Skocz do zawartości

[do 3500] damski crossowy


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

szukam dla żony roweru crossowego

-wzrost 178cm

-waga 120kg

wymagania to wyprostowana pozycja aby kręgosłupa nie nadwyrężać.  poprzedni rower to Hercules Trekking 24 ale waga samego roweru bardzo duża dlatego chcemy wymienić na coś lżejszego

Napisano

https://trekking24.pl/pl/romet-2018/2686-rower-romet-orkan-5-d-2018-5907782719944.html#/421-rozmiary_romet-19

https://motopark.com.pl/pl/rowery-crossowe-damskie/rower-romet-orkan-5d-2018.html

Rocznik 2019 już słaby, bez tarczowych hamulców.

Nie wiem jaki to amortyzator, starsze Orkany 5 miały powietrzny, tu chyba już sprężyna : (

Jeżeli nie przeszkadza jej męska rura podsiodłowa to: https://allegro.pl/oferta/romet-orkan-5-rower-crossowy-deore-rama-21-srebrny-7940650780, dobry rocznik, z powietrznym amortyzatorem ! Szukajcie ramy 19 cali.

W kategorii cena/jakość wymiata Decathlon.

Rowery MTB Cube mają bardzo relaksacyjną, crossową geometrię - warto się przymierzyć.

PS: Co do kręgosłupa - nic tak go nie niszczy niż jazda na zbyt krótkiej ramie.

Ja bym wziął coś takiego i najwyżej założył cieńsze opony:

https://olimpiasport.pl/sklep/produkt/rower_cube_acid_275_black_white_2018/23972.808.1.1.pl.0.htm

https://olimpiasport.pl/sklep/produkt/rower_cube_acid_29_greynorange_2019/30237.704.1.1.pl.0.htm

Powietrzny amortyzator 32mm, komfortowa rama, niezły osprzęt ... 

Napisano

z tymi rowerami to pojechałeś szczególnie na 2 ostatnich. Na nich na pewno będzie wyprostowana sylwetka.  Czytasz ze zrozumieniem bo patrząc na twoje różne posty to śmiem stwierdzić że piszesz aby pisać i nabijać sobie posty

Napisano

Jeździłeś na tych rowerach ?

OK, nieważne - rusz łepetyną i zastanów się czym się różni rower crossowy od mtb. Różni się tym, ze cross to taki osłabiony, z gorszym napędem, wiotkim amorem 30mm i węższymi oponami mtb. Dodatkowo zwykle krótszy i z wyższym mostkiem. Dlatego relaksacyjny mtb to taki lepszy cross - jak zmienisz opony na węższe.

W sumie nie powinienem odpisywać na twoje dziecinne posty ale ze względu na małżonkę żeby znowu się nie wkopała kupując coś co nie będzie pasować - 120kg to już spora masa, te crossowe zabaweczki roztrzepie błyskawicznie. Sprawdź sobie zalecaną wagę rowerzysty przy crossowych kołach : D

A jeżeli ktoś Ci życzliwie radzi to grzecznie podziękuj i ewentualnie nie skorzystaj. 

 

 

Napisano
7 minut temu, wkg napisał:

wysokie główki, wyprostowana, relaksacyjna  sylwetka.

No to trochę pojechałeś faktycznie... wskazując MTB jako wygodnego Cross-a

image.png.3cd944fcad07bbf4612afd73b5b528f3.png

Napisano

Porównaj długość górnej rury i wysokość mostka dla np. rozmiaru L 480mm, Stack i Reach dla tego crossowego w sumie roweru z np. dla Meridą, Trekiem Procalibrem czy Kellysem Gate a nawet Cube-ami MTB  (MTB a nie w zakładce MTB na ich stronie) to zobaczysz o czym piszę : ) Rura o rozmiar krótsza a główka o rozmiar wyższa. To jest taki typowy trekkingowy autobusik. Zresztą nawet na tej fotce kiera jest powyżej siodełka co nigdy nie ma miejsca w XC MTB.

