Zubrr Napisano 30 Kwietnia 2019 Napisano 30 Kwietnia 2019 Mam prośbę o poradę i ewentualnie pomoc. Jeżdżę obecnie Marinem Bobcat Trail 5 z 2018, z napędem 1x10 (przód 32T, tył 11-42), i biorąc pod uwagę, że mieszkam na Mazowszu, brakuje mi trochę przełożeń do jeżdżenia po płaskim (umówmy się, to co tu robi za przewyższenia to raczej pagórki). To oczywiście także kwestia nogi, ale na dziś lepiej się czuję z trochę niższą kadencją. Rozważam 2 opcje: przejście na 2x10 i założenie korby 36-26 (albo 38-28, chociaz to chyba przesada). Jeśli bym sie na to zdecydował, to na co trzeba zwrócic uwagę wybierając przerzutkę? Nigdy nie zmieniałem napędu i nawet nie wiem na co patrzeć. zamianę zębatki 32T na 34T - ale czy to zrobi dużą różnicę? A z drugiej strony - czy nie będzie jednak za twardo na niskich przełożeniach... Chętnie przeczytam wszelkie uwagi (tak, wiem, najlepiej mieć nogę jak maszyna i jeździć jak jest )
wkg Napisano 30 Kwietnia 2019 Napisano 30 Kwietnia 2019 No to nie takie fiu fiu ... musiałbyś dokupić przednią przerzutkę, manetkę, pociągnąć linkę, dokupić korbę dwublat albo trójblat (w napędzie 2x zobaczysz, że tak jak dotychczas jechałeś sobie spokojnie na 32 to teraz ciągle wybierasz między 36 a 26). Dłuższy łańcuch. Tylna przerzutka z wózkiem SGS jest pojemna - obsługuje z tyłu kasetę 11-36 a z przodu korby dziesiątkowe 38-24 i 36-22 - w sumie 39 a naprawdę i więcej (nie pamiętam już jak z trójblatami). Inny pomysł to zmienić tył na napęd 11-kowy 11-46. Wtedy trzeba dokupić prawą manetkę (na obejmę !!, nie zamontujesz do 10-kowego hamulca I-Spec I bo Shimano o to zadbało), tylną przerzutke 11-kową i oczywiscie kasete 11-46 i 11-kowy łańcuch. Wtedy dać zebatke 34T z przodu i będzie git. A oczywiście możesz po prostu wrzucić blat 34T i ekonomicznie sprawdzić jak się będziesz na tym czuł Tak bym zrobił na początku. Najlepiej jakąs używke dla próby.
KurczakNorris Napisano 30 Kwietnia 2019 Napisano 30 Kwietnia 2019 Przychylam się do ostatniej propozycji. Najpierw wrzuć blat 34T i zobaczysz, czy odpowiada. Najbardziej ekonomiczne rozwiązanie to Deckas/snail/Ekfan z Aliex, cena z dostawą nie powinna przekroczyć 50 ziko.
Mod Team michuuu Napisano 30 Kwietnia 2019 Mod Team Napisano 30 Kwietnia 2019 10 minut temu, Zubrr napisał: zamianę zębatki 32T na 34T - ale czy to zrobi dużą różnicę? A z drugiej strony - czy nie będzie jednak za twardo na niskich przełożeniach... To jest lepszy początek. Za twardo nie powinno być. U mnie w Pyrlandii też raczej płasko więc podobnie i pomykam na 34. A różnica pomiędzy 32 a 34 jest odczuwalna. Zawsze można dopisać kto ma jaką łydę ale bez przesady.
Dokumosa Napisano 30 Kwietnia 2019 Napisano 30 Kwietnia 2019 Zobacz w geracalculator jaka będzie wartość dodana tarczy 34T i ew. 36T (jeśli się zmieści). Ze względu na mniej popularne BCD tarcze będą 2-3x droższe niż takie z BCD 104mm w każdym razie i tak tanie: https://www.aliexpress.com/item/FOURIERS-Full-CNC-made-narrow-wide-chainring-for-1x-system-MTB-Chain-Ring-Bike-Crankset-Chain/33002780657.html?spm=2114.search0104.3.7.775c31dfv7OFmF&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_9_10065_10068_10843_319_10059_10884_317_10887_10696_321_322_453_10084_454_10083_10103_10618_10304_10307_10820_10301_10821_537_536,searchweb201603_52,ppcSwitch_0&algo_expid=07202ff1-ab47-4f37-a622-e909a63eef8e-1&algo_pvid=07202ff1-ab47-4f37-a622-e909a63eef8e&transAbTest=ae803_4
KurczakNorris Napisano 30 Kwietnia 2019 Napisano 30 Kwietnia 2019 Wracając jeszcze do przejścia na 2x10. Technicznie to możliwe i raczej bez kombinacji na tej ramie, bo widzę, że ma przelotkę do linki przedniej przerzutki. Korba slx 36/26, ale to około 400 PLN, manetka SLX na obejmę około 100PLN, przerzutka SLX do tej korby, uniwersalna, czyli na obejmę i down swing około 100 PLN.
