Skocz do zawartości

[rower] Accent Peak 29 ta GX Eagle vs Trek Procaliber 6


Janullo789

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, waham się pomiędzy dwoma rowerami z tytułu. Oba 2019, oba z sztywną osią, oba aluminiowe. Jednak accent ma znacznie lepszy osprzęt (Reba vs Judy, GX vs NX, no i lepszy hamulce, waga kilogram mniej dla accenta). Trek ma jednak na pewno lepszą ramę, jednak czy rama accenta jest na tyle słaba że powinienem dopłacać? W treku martwi mnie trochę widelec, boje się ze RS Judy o goleniach 30mm będzie mało sztywny w porównaniu do RS Reba. Napędem się zbytnio nie przejmuje ponieważ GX i NX mają podobną jakość. Hamulce w accencie to level T, mimo że nie zbierają one najlepszych opinii myślę że i tak będą pracować lepiej od Shimano MT400. Różnica 1 kg nie gra dla mnie dużej różnicy no ale jednak jest. Dodatkowo accenta mógłbym mieć za 300 zł mniej. Czy w takim razie rama treka jest aż tyle lepsza w porównaniu do accenta że warto dopłacić mimo osprzętu gorszego o jeden poziom? Poniżej linki do rowerów.

https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-xc/procaliber/procaliber-6/p/23118/

https://velo.pl/rowery/gorskie-sztywne/cross-country-29/accent/peak-29-ta-gx-eagle

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musi leżeć Ci geometria ramy - moim zdaniem Trek tu się świetnie spisuje (jestem wielkim fanem ich geo - niski przekrok, długa górna rura, itp. - to się bodajże nazywa geometria progresywna), ale jest też możliwe, że lepiej będziesz się czuł na innym rowerze. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem za accentem, może nie zdecydowanie ale jednak, w velo możesz negocjować cenę za 6000 zł spokojnie go kupisz

 

ładniejsze (dla mnie!) malowanie ramy Accenta +     Firma amerykańska -

Accent polska marka +                                                    Nowatorski system, polegający na amortyzacji ramy aluminiowej (moim zdaniem to źle bo nie wiadomo jak się sprawdzi w                                                                                                             praktyce jak ci go ewentualnie potraktują w warsztacie) -

Lepszy osprzęt w peaku +                                              Waga roweru +

Waga (o ile nie robi ją osprzęt a głównie rama) -

 

Jak jeździsz i ile ważysz, to bardzo ważne pytanie Janullo789

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do accenta dodaj sobie z minusów:

- bardzo kiepski lakier z podatnością na przetarcia i odpryski

- gwarancja na ramę jedynie 2 lata

- z ramą NON-TA były problemy (pękały rurki łańcuchowe), w TA jakoś specjalnie tego nie zmienili

- linki prowadzone na zewnątrzki 

- haki ramy non-boost

- zachowawcza geometria

Edytowane przez Dokumosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy jak się jeździ, linki wyprowadzone na zewnątrz minus? czemu? mam taki rower i nigdy nie stanowiło dla mnie to problemu. Lakier jeśli jest tak jak piszesz to minus , zdecydowanie, akurat tego nie wiem.

Tak jak piszę kluczową informacją, będzie tu ile nasz kolega waży i jak jeździ!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. To nie będzie kluczową informacja. Trek ma ramę zdecydowanie bardziej dopracowaną (materiał, technologia, geometria, spawy, lakier) w standardzie boost i dożywotnią gwarancją. Jeśli zależy koledze na rozwojowej bazie to bym stawiał na treka właśnie. Napęd i hamulce to są kwestie eksploatacyjne i jedyną istotną ujmą w tym treku jest amortyzator, który na pewno będzie bardziej wiotki niż reba, aczkolwiek na xc30 (to protoplasta judy) da się jeździć.

Z drugiej strony wskazałem rockridera xc500, który ma rebę, boost, przyzwoitą geometrię, lepszy niż peak lakier i dożywotnią gwarancję na ramę i kosztuje 4500-5000zł.

