Skocz do zawartości

[korba] Truvativ Firex SL vs Lx FC-M580


sadfreak

Rekomendowane odpowiedzi

My zdaniem, to nie ta klasa sprzętu - z LXem II ma to wspólnego tylko zintegrowaną ośkę.

Można ewentualnie porównywać z M-540 (z tym że oczywiście ten model jest na "zwykły" suport) i będzie tak: plusem Truvativa jest oś zintegrowana (nadal przyrównując do M-540!) i ramiona (chociaż sam używam M-540 i nie bardzo zauważam "bujanie", na jakie wielu użytkowników się uskarża), minusem - tarcze (jak nie patrzeć, Shimano w swojej kategorii cenowej robi zdecydowanie najlepsze - twarde, sztywne i mało się ścierają).

Ogólnie - LX to LX, ale za tę cenę i dla trochę "mniej wymagających użytkowników" Truvativ będzie naprawdę niezłym rozwiązaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My zdaniem, to nie ta klasa sprzętu - z LXem II ma to wspólnego tylko zintegrowaną ośkę.

Można ewentualnie porównywać z M-540 (z tym że oczywiście ten model jest na "zwykły" suport) i

I tu się z tobą nie zgodzę :D

Firexowi SL GXP Zdecydowanie bliżej do LX niż do Deore :) mimo iż tak podaje producent

ja mam Firexa Team waży bez podkładek pod pedały 935 gram podkładki ważą 6.5 grama. Podkładeczki alu 5 mm pod miski ważą 7 gram sztuka

FIREX SL katalogowo waży 990 g. różnica w wadze jest przez to iż koronki 22 i 32 są stalowe u mnie alu

Więcej róznic między SL i Team nie ma :!!:

Tu coś napisałem na temat tej korby

a teraz dopiszę coś jeszcze

Korbę mam już kilka miesięcy Przejechała coś koło 4 kkm w różnych warunkach deszcz piach błoto

i mam porównanie do LX ze zintegrowaną osią gdyż mój qumpel na takowej śmiga ( no właściwie to razem śmigamy :036: )

LX HT II waży 935 moja dosłownie 5 gram więcej

sztywność obydwu jest praktycznie identyczna

Cena :P Truvativa sporo mniejsza - prawie o stówkę

teraz jeden z podstawowych minusów Shimanowskiego LX HT II uszczelnienie łożysk + cena ewentualnej wymniany B) Wręcz PORAŻAJĄCA 70 złociszy :!!: Być może można tak jak w moim przypadku wycisnąć łożysko na prasie i założyć nowe katalogowe np. SKF

Jest jeszcze jeden ewentualny problem który można zafundować samemu sobie przy niewłaściwym montażu tej korby

Lewa korba najpierw musi być dociągnięta śrubą a potem skontrowana śrubkami na boku ramienia

Jeśli tą śrubę dociągającą ktoś dokręci zbyt mocno to dość szybko polecą łożyska :P i korba początkowo będzie obracać się doąć topornie

 

U mnie łożyska są z zetami oraz zalożony jest taki pierścień z zimeringiem co skutecznie chroni łożysko jak patrzyłem na budowę to bez problemu można łożysko wycisnąć i zamontować nowe

Koszt samego łożyska SKF będzie się wahał w okolicach 7- 10 złociszy za sztukę

W każdym bądź razie obydwie korby są warte polecenia gdyż jakość ich pracy jest praktycznie identyczna

 

 

Firex Team Gxp na allegro oraz Firex SL Gxp Różnica tylko 30 zł IMHO warto dopłacić do wersji TEAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/item146000008_truvativ_f...oszalalem_.html A możecie powiedzieć, co to za wersja? Na aukcji nie ma niestety...potrzebuje w miarę taniej, nie za ciężkiej korby do maratonów...do tej pory jeżdżę na shimano c201;) 2002;) śmiech na sali z tym kolckiem...nie dość, że ciężka, to jeszcze na dodatek największy blat ma 42 zęby i przednia przerzutka źle z nią współpracuje...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie (co do tematu głównego) to LX 2005 przedewszystkim ma technologię (pewnie opatentowaną w aluminium) HollowTechII czyli puste korby co przy podobnej masie jak ten Firex Team powinno dać większą sztywność. Truvativy to kawałki odlanego i może odkutego aluminium. Oczywiście Firex SL ze względu na zastosowane technologie to coś teoretycznie pomiędzy Deore a LX (zintegrowana oś, zewnętrzne łożyska jak LX, ale masa/stalowe koronki jak Deore a brak technologi typu Hollowtech jak Alivio). Ciekaw jestem też i nie bardzo rozumiem reklamę tej aukcji - "Subiektywne odczucia z jazdy są takie, że korba jest bardzo sztywna i nie czuć efektu "gięcia korby" podczas sprintu czy też bujania rowerem na stojąco. Oś 24 mm robi swoje :)". Jak sztywność korby wpływa na bujanie roweru ? :034: Podobnie nie kapuję tej długości "170-172mm" - taka jest tolerancja i raz im takie a raz takie wychodzą ? B) Z aukcji wynika też, że sam sprzedający nie myśli, że to towar porównywalny z LX 2005 skoro podaje "I jeszcze jedna bardzo ważna rzecz: gwinty do ściągacza w korbach truvativa są dużo lepszej jakości niż w shimano." Po prostu LX 2005 nie ma takowych gwintów wogóle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...