robertrobo Napisano 5 Maja 2019 Napisano 5 Maja 2019 Witam, Posiadam rower Kross Level B1 z 2018 roku z kołami 29 cali z oponami Schwalbe Smart Sam (27,5" / 29" × 2,1"). Opony są dość grube, a mi w ostatnim czasie pasują dłuższe przejażdżki (do 50 km) po szosie i utwardzonym terenie niż po lesie i wymagającym terenie. Przymierzam się do wycieczki 100 km. Czy warto wymienić opony na coś z mniejszym oporem toczenia i jeżeli tak to na co? Cena nie ma znaczenia. Sam rower pewnie zmienię w następnym roku na coś bardziej "turystycznego" i lżejszego.
cervandes Napisano 5 Maja 2019 Napisano 5 Maja 2019 50km to dłuższa przejażdżka Ahh, te czasy kiedy po 10km stawałem żeby się napić... Smart Samy nie stoją na przeszkodzie aby 200km na nich zrobić, a stówki to wpadały mi jedna za drugą. Nie myśl o oponach, nie myśl o sprzęcie tylko kręć, jeździj, coraz szybciej, dalej i sprawniej bo akurat te opony które posiadasz są dość sensowne, uniwersalne. Jeśli mają stawiać mniejsze opory na twardym podłożu to dmuchnij w tył niecałe 3 czy troszkę ponad 3BAR, przód oczywiście o wiele mniej, wsiadaj i jedź.
Sansei6 Napisano 5 Maja 2019 Napisano 5 Maja 2019 Ja na Marathon MTB Plus bez problemu setki robiłem. to co dopiero na SS Może niebawem z tyłu te Marathony MTB z tyłu wymienię na SS Plus? Chyba byłby to niezły pomysł?!
robertrobo Napisano 5 Maja 2019 Autor Napisano 5 Maja 2019 4 godziny temu, cervandes napisał: 50km to dłuższa przejażdżka Ahh, te czasy kiedy po 10km stawałem żeby się napić... Smart Samy nie stoją na przeszkodzie aby 200km na nich zrobić, a stówki to wpadały mi jedna za drugą. Nie myśl o oponach, nie myśl o sprzęcie tylko kręć, jeździj, coraz szybciej, dalej i sprawniej bo akurat te opony które posiadasz są dość sensowne, uniwersalne. Jeśli mają stawiać mniejsze opory na twardym podłożu to dmuchnij w tył niecałe 3 czy troszkę ponad 3BAR, przód oczywiście o wiele mniej, wsiadaj i jedź. Mając żonę, dzieci i obowiązki oraz pracę z której wracasz dość późno, to 50 km nazywam dłuższą przejażdżką Zwłaszcza, że po drodze zatrzymujesz się by pozwiedzać ciekawe miejsca . Wyprawa całodniowa to już planowanie z miesięcznym wyprzedzeniem, żebyś nie trafił na przyjazd teściowej hahahha. Z kondycją nie jest źle, bo do tej pory robiłem tyle raczej po bezludnych wertepach bez większych zadyszek. Teraz przerzucam się na drogi "luksusowe" stąd moje pytanie. Czy zyskam na lekkości jazdy zmieniając opony, czy wystarczy je dobić do max ciśnienia.
Sansei6 Napisano 5 Maja 2019 Napisano 5 Maja 2019 Zmieniając ciśnienir też zyskasz, ale pewnie nie tyle co zmieniając całkiem opony, choć to kwestia wyczucia, jak masz kondychę, to i sama zmina ciśnienie moze wystarczyć, sprawdź, dopompuj, pojeździj i zobaczy jaka róznica, czy lepiej... jak będziesz czuł, że jeszcze za mało to trzeba będzie pochylić się nad oponami. Póki co zmiana cisnienia nic nie kosztuje, a można spróbować.
pinok Napisano 6 Maja 2019 Napisano 6 Maja 2019 Ja mając w Levelu R5 Smart Samy na początku jadąc na asfalt pompowałem 4BARy ale było mało komfortowo i z każda jazdą zmniejszałem ciśnienie. Skończyło się na 2,5BAR i na takim ciśnieniu pobiłem swoje rekordy na stravie przy czym jazda jest bardzo komfortowa. Później kupiłem szosę
m0d Napisano 6 Maja 2019 Napisano 6 Maja 2019 22 godziny temu, robertrobo napisał: Czy warto wymienić opony na coś z mniejszym oporem toczenia i jeżeli tak to na co? Cena nie ma znaczenia. Jak to są po prostu wycieczki bez napinki na tempo, prędkośc, itp. to IMHO nie ma to zbytnio sensu. A jak po prostu "chcesz się mniej zmęczyć" to poszukaj jakichś semislicków. Przykładowo Schwalbe CX Comp, Continental Speed Ride, itp. 23 godziny temu, robertrobo napisał: Sam rower pewnie zmienię w następnym roku na coś bardziej "turystycznego" i lżejszego. Zmiana to IMHO bardzo dobra koncepcja, bo tłuczenie się podstawowym "góralem" po asfaltach nie ma na dłuższą metę większego sensu. Pytanie tylko co rozumiesz przez turystyczny i jaki budżet w chodzi w grę?
