BBart90 Napisano 8 Maja 2019 Udostępnij Napisano 8 Maja 2019 (edytowane) Czołem! Obecnie śmigam na crossie Romet Orkan 3M '18: https://www.romet.pl/Rower,ORKAN_3_M,10,737,738,14840,2018.html Planuję zmianę, bo nie podoba mi się jego kolorystyka. Kupiłem z uwagi na b. okazyjną cenę i nic na nim nie stracę. Pozycja na Romecie mi odpowiada. Poprzednio jeździłem na Lazaro V2: https://allegro.pl/oferta/lazaro-integral-v2-men-acera-mocny-cross-19-czar-7961668047 Tutaj rama była zdecydowanie za długa (zawsze wybieram 19"). Kombinowałem z mostkiem, chwytami, rogami... Ale zaraz... W tym roku Lazaro zmieniło ramy i wygląda na to, że będą wygodniejsze: https://allegro.pl/oferta/lazaro-x-force-v3-men-19-czarno-niebieski-7960805226 Sprawdziłem długości górnych rur: poprzedni Lazaro - 60cm, obecny Romet - 58cm, planowany Lazaro X-Force - 57cm. Myślicie, że faktycznie można zaufać liczbom? Przeskok z Rometa na Lazaro X-Force będzie rozwiązaniem na plus? Wiem, że osprzęt tylko 1 poziom wyżej (hamulce niżej, ale nie mam nic przeciwko V), ale wizualnie b. mi się podoba nowy wynalazek Transroweru. Z góry dzięki za opinie i pogodnego popołudnia Edytowane 8 Maja 2019 przez BBart90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 8 Maja 2019 Udostępnij Napisano 8 Maja 2019 (edytowane) I na plus i na minus jednocześnie Nie odczujesz w żaden sposób innego napędu czy amortyzatora (jeden i drugi to tylko nic nie warty uginacz). Jeydnie może piasty będą mniej upierdliwe w lazaro. Na minus możesz odczuć hamulce, szczególnie w mokrych warunkach czy zimą. IMHO będzie to właśnie zestawienie lepsze piasty vs. lepsze hamulce. Edytowane 8 Maja 2019 przez Dokumosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BBart90 Napisano 8 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 8 Maja 2019 (edytowane) Mniej więcej tak myślałem Bardziej zastanawia mnie, czy faktycznie Lazaro skracając górną rurę o 3cm w ramie '19 odczuwalnie poprawiło pozycję. W końcu teraz jest nawet centymetr krótsza, niż w Romecie, na którym mi wygodnie. Dodatkowo teraz montują krótsze mostki. Edytowane 8 Maja 2019 przez BBart90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 8 Maja 2019 Udostępnij Napisano 8 Maja 2019 Na prawidłową pozycję składa się trochę więcej czynników niż tylko efektywna długość górnej rury i dł mostka. Wystarczy inny kąt rurki podsiodłowej czy wysokość suportu a to wymusi inne przesunięcie siodła. Dodatkowo ramy mają inną wysokość główki, kierownice mogą mieć inny wznios i inne kąty gięcia. To wszystko będzie wpływało na pochylenie sylwetki na rowerze i raczej tak na papierze ciężko dywagować. Najlepiej mieć taki rower na 2-3h do przetestowania w boju poszukując optymalnych ustawień. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BBart90 Napisano 8 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 8 Maja 2019 Fakt, zbyt ogólnie to napisałem... Kands analogicznie "skrócił" swoje crossowe ramy, więc nie pozostaje nic innego, jak czekać na opinię nabywców tegorocznego wypustu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pablo59 Napisano 8 Maja 2019 Udostępnij Napisano 8 Maja 2019 Kands skrócony to nawet ubiegłoroczny wypust był ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BBart90 Napisano 9 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 9 Maja 2019 (edytowane) Hmmm... A na jakie jeszcze modele crossowe powinienem zwrócić uwagę w cenie do 1700zł? Zapytam tutaj, nie będę zakładał nowego tematu Priorytetem dla mnie jest wygodna pozycja, niewyciągnięta. P.s. Wiem, że taki temat już istnieje, ale tam priorytetem jest raczej osprzęt... Edytowane 9 Maja 2019 przez BBart90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.