Zestaw Jagwire wygląda całkiem przyzwoicie, zastanowię się nad nim. Przejrzałem na szybko artykuł ( przeczytam na urlopie) i rzuciło mi się w oczy że "compresionless" jest sztywniejszy niż tradycyjna "sprężyna". Nie ma problemu żeby zrobić dość mocny łuk na kierownicy przy wyjściu z manetki?
luker87 Napisano 13 Maja 2019 Napisano 13 Maja 2019 Też rozglądam się za pancerzami do hamulców. Myślę by kupić pancerze od linkowanych tutaj jagwire, a to dlatego że są jeszcze do kupienia na metry. Dużo lepsze są te pancerze od shimanowskich?
SoloTM Napisano 13 Maja 2019 Napisano 13 Maja 2019 Te moje z ali sa w dwóch wersjach. Przerzutkowa i hamulcowa, obie po 5 mm średnicy. Do wyboru masz. Tylko czarne są najfajniejsze. Rurka z teflonem, na to metalowy oplot ( 2 wersje ) potem znowu rurka pcv i na to oplot z mocnych nici ( trudno je obcinaczkami nawet uciąć, najwiekszy opor z całego pancerza stawiają, szczególnie jak obcinarki tępe ) a na koniec pcv otulina czarna. To z bardzo dobrych v brejków robi ciut lepsze. ( mam i wiem ) tu masz na fotkach lepiej pokazane bebechy i opis : ( choc poprzedni link jest taniej i dostępne czarne ) https://pl.aliexpress.com/item/TRLREQ-3m-MTB-Road-Bike-Brake-Shift-Wire-Tube-5mm-Weaving-Line-Pipe-Bicycle-Variable-Speed/32812729705.html?spm=a2g17.10010108.1000014.4.6e921db7Z7ksFm&pvid=f7a08ff8-c56e-4654-a793-0c2186032a83&gps-id=pcDetailBottomMoreOtherSeller&scm=1007.13338.128357.000000000000000&scm-url=1007.13338.128357.000000000000000&scm_id=1007.13338.128357.000000000000000 /edit w porównaniu do shimanowskich M-system jest lepiej. tu zdjęcie z bebechami ( na zdjęciu wersja niby przerzutkowa, jest jeszcze z oplotem zawijanym spiralnie )
luker87 Napisano 13 Maja 2019 Napisano 13 Maja 2019 a masz jakieś porównanie do shimanowskich lub tych KEB-SL? Ja dotychczas miałem najtańsze jagwire i nie polecam.
SoloTM Napisano 13 Maja 2019 Napisano 13 Maja 2019 W porównaniu do shimanowskich M-system jest lepiej. ( czyli standardowych, nierdzewnych i wcale nie najgorszych ) Po prostu chciałem wycisnąć max z v brejków nie płacąc grubo za bardzo drogie pancerze. I udało się. ( mam je od 8 lat )
Dokumosa Napisano 13 Maja 2019 Napisano 13 Maja 2019 Ja osobiście jak również zawodowo kijem nie dotknę nigdy więcej pancerzy jagwire
luker87 Napisano 13 Maja 2019 Napisano 13 Maja 2019 Tych KEB-SL też nie polecasz? Bo tańsze pancerze jagwire hamulcowe są słabe. Także przerzutkowe LeX są gorsze od tych które nabyłem w zestawie shimano optislick.
Dokumosa Napisano 14 Maja 2019 Napisano 14 Maja 2019 Jakichkolwiek niestety. Najtańsze shimano na sucho działa lepiej. Szczególnie odczuwalne jak pancerz chociaż w jednym miejscu zakręca ze stosunkowo niewielkim prominiem gięcia.
Gość Napisano 14 Maja 2019 Napisano 14 Maja 2019 Dzięki za propozycje, ale nie bardzo mam ochotę kupować pancerz z chin, nie przepadam za tym. Wracając do pierwszego posta. Ma ktoś porównanie czy pancerz sprzedawany na metry, to ten sam który jest w zestawach? Widzę że nikt jeszcze nie wspomniał o linkach. Jest coś szczególnie godnego polecenia?