Ale cóż - jest przysłowie: Zrób komuś dobry uczynek to do końca życia Ci nie wybaczy : ) 

Napisano

wkg dziękuję tobie bardzo za takie rady. Kolega Janu_sz dobrze to zobrazował. Zobacz najpierw jak Hercules wygląda i w jakiej pozycji się na nim siedzi. Pewnie można kupić i wydać 3k i potem wymieniać opony,mostek,kierę. ale jaki jest sens. ?  Rower ma być crossowy 

Napisano

OK, szkoda nerwów, ten jest crossowy ale sam się przekonasz.

Ale prośba - jak już wybierzesz tego crossa to wrzuć model i geometrię. W następnym wątku pójdzie łatwiej.

Napisano
4 minuty temu, wkg napisał:

Zresztą nawet na tej fotce kiera jest powyżej siodełka co nigdy nie ma miejsca w XC MTB

Co Ty piszesz.

Mam dwa MTB i w obu kiera jest ciut wyżej niż najniższa pozycja siodełka.

Tu masz typowy trekking do którego porównujesz tego Cube MTB

rower-kross-trans-50-meski-2018.jpg

 

Widzisz różnicę ?  Czy nadal będziesz mówił o trekkingowym autobusiku w przypadku Cube ( już pomijam cenę jego na poziomie Scottów )

 

P.S. @ostry2407 trochę racji ma, pamiętam Twój wpis:

"5) Octalink nie jest zły - HTII z wywalonymi na zewnątrz, podatnymi na brud, słabo uszczelnionymi łożyskami nie jest ideałem. No, można sobie zmieniać co roku, co kto lubi..."

Więcej chyba nie trzeba komentować. To co napisałeś jest mistrzostwem ;)

Napisano

@Janu_sz pamiętasz : ) To dobrze. 

- Jak często wymieniasz Octalink ?

- Jak często wymieniasz HT II ? 

Octalink jest bardziej trwały, HT II jest sztywniejszy bo szerszy ale psuje się co chwila. Głownie ze względu na fatalne uszczelnienie. Konstrukcja spieprzona jak ISPEC.  Poczytaj dalej co pisałem w cytowanym poście. Ja łożyska wymieniam 2x w roku bo suport wymieniłem na taki do którego można kupić łożyska. Do Shimano - jak już wiesz - nie można. Timken 2x25PLN.  Inni czasem częściej. Te tanie wystarczają na tydzień.  Na Octalinku mogłem i 15-20 tkm przelecieć.

Nie pisz, ze masz siodełko niżej niż kierownica w MTB bo nie masz MTB więc nie wiesz jak się jeździ na MTB. Masz tylko crossa zrobionego z MTB. MTB i cross to płyny podział.

I ucz się, cały czas się ucz - nie tylko z netu ale i z autopsji.

Nawiasem - nie porównuję trekkinga z MTB, trekking to obwieszony błyskotkami ciężki rower od którego pytający właśnie ucieka.

@ostry2407

Lepiej wrzucaj linki a nie zdjęcia ... tu nie widać specyfikacji.

Generalnie w crossach wymiata Orkan 5 ze starszych roczników i Decathlon z nowszych.

Zrób jedną rzecz - w Szczecinie  na pewno mają Cuby - niech żona przymierzy się do Acida 19 cali. Możesz się zdziwić. Powiedz jej, że to cross jak to taka różnica ; )) I sprawdźcie Rometa Orkana 5D ale rocznik z tarczowymi hamulcami. W rowerze ważna jest geometria a przypisanie do klasy i opisy są robione przez działy marketingu. 

Napisano

oczywiście że każdą propozycję przemyślę i nie ma problemu z przymiarką jeśli dany model będzie dostępny w sklepie. Hercules nie był niestety przemyślany z naszej strony. prądnica w kole w ogóle nie potrzebna a podnosi wagę znacząco jak i opory przy włączonej są bardzo odczuwalne, bagażnik również niepotrzebny (ani razu nie był używany] żona korzysta z koszyka na kierze. błotniki montowane na stałe również. lepsze wyjście to montowane plastiki. 

