IP68 Napisano 29 Kwietnia 2019 Napisano 29 Kwietnia 2019 Czołem, w temacie amortyzacji jestem jasno zielony, mam więc szybie pytanie. Znalazłem niewielki, ale odczuwalny luz w płaszczyźnie pionowej (czyli tak jak pracuje zawieszenie) w mocowaniu na samym dole zdjęcia, jak się zabrać za jego likwidację?
Gość Napisano 29 Kwietnia 2019 Napisano 29 Kwietnia 2019 Nie wiem, ja nie ma swiatla w pokoju to dzwonisz do elektrowni, probujesz ponaciskac kontkat czy moze sprawdzasz zarowke? Moze jestem dzis przepracowany, przez co nie mam cierpliwosci, ale to jakas finezja wziac klucz 13 jak patrze ze zdjecia, rozkrecic i zobaczyc gdzie siedzi zlo???? Nosz XXXXXXX to rozrzad w V8, ze trzeba pytac?
IP68 Napisano 29 Kwietnia 2019 Autor Napisano 29 Kwietnia 2019 Cieszę się, że zabrałeś głos, może ciśnienie Ci zeszło, teraz strzel browara i idź spać. Bez rozbierania wiem, że jest luz, oczekiwałem bardziej odpowiedzi, jak się taki luz likwiduje. Czy służą do tego jakieś tuleje, czy może wymienia się oś albo jakiś rodzaj łożyska?
Gość Napisano 29 Kwietnia 2019 Napisano 29 Kwietnia 2019 Rozumiem, ze zakladasz iz drugiej strony monitora siedzi szaman i odpowie ci czy luz masz w mocowaniu ramy czy tylko wyrobione tulejki dampera, nie? Rozkrec to jedna srubka i zobacz gdzie tkwi problem, tak to pytanie jak w serwisie- panie cos mi tam stuka.
Janu_sz Napisano 29 Kwietnia 2019 Napisano 29 Kwietnia 2019 1 godzinę temu, IP68 napisał: Czy służą do tego jakieś tuleje, czy może wymienia się oś albo jakiś rodzaj łożyska? Sreberko z czekolady Sry, nie mogłem. Nie rozkręcisz nawet żeby zobaczyć, tylko zaczepiasz zmęczonego shotguna.
IP68 Napisano 30 Kwietnia 2019 Autor Napisano 30 Kwietnia 2019 5 godzin temu, Janu_sz napisał: Sreberko z czekolady Czekolada też pomaga zmniejszyć poziom frustracji, polecam także ewentualną pomoc partnerki Pojadę dziś po nakrętki samokontrujące i to rozbiorę. Ciężko je było kupić wczoraj w nocy. Odezwę się jak wrócę.
Mod Team sznib Napisano 30 Kwietnia 2019 Mod Team Napisano 30 Kwietnia 2019 Najprawdopodobniej wytarte tulejki DU albo montażowe. Albo luz na łożyskach ramy. Trzeba rozebrać i obadać.
IP68 Napisano 30 Kwietnia 2019 Autor Napisano 30 Kwietnia 2019 Dziękuję za odpowiedź. Luzy występują między aluminiowymi tulejkami przez które przechodzi śruba, a tulejką w amortyzatorze. Który z elementów jest wymienny? Czy wypycha się jakoś tulejkę z dampera czy może wymienia tylko aluminiowe tuleje? A może to i to? Wyjeżdżam jutro, nie ma szans na serwis, wraca temat sreberka od czekolady czy można jakąś cienka blaszką ten luz chwilowo zredukować?