Odnośnie linek puszczonych na zewnątrz to mają tyle zwolenników co przeciwników. Ja jestem zwolennikiem linek schowanych w ramie a przynajmniej puszczonych w pełnych pancerzach. Są bardziej odporne na zasyfienia, nie obijają/obcierają lakieru i jest z nimi mniej problemów w przypadku np. korzystania z bagażników dachowych na samochód.

Edytowane przez Dokumosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytajmy naszego kolegę, jeszcze czy bierze pod uwagę inne marki inne rowery bo takich rowerów w tym przedziale cenowym jest więcej niż sam  rockridera xc500 Dokumosa np. świetną opcją jest wilier 503x race.

Dokumos to ma bardzo ważne znaczenie, ja jako posiadacz trzech różnych górali przez 20 lat wiem że aby np. mieć rower na lekkiej ramie szczególnie węglowej, trzeba mieć niską wagę i raczej nie wyruszać na dalekie trasy! 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, JuraMałopolska napisał:

Dokumos to ma bardzo ważne znaczenie, ja jako posiadacz trzech różnych górali przez 20 lat wiem że aby np. mieć rower na lekkiej ramie szczególnie węglowej, trzeba mieć niską wagę i raczej nie wyruszać na dalekie trasy! 

No to mnie rozbawiłeś do łez.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A masz nisko ważącego górala na ramie węglowej? Bo ja mam, i wyjeżdżałem na dalekie trasy więc nie lekceważ tego faktu. Pamiętaj że jeśli jeździsz w dalekie trasy musisz obciążyć rower jeszcze sakwami i innymi pakunkami a solidnego górala możesz tak dostosować. Praktyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli "góral" ważący poniżej 10,5kg (z oponami race sport waży poniżej 10) jest lekki to mam takiego. Pod względem ramy jest solidniejszy niż również posiadany primal uznawany za pancernego. Poza tym są rowery skonstruowane z przeznaczeniem do wypraw i nie są to rowery o których tu rozważamy.

Edytowane przez Dokumosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego, musimy go spytać jak jeździ, jak go chce używać. Czy ma to być zabawa w jazdę po terenie na mocnej korbie, czy raczej spokojnie z bagażami, czy niedzielnie itd. Uważam osobiście że Lapierry z serii PRORACE i serii EDGE na aluminium oraz Wiliery  z serii 500 biją obie dwie propozycje, bo są uniwersalne, ale nie tylko dlatego! Świetna jest też Olimpia ale trzeba by główkować aby ją kupić w Polsce z jakimś serwisem, o ile w ogóle to jest możliwe!

 

Rowery na ramach węglowych, sam mam ale też mam kolegów co jeżdżą na takich są już rowerami przeznaczonymi na wyścigi dla rowerzystów znających dobrze technikę jazdy, niskiej wagi oraz raczej na tzw. krótkie przejażdżki o charakterze sportowym nie wykraczające poza dobę. Troszkę jest tak że wtłoczono ludziom że cudeńka techniki rowerowej i każdy powinien się przesiąść. Wolę nie wiedzieć jakie będzie rozczarowanie gdy serwisanci będą wzruszać ramionami i trzeba będzie kleić ramę a to koszta. Prawdziwy solidy góral nadal jest na aluminium i nadal musi ważyć te 12 przy najmniej. 

Edytowane przez JuraMałopolska
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pracuję blisko 20 lat w branży, przy czym zajmuję się głównie rowerami z wyższych półek. Z pełną stanowczością stwierdzam, że ramy alu statystycznie pękają cześciej niż węglowe, głównie ze wzgledu na charaktrystykę samego materiału (brak elastyczności, mikropęknięcia, naprężenia i zmiana struktury w trakcie spawania). 

No i IMHO nie ma rówerów uniwersalnych. Biorąc pod uwagę rowery wskazane w pierwszym poście autor raczej nie szuka bułkowozu do turystyki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj jeśli masz do czynienia z odchudzonymi do granic możliwości ramami aluminiowymi (w końcu masz do czynienia rowerami z wyższych półek) to jasne że tak będzie...ale nie zgodzę się z tobą że solid aluminiowy będzie częściej pękał, oczywiście to raczej moja subiektywna opinia. W 100% nie ma takiego idealnego uniwersala, to jasne ale najbliżej nich będą sztywne i nie lekkie górale. Pamiętaj że koło 29 zastosowano też, podkreślam też! z uwagi na uniwersalizację rowerów górskich. Każdy szanujący jeździec terenowy powie ci to że zdecydowanie bardziej dedykowanym pod teren rowerem są rowery na kołach 27,5 czy 26 ze względu na zwrotność oraz napędzenie kół w terenie!