Napisano
2 godziny temu, ostry2407 napisał:

wymagania to wyprostowana pozycja aby kręgosłupa nie nadwyrężać.  poprzedni rower to Hercules Trekking 24 ale waga samego roweru bardzo duża dlatego chcemy wymienić na coś lżejszego

 

Godzinę temu, ostry2407 napisał:

Misiaczek to ciebie chyba zrobił choć szkoda misia. Jak masz pisać pierdoły to nie pisz w ogóle. Pytanie jest o rower crossowy a nie mtb

Najpierw kupiłeś topornego kloca żonie, a teraz się jeszcze bulwersujesz jak ci ktoś chce pomóc z wyborem następcy. Nie pasuje? Kup jeszcze jednego Herculesa ;) 

I rower mtb Cube'a miałem, geometria jest mało sportowa. Warto się przymierzyć, chociaż nie mam pewności jakie są proporcje ciała i wymagania kogoś kto waży 120 kg.

Napisano

to nie ja go wybierałem tylko żona ze sprzedawcą. Wiadomo że jak kobieta się uprze to nie mam mocnych i do tego autorytet fachowego sprzedawcy był nie do przebicia. Nikt tu się nie bulwersuje tylko odpowiadam na niemiłe zaczepki a co do firmy Hercules to złego słowa nie mogę powiedzieć. Rower jest z nami od 2013 roku i nic się w nim nie psuje nie skrzypi i nie rdzewieje choć stoi non stop na balkonie.

Napisano

Gdybyś miał pojęcie to odpowiedź by brzmiała:

"Na takie potrzeby szukaj roweru o HTT około 590mm, mostek około 80mm, główka minimum 120-130mm a 150 też da radę. Przy niższej główce odwróć mostek. Oczywiście do przymiarki bo to dla typowych proporcji.  może być Octalink a HTII też da rade choć psujne. Osprzet to pikuś bo ma znaczenie głównie marketingowe. Koniecznie sztywne osie przy tej wadze, amor powietrzny 32mm. Jeżeli przyszłościowo to taper ale to mniej istotne. Waga do 13kg to standard."

Ale dopiero wtedy by się działo, pewnie odebrałbyś to jako obelgę  :D

Więc wrzuciłem crossa o najlepszym stosunku cena/jakość, Decathlon który zamiata konkurencję i jako (jeszcze lepszą moim zdaniem) opcję Cube'a. W odpowiedzi nie odpowiadasz na zaczepki tylko zaczepiasz i pyskujesz zamiast przemyśleć. Dodatkowo oceniasz rady jakby to Ciebie pytano o zdanie :D

Monty Python :D

 

Napisano
1 godzinę temu, wkg napisał:

bo nie masz MTB

Kurdfa, do Scott-a napiszę, że Scale to nie MTB.

Pisałem tak:"Mam dwa MTB i w obu kiera jest ciut wyżej niż najniższa pozycja siodełka."

co jest zgodne z prawdą:

image.png.9b0957346c8132591f0aa9ad79e61cb5.png

 

 

A HII się psuje ;) Korba się łamie ;):wallbash:

1 godzinę temu, wkg napisał:

nie porównuję trekkinga z MTB,

A tu co piszesz ? Masz sklerozę, że nie wiesz co pisałes 2 h temu ?

2 godziny temu, wkg napisał:

To jest taki typowy trekkingowy autobusik.

 

Napisano

Po prostu przerobiłeś HT MTB na crossa co tylko pokazuje jak blisko są te dwa typy rowerów :D O podobieństwach i różnicach MTB-cross już pisałem więc sie nie będę już powtarzał - co zrozumiałeś to twoje ale jeżeli chodzi o HT II to gwoli wyjaśnienia, żeby nikt nie zasugerował się głupotami które tu wypisujesz nie czytając uważnie i nie rozumiejąc: 

Hollowtech to nazwa technologii drążonych korb - bardzo zresztą udanych. Nie wiem skąd wydumałeś sobie to łamanie ale mniejsza o to. Do tych korb pasują tylko suporty HT II a to już inna bajka. Suporty mają wywalone na zewnątrz łożyska bez żadnych uszczelnień - za wyjątkiem tych które producent łożysk wsadził do łożysk. suport a korba to dwie różne rzeczy. Są sztywne bo szerokie, działają na długim ramieniu, fajnie, ale jak zdejmiesz korbę to widzisz gołe łożyska.  I one niestety idą błyskawicznie - od wody,  myjki ....

Rozumiem, że chciałeś błysnąć ale proszę nie zaśmiecaj już więcej wątku i do tematu suportów wroć w razie wątpliwości w wątku o suportach - tam możesz dopytać i zrozumieć więcej.

