Skocz do zawartości

[Przesiadka] z Romet Orkan 3M na Lazaro X-Force


Rekomendowane odpowiedzi

Czołem!

Obecnie śmigam na crossie Romet Orkan 3M '18:

https://www.romet.pl/Rower,ORKAN_3_M,10,737,738,14840,2018.html

Planuję zmianę, bo nie podoba mi się jego kolorystyka. Kupiłem z uwagi na b. okazyjną cenę i nic na nim nie stracę.

Pozycja na Romecie mi odpowiada.

Poprzednio jeździłem na Lazaro V2:

https://allegro.pl/oferta/lazaro-integral-v2-men-acera-mocny-cross-19-czar-7961668047

Tutaj rama była zdecydowanie za długa (zawsze wybieram 19"). Kombinowałem z mostkiem, chwytami, rogami...

Ale zaraz... W tym roku Lazaro zmieniło ramy i wygląda na to, że będą wygodniejsze:

https://allegro.pl/oferta/lazaro-x-force-v3-men-19-czarno-niebieski-7960805226

Sprawdziłem długości górnych rur: poprzedni Lazaro - 60cm, obecny Romet - 58cm, planowany Lazaro X-Force - 57cm.

Myślicie, że faktycznie można zaufać liczbom?

Przeskok z Rometa na Lazaro X-Force będzie rozwiązaniem na plus?

Wiem, że osprzęt tylko 1 poziom wyżej (hamulce niżej, ale nie mam nic przeciwko V), ale wizualnie b. mi się podoba nowy wynalazek Transroweru.

Z góry dzięki za opinie i pogodnego popołudnia :D

Edytowane przez BBart90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I na plus i na minus jednocześnie ;) Nie odczujesz w żaden sposób innego napędu czy amortyzatora (jeden i drugi to tylko nic nie warty uginacz). Jeydnie może piasty będą mniej upierdliwe w lazaro. Na minus możesz odczuć hamulce, szczególnie w mokrych warunkach czy zimą. IMHO będzie to właśnie zestawienie lepsze piasty vs. lepsze hamulce.

Edytowane przez Dokumosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Mniej więcej tak myślałem ;)

Bardziej zastanawia mnie, czy faktycznie Lazaro skracając górną rurę o 3cm w ramie '19 odczuwalnie poprawiło pozycję.

W końcu teraz jest nawet centymetr krótsza, niż w Romecie, na którym mi wygodnie.

Dodatkowo teraz montują krótsze mostki.

Edytowane przez BBart90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na prawidłową pozycję składa się trochę więcej czynników niż tylko efektywna długość górnej rury i dł mostka. Wystarczy inny kąt rurki podsiodłowej czy wysokość suportu a to wymusi inne przesunięcie siodła. Dodatkowo ramy mają inną wysokość główki, kierownice mogą mieć inny wznios i inne kąty gięcia. To wszystko będzie wpływało na pochylenie sylwetki na rowerze i raczej tak na papierze ciężko dywagować. Najlepiej mieć taki rower na 2-3h do przetestowania w boju poszukując optymalnych ustawień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Hmmm...

A na jakie jeszcze modele crossowe powinienem zwrócić uwagę w cenie do 1700zł? Zapytam tutaj, nie będę zakładał nowego tematu ;)

Priorytetem dla mnie jest wygodna pozycja, niewyciągnięta.

P.s. Wiem, że taki temat już istnieje, ale tam priorytetem jest raczej osprzęt...

Edytowane przez BBart90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...