robertrobo Napisano 6 Maja 2019 Autor Napisano 6 Maja 2019 Godzinę temu, m0d napisał: Jak to są po prostu wycieczki bez napinki na tempo, prędkośc, itp. to IMHO nie ma to zbytnio sensu. A jak po prostu "chcesz się mniej zmęczyć" to poszukaj jakichś semislicków. Przykładowo Schwalbe CX Comp, Continental Speed Ride, itp. Zmiana to IMHO bardzo dobra koncepcja, bo tłuczenie się podstawowym "góralem" po asfaltach nie ma na dłuższą metę większego sensu. Pytanie tylko co rozumiesz przez turystyczny i jaki budżet w chodzi w grę? Cieńsze opony, lżejsza rama. 4000 max, zastanawiam się nawet nad czymś co podchodzi pod szosówkę ale to już oddzielny wątek i na przyszły rok.
m0d Napisano 6 Maja 2019 Napisano 6 Maja 2019 Założenie teoretycznie dobre, tylko jeśli nie będzie to sprzęt o proweniencji okołoszosowej, to raczej trudno będzie o wyraźną "lekkość" w tej cenie
robertrobo Napisano 6 Maja 2019 Autor Napisano 6 Maja 2019 9 godzin temu, m0d napisał: Założenie teoretycznie dobre, tylko jeśli nie będzie to sprzęt o proweniencji okołoszosowej, to raczej trudno będzie o wyraźną "lekkość" w tej cenie Nie mam spiny na wyniki, ani na to co powiedzą sąsiedzi. Chodzi mi o lżejsza jazdę, którą dałaby mi +5 km/ h bez wysiłku, jeżeli to możliwe. Jestem nastawiony na zwiedzanie okolic, a nie na dystanse. Teraz mam średnio 16-17 km/h. Mogę wydać więcej tylko po co. Nie jestem z tych co uważają, że telefon to tylko Ajfon za 5 tys a pamiętam czasy kiedy byly dostępne tylko Ukrainy i Wigry 3 Pewnie nawet Triban najtańszy z Decathlon by mnie zadowolił
wkg Napisano 6 Maja 2019 Napisano 6 Maja 2019 To kup jakieś semislicki jak wyżej radzono albo https://www.domenasportowa.pl/product-pol-131381-Opona-rowerowa-Vittoria-Evolution-29x1-9-czarna-drutowa.html?selected_size=uniw&gclid=EAIaIQobChMIrO-NsYCI4gIVDNiyCh0-sAFDEAYYASABEgJXHvD_BwE i tyle.
cervandes Napisano 7 Maja 2019 Napisano 7 Maja 2019 Z doświadczenia, jak eksperymentowałem z oponami a na Smart Samach robiłem średnie po 26-27km/h to po przesiadce na Double Fighter II czy Kendy Khan - czyli semislicki moja średnia... spadła o 1km/h ewentualnie była taka sama. Nie poruszałem się szybciej tylko ciszej a przy odrobinie terenu trakcji miałem zero. Różnica wyszła po przesiadce z Smart Samów na Race Kingi 2.2, tutaj o około 1km/h przyspieszyłem. Jeśli myślisz, że po zmianie opon średnią poprawisz o 5km/h to musisz potężnie zrewidować swoje oczekiwania.
m0d Napisano 7 Maja 2019 Napisano 7 Maja 2019 8 godzin temu, robertrobo napisał: Pewnie nawet Triban najtańszy z Decathlon by mnie zadowolił To się ma niestety nijak do: 18 godzin temu, robertrobo napisał: lżejsza rama 59 minut temu, cervandes napisał: po przesiadce na Double Fighter II czy Kendy Khan IMHO są semislicki i semislicki. Takich jak wymienione kijem bym nie tknął. Jeśli komuś zależy na osiągach to kupowanie gum typowo trekingowych nastawionych głównie na odporność i niskie zużycie nie jest dobrym pomysłem, mimo że technicznie będą to semislicki albo i slicki.
robertrobo Napisano 7 Maja 2019 Autor Napisano 7 Maja 2019 5 godzin temu, m0d napisał: Pewnie nawet Triban najtańszy z Decathlon by mnie zadowolił. To się ma niestety nijak do lżejsza rama No ale sam rower chyba będzie jechał szybciej, przy mniejszym zużyciu energii
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.