 

Napisano
Godzinę temu, wkg napisał:

Po prostu przerobiłeś HT MTB na crossa

Co przerabiałem ? Odpowiedziałem na Twoje wypociny w ten sposób:

"Mam dwa MTB i w obu kiera jest ciut wyżej niż najniższa pozycja siodełka."

i udokumentowałem to screenem. Mylę się w tym co napisałem ?

Godzinę temu, wkg napisał:

Suporty mają wywalone na zewnątrz łożyska bez żadnych uszczelnień - za wyjątkiem tych które producent łożysk wsadził do łożysk. suport a korba to dwie różne rzeczy. Są sztywne bo szerokie, działają na długim ramieniu, fajnie, ale jak zdejmiesz korbę to widzisz gołe łożyska.  I one niestety idą błyskawicznie - od wody,  myjki ....

Aż zrobiłem fotkę, poniżej.

image.thumb.png.79645b534eea98e0d63df33ce2eea3d8.png

Łożyska w stanie idealnym, rower z 2011 roku w stanie fabrycznym ( odkąd notuje to zrobiłem na nim od 2015 roku 5500 km, a przed 2015 jakieś 2000 km = 7500 km, zarówno suport jak i cały napęd bez zastrzeżeń / jedynie blat alu poszedł do wymiany bo przeorałem zębatkami o kamień / ). Pierwszy raz od nowości suport rozbierany i czyszczony jesienią 2018, a więc 7 lat po zakupie. Od 2016 co 2-3 cięższy wyjazd myjką bez pamięci lany. Stan jak widać, bez litości, zakurzone, bo tyle co dzisiaj z szutrów przyjechałem.

Co się tam tak w tych HII niszczy okropnie jak twierdzisz ?

 

Napisano

Łożyska. Jak się dowiesz gdzie są to zdejmij korbę i zrób zdjęcie. 

Dobra, koniec darmowego szkolenia, idź spamować gdzie indziej w dedykowanych watkach. 

Napisano

Nie wiem, czy tu jeszcze warto pisać na temat :D, ale tematy o rowerach dla ludzi z nadwagą są co tydzień.

DMC, dopuszczalna masa całkowita = rowerzysta+rower+bagaż. Zacznij od tego. Z rowerów crossowych którę generalnie dostępne w sklepach Unibike ma DMC 130kg. Ewentualnie mozesz rozważyć zakup modeli poniżej budżetu i wymianę kół na coś pancernego rodem z mtb.

Napisano

Nie warto : )

Zresztą myślę, że tu nie waga roweru ma znaczenie, jest tylko pretekstem. Przy wadze 120 kg 3-4 kg zbite na rowerze nie jest zbyt zauważalne. 

Napisano
9 godzin temu, wkg napisał:

Łożyska. Jak się dowiesz gdzie są to zdejmij korbę i zrób zdjęcie. 

Dobra, koniec darmowego szkolenia, idź spamować gdzie indziej w dedykowanych watkach. 

Ehyy. Ueee. Zrób szkolenie w temacie łożysk ;)

Komedia.

 

Zaczyna brzmieć to jak walka PC z Apple, ale bredzisz po prostu nazywając HII nic nie wartym i przedstawiając Octa jako lepszy. Ode mnie tyle.

Napisano
6 godzin temu, wkg napisał:

 

Zresztą myślę, że tu nie waga roweru ma znaczenie, jest tylko pretekstem. Przy wadze 120 kg 3-4 kg zbite na rowerze nie jest zbyt zauważalne. 

Czy możesz rozwinąć ten wątek bo nie bardzo rozumiem do czego się to odnosi.?

Napisano

Do tego że całkowita masa, którą trzeba poruszyć = rower+rowerzysta. W twoim przypadku 120 kg +jakieś 18 kg roweru. Zakup crossa zmniejszy całość najwyżej o 4 kilo, mniej niż 3%. Czy to będzie zauważalne? Mocno wątpię. A już na pewno mniej istone niż znalezienie prawidłowej pozycji na rowerze czy podbudowanie sobie lepszej formy fizycznej. Zresztą połowę z tych 4kg możesz zyskac na obecnym rowerze demontując bagażnik i błotniki. Jeszcze 1 kg wymieniając koło na takie bez dynamo i to grube ciężkie siodełko na coś lzejszego.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...