Mod Team sznib Napisano 30 Kwietnia 2019 Mod Team Napisano 30 Kwietnia 2019 Oba elementy są wymienne. Tulejka DU 9dampera0 ma warstwę teflonu (czerwona lub czarną0, jak ta warstwa jest wytarta tulejkę należy wymienić. Koszt ok. 20pln. Jeśli na nowej tulejce DU nadal są luzy to tulejki montażowe też do wymiany (ok. 60pln u Proshoxa). Do wymiany jednych i drugich trzeba praski. Tymczasowo możesz na tulejkę montażową, a dokładnie na część wchodzącą do oczka dampera, nakleić jedna warstwę taśmy klejącej. Zlikwiduje to luz, ale na długo nie starczy.
IP68 Napisano 30 Kwietnia 2019 Autor Napisano 30 Kwietnia 2019 W mojej ramie tulejki montażowe osadzone są po prostu w otworach w ramie, można je wyjąć rękoma, tak samo można je wymontować z amortyzatora. Praski potrzeba więc jedynie do usunięcia tulejki teflonowej z amortyzatora. Obdzwoniłem serwisy, dziś nikt mi tego nie zrobi, czy jest jakaś szansa na redukcję luzu za pomocą cienkiej blaszki aluminiowej? Edit: OK, dzięki, umknęła mi drug część Twojej odpowiedzi, zaraz coś wymyślę, po wyjeździe zaś serwis.
Gość Napisano 30 Kwietnia 2019 Napisano 30 Kwietnia 2019 Standardowa puszka Coli z wytarta farba to 0.1mm. Na pewno silniejsza niz tasma izolacyjna. Najtansze 2 elementowe tulejki sa z alu, tuleja DU jak ma wytarty teflon zaczyna rowniez wydzierac te aluminiowa. wiec jest sens zmienic komplet. Jezeli tuleje nie masz alu a stalowa to raczej wystarczy sama DU. Ogolnie wpisujac temat - wymiana tulejek DU- to net jest tego pelen, filmiki, tutoriale, itp.
IP68 Napisano 30 Kwietnia 2019 Autor Napisano 30 Kwietnia 2019 Dzięki, poszło ładnie i ciasno na blaszce z pokrywki serka homogenizowanego (czekoladowego ), ale trochę wstyd się publicznie przyznać zwłaszcza jak dla kontrastu się jechało 20 km po nierdzewną nakrętkę samokontrującą, żeby jej wymianę przeprowadzić zgodnie ze sztuką (tj. wyrzucić starą po jednorazowym użyciu).
Mod Team sznib Napisano 30 Kwietnia 2019 Mod Team Napisano 30 Kwietnia 2019 1 godzinę temu, IP68 napisał: tak samo można je wymontować z amortyzatora Czyli zużyte. Tulejka montażowa powinna wchodzić w oczko dampera na ciasno, normalnie ręka nie wepchasz, trzeba praską albo imadłem. Praskę można samemu sobie zrobić; śruba na imbus 4mm, podkładka, nakrętka (to wystarczy do montażu) plus tulejka o odpowiedniej średnicy (konieczna do demontażu).
IP68 Napisano 30 Kwietnia 2019 Autor Napisano 30 Kwietnia 2019 Jeszcze raz dziękuję za odpowiedzi, wkurzony trochę jestem, bo nie znam się więc rower oddałem zimą do serwisu do przeglądu, a teraz odkrywam kolejno luz na kasecie, pancerze hamulcowe zamiast przerzutkowych, wyrobioną tuleję. Fakt, że cena usługi mnie była wygórowana, ale co z tego...
Gość Napisano 30 Kwietnia 2019 Napisano 30 Kwietnia 2019 Wez sobie przy czasie na spokojnie jeszcze raz zdemontuj i oblukaj . Skrec lekko srube w tulejkach montazowych/ tych z dampera/ i popatrz czy na 100% masz luz pomiedzy nimi a tulejkami slizgowymi w oczku dampera /tulejki DU, starsze 12mm, nowsze calowe 12.7mm, Ty masz chyba starsze/ czy moze luz jest pomiedzy sruba a tulejkami montazowymi - rozkalibrowany otwor w tulejkach. W najbardziej czarnym scenariuszu mozesz miec rozniesiony otwor w ramie. Sreberko to obstawiam starczy na bardzo krotko....