Zubrr Napisano 30 Kwietnia 2019 Autor Napisano 30 Kwietnia 2019 Teraz, KurczakNorris napisał: Wracając jeszcze do przejścia na 2x10. Technicznie to możliwe i raczej bez kombinacji na tej ramie, bo widzę, że ma przelotkę do linki przedniej przerzutki. Korba slx 36/26, ale to około 400 PLN, manetka SLX na obejmę około 100PLN, przerzutka SLX do tej korby, uniwersalna, czyli na obejmę i down swing około 100 PLN. Powinno być możliwe, bo niższe modele mają przednią przerzutkę. Ale koszt tak jak piszesz jest spory, nawet jeżeli to wszytko byłoby Deore zamiast SLX, to nadal to ok. 500PLN. Dzięki za szczegóły przerzutki, właśnie te downswingi są dla mnie enigmatyczne dosyć. Dziękuję wszystkim, zacznę od blatu 34T, generalnie to spodobało mi się jeżdżenie na jednym i wolałbym przy tym zostać.
abdesign Napisano 30 Kwietnia 2019 Napisano 30 Kwietnia 2019 Zacznij to od sprawdzenia czy zębatka 34t to tam w ogóle wejdzie...
Alsew Napisano 1 Maja 2019 Napisano 1 Maja 2019 W dniu 30.04.2019 o 15:51, KurczakNorris napisał: Korba slx 36/26, ale to około 400 PLN, manetka SLX na obejmę około 100PLN, przerzutka SLX do tej korby, uniwersalna, czyli na obejmę i down swing około 100 PLN. No i łańcuch bo przy zmianie z blatu 32T na 36T ten stary raczej będzie za krótki. Pytanie czy kaseta dogada się z nowym łańcuchem...
Zubrr Napisano 6 Maja 2019 Autor Napisano 6 Maja 2019 W dniu 30.04.2019 o 17:30, abdesign napisał: Zacznij to od sprawdzenia czy zębatka 34t to tam w ogóle wejdzie... W sensie obok tylnych widełek? Raczej bez problemu.
uzurpator Napisano 6 Maja 2019 Napisano 6 Maja 2019 Dlaczego nikt nie zadał podstawowego pytania. Czy brakuje twardego przełożenia - tzn - non stop jeździsz na 11-13-15? Kaseta wtedy wygląda jak na zdjęciu. Czy brakuje przełożeń pośrednich - tzn jeździsz pi-drzwi na całej kasecie, ale ciągle przełożenia są albo ciut za twarde, albo ciut za miękkie? Problem pierwszy rozwiązuje się zakładając kasetę 11-32 i symulatory górek na Mazowszu jeździ się z krzyża. Warto od razu przejść na zębatkę 38 lub 40 z przodu. Serio. Zmiana 32 na 34 to kosmetyka. Problem drugi rozwiązuje się zakładając dubla _i_ kasetę 11-xx, gdzie skrajne przełożenia odpowiadają pożądanemu zakresowi. Zakładając np korbę 36/26 to wystarczy kaseta 11-34 i uzyskujemy te same niskie przełożenia co z 32 i kasetą 11-42.
Zubrr Napisano 7 Maja 2019 Autor Napisano 7 Maja 2019 Bliżej pierwszego problemu, ale trochę też dlatego, że wolałbym te same prędkości utrzymywać przy trochę niższej kadencji. Na razie pójdę oszczędnościowo w zębatkę 34 i zobaczymy co dalej.
wkg Napisano 7 Maja 2019 Napisano 7 Maja 2019 A po jakim terenie Ty jeździsz ? Po twardym (asfalt, ubite szutry) czy po lasach ?
Zubrr Napisano 7 Maja 2019 Autor Napisano 7 Maja 2019 Szutry i las (ale drogi/ścieżki raczej, czyli piach, trawa).
wkg Napisano 7 Maja 2019 Napisano 7 Maja 2019 W lasach tez są piaszczyste podjazdy, że czasem 24/36 się przydaje ... trochę dziwny rower wybrałeś na Mazowsze ale mniejsza o większą ... Załóż 34, może nawet używkę, sprawdzisz a jak będzie za twardo w cięższych warunkach to podwyższysz napęd do do 2x10 z korbą 26-36 albo 28-38 i tyle. Wtedy pojedziesz już wszystko łącznie z górami : )
Zubrr Napisano 7 Maja 2019 Autor Napisano 7 Maja 2019 Teraz, wkg napisał: W lasach tez są piaszczyste podjazdy, że czasem 24/36 się przydaje ... trochę dziwny rower wybrałeś na Mazowsze ale mniejsza o większą ... Załóż 34, może nawet używkę, sprawdzisz a jak będzie za twardo w cięższych warunkach to podwyższysz napęd do do 2x10 z korbą 26-36 albo 28-38 i tyle. Wtedy pojedziesz już wszystko łącznie z górami : ) Trochę dziwny, to fakt, też dochodzę do tego wniosku. Ale kupiłem jesienią w takiej cenie, że najwyżej sprzedam i kupię inny A co do napędu, to dokładnie taki mam plan, 34, a jak nie będzie OK, to 2x10. Dzięki!
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.