ExtraThicc Napisano 5 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2019 BTW, korba FC-RX600-11 powinna być sparowana z przerzutką FD-RX800 czy FD-RX400? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
weteran Napisano 7 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2019 Korba FC-RX600-11 powinna być sparowana wg Shimano z FD-RX800 bo to przerzutka dedykowana do 11s. Ja założyłem w końcu FC-RX600-11 z FD-RX800 , z tyłu od dłuższego czasu Ultegra R8000, kaseta ...10s , manetki ( RS505 10s ). Wszystko działa jak należy , muszę zoptymalizować tylko trymownie na największej zębatce. Wcześniej miałem z przodu Tiagrę 4700 z tą długą dźwignią i nie dało się ustawić pod nową korbę, bo dźwignia dochodziła do opony. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeDozer Napisano 7 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2019 hm mam manetki RS505 11s i 105 z przodu czyli szansa ze zadziała z FC-RX600-11 jest nikła, damn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
weteran Napisano 7 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2019 Jeżeli 105 5800 to nie ma szans, jak 7000 to pewnie pozmienia biegi, ale nie wiem jak będzie na skrajnych położeniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeDozer Napisano 7 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2019 (edytowane) ale chodzi o przednią 105tke. Z tyłu mam juz GRXa i działa miodzio. Tylko mam zajechane standardowe blaty w korbie praxisa które są drogie zejacie i chciałem zamienić na GRXa, a przy okazji na bardziej sensowne dla mnie, przynajmniej tak mi się wydaje, 30/46. Edytowane 7 Sierpnia 2019 przez MikeDozer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jahoo84 Napisano 7 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2019 Panowie A gdzie kupujecie komponenty grxa? Widzę że oprócz Niemca to nie da się kupić w miarę sensownych pieniądzach , a może słabo szukam w Pl ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
weteran Napisano 7 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2019 4 godziny temu, MikeDozer napisał: ale chodzi o przednią 105tke. Z tyłu mam juz GRXa i działa miodzio. Tylko mam zajechane standardowe blaty w korbie praxisa które są drogie zejacie i chciałem zamienić na GRXa, a przy okazji na bardziej sensowne dla mnie, przynajmniej tak mi się wydaje, 30/46. Pisałem o przedniej mając na myśli większa linię łańcucha i potencjalne obcieranie o wodzik w R7000. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
weteran Napisano 8 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2019 19 godzin temu, jahoo84 napisał: Panowie A gdzie kupujecie komponenty grxa? Widzę że oprócz Niemca to nie da się kupić w miarę sensownych pieniądzach , a może słabo szukam w Pl ? Sprawdzam na znanym portalu aukcyjnym i porównuję cenę bezpośrednio w sklepie sprzedającego ( zazwyczaj ma taniej ) - zamawiam tam gdzie wychodzi taniej. Ceny w znanych sklepach internetowych w Niemczech są wyższe dla GRX i też jest problem z dostępnością. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 8 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2019 Hmmm... Tak sobie kombinuję - podoba mi się ten jednoblat (FC-RX600-1), ale Czy nie zrobię sobie krzywdy (linia łańcucha) jak wsadzę tę korbę w miejsce szosowego kompaktu (zębatka NW w miejscu blatu, łańcuch w linii prostej na 5/6 koronce kasety)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 13 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2019 Sam sobie odpowiem - tak jak się spodziewałem zębatka w RX600-1 jest dalej od ramy o dobre kilka mm. Teraz mam dylemat, którą sobie zostawić... I jeszcze informacyjnie RX600-1 to równe 750 gramów (sama zębatka 78.5g). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 16 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2019 takie pytanko, w moim specu sequoia mam osprzęt 105, muszę kupić nową tylną przerzutkę i tak się zastanawiam czy jest sens kupować RD-RX810 czy kupić RD-R7000? Różnica w cenie jest niemała 300 zł vs 170 zł.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quell Napisano 16 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2019 Potrzebujesz sprzęgła vs nie potrzebujesz sprzęgła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MD11 Napisano 16 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2019 Jeśli zębatki w korbie GRX są odsunięte o 2.5 mm dalej od ramy niż w osprzęcie szosowym, to czy pod GRX nie powinno być innych ram niż obecnie? Takich z rurką łańcuchową odgiętą o 2.5 mm na zewnątrz. No bo jeśli mamy rower z osprzętem 105, który rok później ma zamontowany osprzęt GRX, to kaseta zostaje w nim chyba w tym samym położeniu, a tylko korba zostaje przesunięta na zewnątrz, czyli łańcuch nie znajduje się już w optymalnym położeniu, lecz ma większy przekos. Chyba, że źle to rozumiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 16 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2019 Dobrze rozumiesz i tak to właśnie wygląda u mnie - po zamianie kompaktu na jednoblatową GRX łańcuch jest dalej od ramy. Nawet nie trzeba mierzyć, bo to od razu widać. Nie wiem co przyświecało takiej linii łańcucha... Możliwość montażu GRX do ram rowerów XC z miejscem na np. 29x2.25''? