wasilbrx Napisano 12 Maja 2019 Udostępnij Napisano 12 Maja 2019 witam, potrzebuję pomocy w doborze opon, wypady 60% teren, 40% leśne ścieżki/szutry, założenia: - niska waga (teraz mam Lugano Endurance - 350g) - bieżnik najlepiej semi slick (szybkość) - 32c lub 33c, - cena do 130zł za szt. Po riserczu na placu boju pozostały: https://www.bikester.pl/challenge-gravel-grinder-race-clincher-opona-czarny-546118.html?_cid=22_-1537_243198_243300_267995_1029583_0_ceneo.pl&c=816&_cid=22_-1537_243198_243300_267995_1029583_0_ceneo.pl&c=816 https://sklep.szobakbike.pl/opony-przelajowe/679-challenge-baby-limus-opona-przelajowa-120-tpi.html https://www.rowertour.com/p/83867/schwalbe-x-one-speed-28-rg-dc-ls-opona-przelajowa-zwijana Skłaniam się lekko ku Schwalbe bo wcześniej miałem Hurricane 32c i moim zdaniem to świetna, niedoceniana opona, jedyna jej wada to waga. Baby Limus robi pozytywne wrażenie w kwestii wagi, a Gravel Grindery wydają się mieć najciekawszy bieżnik. Doradźcie co wybrać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeDozer Napisano 24 Maja 2019 Udostępnij Napisano 24 Maja 2019 Jak szukalem czegos koło 35 to najbardziej mi pasowaly te challenge gravel grinder, ale miały jeden minus jesli dobrze pamiętam. Oficjalnie nie były tubeless ready. W teren i szutry tylko bezdętka. Miałem dość łatania moich kenda flindridge po ostrych szutrach. Tylko ja paczałem 40% asfalt/40% szutry/20% teren. W 60% teren 40% szutry brałbym jak największe klocki czyli z tych trzech Baby Limus. Teraz używam gravelkingi 43c i w terenie są takie sobie (szczegolnie jak troche błotko), ale na szutrze są MEGA wygodne (nie wspomne o asfalcie), szczegolnie na cisnieniu bliżej 1.5 bara. A do tego wystarczająco szybkie na asfalcie zeby sobie po płaskim to 30km/h pomykać. Fakt ze wjezdzałem nimi w tereny gdzie się raczej XC jezdzi i bardziej przeszkadza brak przedniego amora i dobicia do obręczy się zdarzą (ostatnio nawet solidny burp az sie wystraszyłem ) Generalnie przy założeniu 60% teren nie patrzył bym na szybkość tylko na przyczepnosc i nieprzebijalność. Chyba, że nasze tereny bardzo się różnią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KOKESZ Napisano 24 Maja 2019 Udostępnij Napisano 24 Maja 2019 10 godzin temu, MikeDozer napisał: (...)Tylko ja paczałem 40% asfalt/40% szutry/20% teren. (...) Co robiłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mario_awario Napisano 29 Maja 2019 Udostępnij Napisano 29 Maja 2019 Vittoria Terreno Dry - są w wersjach 31, 33 i 38. Niestety trudno je dostać w PL w dobrej cenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 29 Maja 2019 Udostępnij Napisano 29 Maja 2019 w przypadku tak wąskich opon największe znaczenie będzie miał rodzaj nawierzchni po której będą jeździć i decyzja czy z mlekiem czy bez... Piach korzenie, ubite szyszko ścieżki, szutry z otoczaków, albo miału, kolce angielskich żywopłotów mokro, płasko, czy z kamieniami w górach, pora roku głównego zastosowania, obycie jeżdżącego z baranem itp itd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aalord Napisano 26 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2019 Witam. Mam zamiar "uterenowić" troszkę Tribana RC 500. Chciałbym to zrobić z pomocą Schwalbe g-one allround, jednak waham się między 35c a 38c. Ktoś może orientuje się, jaką one mają realną szerokość w którymś z tych rozmiarów ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_gregorio Napisano 26 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2019 Dużo tu zależy od szerokości wewnętrznej obręczy. Moje G-One allround 38c na kołach Fulcrum Racing 7 db o szer. wewn. obręczy 19mm mają ok. 38-39mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.