IP68 Napisano 30 Kwietnia 2019 Autor Napisano 30 Kwietnia 2019 Teraz, shotgun napisał: W najbardziej czarnym scenariuszu mozesz miec rozniesiony otwor w ramie. Chyba nie, bo teraz wszystko jest sztywne, choć zdaję sobie sprawę, że do czasu zużycia prowizorycznego wkładu, a nieusunięte luzy z jednego punktu przeniosą się na kolejny, czyli właśnie na ramę. Wtedy pewnie tylko dobry spawacz. Co ciekawe druga oś jest OK. Damper i tak trzeba przejrzeć, więc pójdzie zaraz po weekendzie do serwisu.
Mod Team sznib Napisano 30 Kwietnia 2019 Mod Team Napisano 30 Kwietnia 2019 Teraz, IP68 napisał: Co ciekawe druga oś jest OK. Nic dziwnego. Górne oczko ma sporo ciężej niż dolne, które prawie się nie rusza. Dlatego zazwyczaj wyrabia się sporo szybciej.
IP68 Napisano 3 Maja 2019 Autor Napisano 3 Maja 2019 Wróciłem z wyjazdu. 70 km po nizinnych lasach wytrzymało. Luz w prawdzie wprawdzie się pojawił, ale mniejszy niż przed zabiegiem. W poniedziałek wysyłam damper do Wrocławia na przegląd i serwis. Mam do Was jeszcze pytanie, czy jest szansa, żeby w razie czego ten damper wymienić na nowy? Czy jakiś współcześnie produkowany będzie kompatybilny z ramą?
Gość Napisano 3 Maja 2019 Napisano 3 Maja 2019 Pytanie czy warto, czy chcesz inwestowac w rower, ktory jest caloksztaltowo stary, stara geometria, stare amortyzatory, itd i kupic cos nowego. Jezeli jestes przywiazany i dobrze Ci sie jezdzi, to szukaj cos o identycznym rozstawie oczek/ srub i juz. Cos prostego np. ze stajni Manitou/ X-Fusion, gdzie nie ma jakiegos specyficznego zaworowania. Nie wiem co tam masz 165mm czy 190mm rozstaw? Bo raczej nie 150mm.
IP68 Napisano 3 Maja 2019 Autor Napisano 3 Maja 2019 Mam w planie zmianę roweru, ale w perspektywie 2 może 3 lat. W tzw. międzyczasie chciałbym nim jeździć i nie martwić się czy mi coś nie nawali, czyli jak coś trzeba wymienić, to wymienię. Czy rozstaw mierzy się w ramie, czy wymontowany? A może przy wykorzystaniu pełnego skoku?
Gość Napisano 3 Maja 2019 Napisano 3 Maja 2019 Tak jak masz w ramie, ale to to samo, co przy wyjetym i napompowanym.
Gość Napisano 3 Maja 2019 Napisano 3 Maja 2019 W takim razie szukaj na OLX/ sklepach/ Allegro za kase jaka Cie interesuje. Mozesz tez napisac do Wicha /Wichu serwis Wroclaw/ czy Foniki z forum, czy nie maja jakiejs uzywki po taniosci i serwisie. Najtaniej co na szybko sprawdzalem to 299zl jakis Sun Tour, ale czy to bedzie lepsze niz Twoje to watpie. Zrob mu przynajmniej podstawowy serwis, typu rozkrec puche, przesmaruj i tyle.
IP68 Napisano 3 Maja 2019 Autor Napisano 3 Maja 2019 No właśnie do Wicha jedzie w poniedziałek. Będę dawał znać co dalej. Dziękuję
Mod Team sznib Napisano 3 Maja 2019 Mod Team Napisano 3 Maja 2019 W sezonie to pewnie sobie na niego poczekasz trochę...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.