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MD11 Napisano 16 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2019 No to słabo moim zdaniem. Zastanawiam się, czy kupić gravela na 105, czy poczekać na GRX, ale w takim razie przyszłoroczne gravele z GRX będą miały zepsutą linię łańcucha, bo zakładam, że ta szosowa była optymalna. No chyba że producenci zostaną przy innych korbach, ale np. Orbea ładuje korby GRX do starej ramy. Może w takim razie za rok zaczną pojawiać się nowe ramy do graveli? Może wejdzie standard boost? Tam różnica wynosiła 3 mm, a tutaj z jakiegoś powodu dodali 2.5 mm, ale 0.5 mm to tak mała różnica, że pewnie piasty boost byłyby w sam raz. I będzie znowu, że sztywniejsze koła, bo mniejszy kąt szprych po stronie napędowej. Ale jednej rzeczy jeszcze nie rozumiem - według specyfikacji linia łańcucha w grupach szosowych wynosi 43.5 mm, w GRX 46.9 mm (to o 3.4 mm więcej, a nie 2.5 mm więcej), a w MTB kiedyś było 48.8 mm, a w wersji Boost jest 51.8 mm. W takim razie mimo przesunięcia w GRX linia łańcucha nadal jest bliżej ramy niż była w starszych ramach MTB, które używały tego samego standardu piast (142 mm), czyli kaseta była w nich chyba umiejscowiona w tym samym miejscu. Czy w takim razie kasety szosowe różnią się od kaset MTB w tym aspekcie, czy linia łańcucha nie jest istotna? Wydaje mi się, że jeśli już to rowery szosowe powinny mieć zębatki korby odsunięte bardziej w kierunku mniejszych zębatek na kasecie, bo teoretycznie na rowerze MTB częściej używa się lżejszych przełożeń, a na szosie tych twardszych, więc łańcuch częściej byłby w linii prostej w trakcie jazdy. 38 minut temu, rzymo napisał: Nie wiem co przyświecało takiej linii łańcucha... Możliwość montażu GRX do ram rowerów XC z miejscem na np. 29x2.25''? Odsuniętej linii łańcucha przyświecała możliwość montażu szerszych opon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 16 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2019 Montaż szerszych opon tak, ale skoro przy korbie szosowej mam miejsce na 1.6" z wyraźnym bieżnikiem po bokach + błoto, to ten argument słabo mnie przekonuje. No chyba że faktycznie chodzi o gumy wyraźnie powyżej 2 cali i inną konstrukcję widełek ramy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 16 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2019 Fat gravel, GRX di3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MD11 Napisano 16 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2019 Jeszcze jedna sprawa: w GRX są niby nowe manetki, które mają wyżej oś obrotu dźwigni hamulca i są lepiej wyprofilowane pod kątem jazdy na nierównościach, ale patrząc na zdjęcia i opisy dotyczy to chyba tylko i wyłącznie najdroższych manetek DI2:https://bike.shimano.com/en-EU/product/component/grx-di2/ST-RX815-L.htmlhttps://bike.shimano.com/en-EU/product/component/grx-11-speed/ST-RX810-L.htmlhttps://bike.shimano.com/en-EU/product/component/grx-11-speed/ST-RX600-L.htmlhttps://bike.shimano.com/en-EU/product/component/shimano105-r7000/ST-R7020-L.html Pomijając kształt dźwigni hamulca to manetki RX600 na oko niczym się nie różnią względem 105, a RX810 mają jedynie inny wzorek na gumie (wygląda na niewygodny przy jeździe bez rękawiczek). Nic nie piszą, żeby miały przesuniętą oś obrotu hamulca. Może ktoś już macał te manetki i może się wypowiedzieć, czy różnią się one działaniem lub wygodą od 105? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paulsen Napisano 17 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2019 Nasze gravele od teraz składane są na GRXie, komponenty grupy można już zamawiać, sukcesywnie w ciągu najbliższych dni powinny pojawić się w naszym magazynie i rozpoczniemy wysyłkę: https://www.rosebikes.pl/shimano_grx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jahoo84 Napisano 17 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2019 Czy tylna przerzutka 9 godzin temu, paulsen napisał: Nasze gravele od teraz składane są na GRXie, komponenty grupy można już zamawiać, sukcesywnie w ciągu najbliższych dni powinny pojawić się w naszym magazynie i rozpoczniemy wysyłkę: https://www.rosebikes.pl/shimano_grx Czy tylna przerzytka RX400 10 speed rowniez jest dostepna i można ją zamówić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eazy Napisano 18 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2019 @paulsen czy planujecie opcję dodania przelotowych klamek (BL-RX812)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 18 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2019 W dniu 16.08.2019 o 23:36, MD11 napisał: Pomijając kształt dźwigni hamulca to manetki RX600 na oko niczym się nie różnią względem 105, a RX810 mają jedynie inny wzorek na gumie (wygląda na niewygodny przy jeździe bez rękawiczek) Hmm... jeśli faktycznie się okaże, że ta podwyższona oś obrotu będzie tylko w Di2, to trochę słabo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paulsen Napisano 19 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2019 W dniu 18.08.2019 o 09:28, Eazy napisał: @paulsen czy planujecie opcję dodania przelotowych klamek (BL-RX812)? Dobre pytanie. Wrócę z odpowiedzią jak dowiem się w dziale zakupów. W dniu 17.08.2019 o 21:27, jahoo84 napisał: Czy tylna przerzutka Czy tylna przerzytka RX400 10 speed rowniez jest dostepna i można ją zamówić? Za tydzień będzie: https://www.rosebikes.pl/shimano-2678929-2678929 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paulsen Napisano 19 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2019 Klamki przelotowe są dostępne za dopłatą - po 70 euro sztuka, komplet 140 euro zatem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MMMAAACCC7 Napisano 22 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2019 Ktos tutaj pytal o osie obrotu w Di2 vs mechaniczna. Siedzialem ostatnio w pracy znudzony, to posprawdzalem i pomierzylem. Pierwszy punkt jaki zauwazylem to manetka Di2 jest mniejsza od mechanicznej, do tego dzwignia jest dalej oddalona od mocowania klamkomanetki. Zarzucam zdjecia, moze sie komus ta wiedza przyda. Porownywalem 810 z 815.KLIK1KLIK2KLIK3KLIK4 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.