Janu_sz Napisano 7 Maja 2019 Napisano 7 Maja 2019 Wykaże się moją nie wiedzą niewiedzą i zapytam, bo nie wiem nic w tym temacie. Mam stery pół zintegrowane półzintegrowane z łożyskami maszynowymi. Przy okazji wymiany mostka, rozkręcaniu i czyszczeniu amortyzatora dostałem zwiechy i nie pamiętam, czy w gniazda łożysk maszynowych w sterach daje się smar ? Serwisowałem sam amortyzator raptem dwa razy i nie pamiętam ( skleroza ) czy przy okazji smarowałem je. Smaruje się maszynowe łożyska w ogóle ? Poratujcie odpowiedzią, bo google nic nie wypluło.
cervandes Napisano 7 Maja 2019 Napisano 7 Maja 2019 Ja smaruję obficie, uszczelnia to łożysko od zewnątrz, zarówno w piaście jak i sterach, suporcie. A same łożyska też czasem smaruję, jak zaczynają być głośniejsze, mocno topiłem czy coś to zdarza mi się wyjąć łożyska, wyczyścić je i wcisnąć smaru. Dobrego, lepszego i więcej niż normalnie znajduje się w środku. Moim skromnym zdaniem daje to +100 do życia łożyska.
MikeSkywalker Napisano 7 Maja 2019 Napisano 7 Maja 2019 Składanie na sucho nie jest dobre - przynajmniej w tym przypadku. Także obojętnie od tego jakie łożyska są w główce zawsze smaruję.
Gość Napisano 7 Maja 2019 Napisano 7 Maja 2019 Czyścisz wszystko dokładnie i nakładasz smar. Jak jeździsz głównie w suchych warunkach, to ja bym nie szalał z ilością. Nadmiar smaru będzie przyciągał brud, a jak łożysko jest kiepsko uszczelnione ( czasami łożyska mają tylko jedno uszczelnienie) to jest dobra droga do tego żeby brudny smar dostał się do środka łożyska. Moja metoda jest taka że palcem/ pędzlem nakładam cienką warstwę na miski. Łożyska biorę do rąk i "nacieram" smarem. Daje to równą powłokę, masz pewność że nic nie pominąłeś i że nie będzie go za dużo. Taki protip jeżeli chodzi o mycie roweru. Weź folię spożywczą lub taśmę i oklej stery dookoła. Dzięki temu możesz spokojnie myć rower bez obawy że nalejesz wody w okolice łożysk. Tak samo zabezpieczam rozcięcie na rurze podsiodłowej i sztycę od góry, żeby woda nie wlewała się do środka ramy.
Janu_sz Napisano 7 Maja 2019 Autor Napisano 7 Maja 2019 Teraz, skom25 napisał: żeby woda nie wlewała się do środka ramy. E tam, są dziurki, wleciała to wyleci Dzięki chłopaki.
Dokumosa Napisano 7 Maja 2019 Napisano 7 Maja 2019 Raz na jakieś 2 sezony warto zmienić też smar w samych łożyskach.
Gość Napisano 7 Maja 2019 Napisano 7 Maja 2019 No są, ale potem cieknie dołem i robi się błoto w środku. Co roku rozbieram rower do ostatniej śrubki i naprawdę byłem pod wrażeniem jak dużo piachu zbiera się w mufie suportu. Rower widział mokre trasy może 2- 3 razy przez cały sezon, myłem go jakieś 3 razy a w środku była piaskownica. PS: Wiadomo że ciężko sprawdzić jaki smar jest w łożysku, ale można zakładać że pewnie "łożyskowy". Użyj podobnego do nasmarowania misek i łożysk z zewnątrz. Lepiej żeby dwa różne smary się nie zmieszały, bo nie wiadomo jaka papka z tego powstanie.
pawel2208 Napisano 7 Maja 2019 Napisano 7 Maja 2019 Też zwróciłem uwagę na piach w mufie suportu, ale raczej wątpie, że dostał się on przez nacięcie w rurze podsiodłowej, zwłaszcza dość spore ziarna. Może to przez ten dolny otwór w mufie się sypie do środka Przy samym czyszczeniu można go np gąbką, pędzelkiem do środka wepchnąć jeżeli nie dostanie się podczas jazdy.
Gość Napisano 7 Maja 2019 Napisano 7 Maja 2019 No tak, przez dolny. Moja myśl była taka że można zakryć górę, żeby nie robić dodatkowego błota w środku.
Mod Team michuuu Napisano 7 Maja 2019 Mod Team Napisano 7 Maja 2019 Teraz, Dokumosa napisał: Raz na jakieś 2 sezony warto zmienić też smar w samych łożyskach. W sterach? No bez przesady.
Janu_sz Napisano 7 Maja 2019 Autor Napisano 7 Maja 2019 W sterach nie mam zamiaru zmieniać smaru. Mam łożyska z Ali po 4 zł / sztuka ( w PL 30 zł / sztuka ) kupione chyba do końca życia ( 10 sztuk dół, 5 sztuk góra ).
Mod Team michuuu Napisano 7 Maja 2019 Mod Team Napisano 7 Maja 2019 No to po co pytanie czy smarować? Ja w sterach łożysk uszczelnionych nie smaruję. Nie widzę uzasadnienia akurat w tym miejscu. A biorąc pod uwagę to co piszesz powyżej to tym bardziej.
Janu_sz Napisano 7 Maja 2019 Autor Napisano 7 Maja 2019 Pytałem, bo nie wiem, czy nienasmarowane między łożyskiem a miską sterów czegoś nie narobi. Nie uśmiecha mi się wybijać misek i zmieniać. A wyżej pisałem, że nie będę wymieniał w samych łożyskach, bo specjalnie zakupiłem hurt po groszach, żeby jak będą oznaki zużycia łożysk wymienić je.
Mod Team michuuu Napisano 7 Maja 2019 Mod Team Napisano 7 Maja 2019 Teraz, Janu_sz napisał: bo nie wiem, czy nienasmarowane między łożyskiem a miską sterów czegoś nie narobi Przy tak niewielkim zakresie ruchu nie masz się o co martwić. Jak masz na myśli obracanie się łożyska w stosunku do miski to nie ma strachu, stożek skutecznie unieruchamia łożysko.
Janu_sz Napisano 7 Maja 2019 Autor Napisano 7 Maja 2019 Teraz, michuuu napisał: Jak masz na myśli obracanie się łożyska w stosunku do miski Dokładnie tego się obawiałem. Dzięki wszystkim za lekcję.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.