tomek232 Napisano 14 Maja 2019 Napisano 14 Maja 2019 http://uzurpator.com.pl/new_blog/documents/Pancerz_bezkompresyjny.html
SoloTM Napisano 14 Maja 2019 Napisano 14 Maja 2019 @uzurpator Mam pytanko. ( lub ktokolwiek wie, ma przemyślenia to proszę się podzielić ) http://uzurpator.com.pl/new_blog/documents/Pancerz_bezkompresyjny.html Pomierzyłem swoje pancerze ( tak mniej więcej, z dokładnością do 1 cm ) i przód 40 cm, tył 40 cm + 20 cm. ( 60 cm ) Różnica w odczuciu, twardości klamki, mocy itp na tylnym jest ( w porównaniu z przednim ). Nie potrafię tego ocenić w %, ale mam zaledwie 20 cm więcej tylnego pancerza ( w porównaniu do przedniego pancerza ) to myślałem, różnica powinna być mniejsza. Nie jest to duża różnica w sensie przepaści, że przód 100 % - tył 30 % ( porównanie przedni - tylny ) ciężko to porównać hamując bo inaczej zachowuje się koło przednie podczas hamowania, a inaczej tylne ( utrata przyczepności ). Pytanie : wg. Ciebie same linki, jej długość ( bo tu jest różnica znaczna ) mogą robić różnicę ? W sensie linka pewnie trochę się wyciąga ( podczas hamowania - sprężystość ) , przednia ma 50 cm, tylna 110 cm, jest możliwe, żeby tylna wyciągała się np. o 2 mm, a przednia o 1 mm, ? ( wartości wzięte z sufitu, strzelam ) Pytanie drugie - bo też są rózne teorie* - czy linka nierdzewna jest bardziej sztywna ( mniej się wyciąga ) od zwykłej, nawet galwanizowanej czy odwrotnie ? Czy nie ma to znaczenia bo się nie wyciągają podczas hamowania ( na sam czas hamowania, mam na myśli sprężystość ) * np, że stal węglowa ( czyli zwykła linka ) jest mniej sprężysta, sztywniejsza ( ale posiada oczywiste wady - rdzewienie )
uzurpator Napisano 14 Maja 2019 Napisano 14 Maja 2019 @SoloTM a jaki hamulec? Tylne V-brakei mają tendencję do rozpychania tylnych widełek - podkowa amora jest zwykle sztywniejsza. Poza tym - masz 2x więcej linki i 50% więcej pancerza, więc siłą rzeczy przy tym samym nacisku na klamkę jest 2x więcej rozciągnięcia.
SoloTM Napisano 14 Maja 2019 Napisano 14 Maja 2019 Bl/Br-m950 x 2, fakt zapomniałem o podkowie. Nie chciałem jej zakładać ( chociaż dawno temu używałem w innym rowerze ) bo troszkę szpeci, ale chyba spróbuję dla porównania. @uzurpator a czy te stalowe rurki ( 40 cm mają i są 3 szt - znalazłem bardzo tanio komplet : https://allegro.pl/oferta/avid-full-metal-jacket-cable-set-do-mechanikow-mtb-7454276935 są elastyczne ? Do v brejków się nadają ? O ile odcinek w przednim hamulcu klamka- szczęka w zasadzie nie pracuje, gdyby go wygiąć w łuk to będzie ok, ale odcinek do tylnego hamulca, klamka - pierwszy opór ramy - już pracuje, nada się ten wynalazek ?
uzurpator Napisano 14 Maja 2019 Napisano 14 Maja 2019 @SoloTM Jeżeli masz ramę z klasycznymi przelotkami to... raczej nic z tego mieć nie będziesz.
1415chris Napisano 14 Maja 2019 Napisano 14 Maja 2019 W dniu 13.05.2019 o 20:41, Dokumosa napisał: Ja osobiście jak również zawodowo kijem nie dotknę nigdy więcej pancerzy jagwire Jakis konkretny model, miales do czynienia z wszystkimi opcjami? Mialem pare zestawow Jagwire, to sie nazywalo kiedys Racer. Bardzo przyzwoicie dobre pancerze. Od lat wielu uzywam Alligatory I link. Super lekkie, nie do osiagniecia przez tradycyjne pancerze male luki, do tego nigdy mi nie przyszlo do glowy, zeby wymienic je na cos innego. A hamulce dzialaja mi tak, ze nie mysle o hamulcach tarczowych. Odnosnie linek, szlifowana nierdzewka, wiecej nie potrzeba. Unikalbym tych powlekanych teflonem.
R10 Napisano 28 Czerwca 2019 Napisano 28 Czerwca 2019 Jak i czym tniecie i zakańczacie te kevlarowe pancerze? Nie "siepie" się na końcach pancerzy, przy klamkach i zaciskach? W hybrydzie (głównie miasto, z dodatkowym obywatelem w foteliku) wymieniam zaciski Shimano BR-M415 (wyjątkowo gąbczaste i z za twardą sprężyną spowalniacze mimo 180 mm przodu) na Avid BB7 i z konieczności dania dłuższego o kilka centymetrów przedniego pancerza muszę go wymienić i nie wiem, w którym iść kierunku: coś z Shimano, coś z Jagwire, a może z odzysku z piwnicy jakieś BBB gdyby miało nie być różnicy? Lub w ogóle zapomnieć o mechanikach jako o ślepej uliczce i od razu wejść w hydraulikę?
SoloTM Napisano 28 Czerwca 2019 Napisano 28 Czerwca 2019 Normalne końcówki stalowe o grubości pancerza ( 5 mm ). Jak obcinaczki dobre to nic się nie siepie.
Gość Napisano 28 Czerwca 2019 Napisano 28 Czerwca 2019 46 minut temu, R10 napisał: od razu wejść w hydraulikę? Tak. Są tutaj zwolennicy mechanicznych tarczowych, ale ja uważam że lepiej kupić hydrauliczne. Zalet jest wiele i znacznie przewyższają potencjalne problemy.
R10 Napisano 28 Czerwca 2019 Napisano 28 Czerwca 2019 45 minut temu, SoloTM napisał: Normalne końcówki stalowe o grubości pancerza. Ale dajesz końcówki na przedni pancerz, gdzie końce pancerza są u góry w klamce i na dole w zacisku hamulca, czy końcówki tylko do tylnego gdy pancerz przycina się na "wypustki" ramy?
SoloTM Napisano 28 Czerwca 2019 Napisano 28 Czerwca 2019 Wszędzie. Wszędzie gdzie wejdzie pancerz z końcówką to wkładasz końcówki.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.