Odnośnie tego Treka martwi mnie ten system który chyba jak sądzę ma amortyzować tył...jak to w praktyce się sprawdzi? czy to będzie tak jak z dawnym systemem rapidrace stosowanym w biegach u SHIMANO? A ramy Treka wiadomo dobra marka zdecydowanie bym wolał od accetowskich

Oczywiście że linki w wężykach sam posiadałem wersję z nieosłoniętymi linkami i takimi co były wężykach! 

Kolega z tematu poniżej wybrał bardzo fajny rower https://www.specialized.com/pl/pl/chisel-expert--2x/p/133925

Edytowane przez JuraMałopolska
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, no to rzeczywiście najgorsze jest bujanie się, sam tego doświadczyłem, no i te polskie warsztaty rowerowe....ehhhh. 

Spójrzmy na to też z innej strony, jak często wam się coś działo z ramą? pękała, strzelała...przecież jak rama jest dobrze zrobiona to nawet przy ciężkiej jeździe nic się z takową nie stanie to są już ekstremalne przypadki.

Edytowane przez JuraMałopolska
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, JuraMałopolska napisał:

Słuchaj jeśli masz do czynienia z odchudzonymi do granic możliwości ramami aluminiowymi (w końcu masz do czynienia rowerami z wyższych półek) to jasne że tak będzie...ale nie zgodzę się z tobą że solid aluminiowy będzie częściej pękał, oczywiście to raczej moja subiektywna opinia. W 100% nie ma takiego idealnego uniwersala, to jasne ale najbliżej nich będą sztywne i nie lekkie górale. Pamiętaj że koło 29 zastosowano też, podkreślam też! z uwagi na uniwersalizację rowerów górskich. Każdy szanujący jeździec terenowy powie ci to że zdecydowanie bardziej dedykowanym pod teren rowerem są rowery na kołach 27,5 czy 26 ze względu na zwrotność oraz napędzenie kół w terenie!

Odnośnie tego Treka martwi mnie ten system który chyba jak sądzę ma amortyzować tył...jak to w praktyce się sprawdzi? czy to będzie tak jak z dawnym systemem rapidrace stosowanym w biegach u SHIMANO? A ramy Treka wiadomo dobra marka zdecydowanie bym wolał od accetowskich

Nie masz racji do do kół. Nie chce mi się polemizować bo to jest odpływanie od tematu przewodniego. Nie rozmawiamy też o siermiężnych ramach alu z rowerów marketowch czy ciężkich ścieżkowcach tylko średnio lekkich rowerach mtb z nastawieniem na xc, gdzie rama podwójnie czy potrójnie cieniowana jest standardem.

Edytowane przez Dokumosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kasa, szybko odwalić i wziąć kasę, masówka, ale miałem też do czynienia z partactwem bo facet się nie znał...

I dlatego ja się zastawiam jak się to je, ten system w ramie Treka, bo nie wiem jak do tego warsztaty by podeszły jak by się coś stało!

Edytowane przez JuraMałopolska
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Sabarolus Wytrzymałość na rozciąganie dla 7075 jest blisko 2x większa niz 6061 podonnie jak minimalna granica plastyczności przy czym 7075 jest nieznacznie cięższy (większa gęstość). Tak więc biorąc pod uwagę same właściwości fizyczne to lepszym stopem jest 7075. Teoretycznie rama zrobiona z profili o tych samych wymiarach z alu 7075 w stosunku do 6061 będzie blisko 2x "mocniejsza" i sztywniejsza. Ale... 7075 zachęca do używania cięńszych rurek co daje lżejsze ramy. 7075 ma też gorszą spawalność. 

Edytowane przez Dokumosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...