Eazy Napisano 19 Września 2019 Napisano 19 Września 2019 17 minut temu, skom25 napisał: A właściwie to co jest złego w jedno zawiasie? Kiepski anti-squat. Na motocyklu nie pedałujesz. Jest inne przeniesienie napędu. Cytuj
marcinusz Napisano 19 Września 2019 Napisano 19 Września 2019 Godzinę temu, skom25 napisał: A właściwie to co jest złego w jedno zawiasie? Motocykle terenowe przypadkiem też nie korzystają z takiego rozwiązania? Motocykle mają moc liczoną w dziesiątkach kilowatów i korzystanie z niej nie męczy. 0,5kW wykańcza szybko nawet zawodowych kolarzy, więc nie ma czym szastać. Nie zauważyłem przerzutek i w motocyklach... Tak na szybko z podstawowych różnic. 10 godzin temu, Mariosti napisał: Innymi słowy im więcej zawiasów w zawieszeniu tym cięższe, bardziej giętkie i tym bardziej zawodne jest. To wynika z absolutnych podstaw fizyki i mechaniki. I co z tego, skoro i tak można uzyskać wystarczającą sztywność, akceptowalną wagę oraz większy wpływ na charakterystykę pracy ? Cytuj
Dokumosa Napisano 19 Września 2019 Napisano 19 Września 2019 W motocyklu wielozawias zerwałby łańcuch albo łańcuch uniemożliwiały pracę zawieszenia (aczkolwiek niektóre maszyny wyposażone w wał Kardana miały wahacz z prawdziwego zdarzenia). W samochodach tych "lepszych" zawieszenie też jest wielowahaczowe i działa na zasadzie podobnej jak czterozawias rowerowy. Poza tym wspomniany accent to nie jednozawias a pracuje jak czterozawias wykorzystując zginanie się rurek tylnego trójkąta (tak więc dodatkowa wiotkość tego rozwiązania). Cytuj
Galvatron Napisano 20 Września 2019 Napisano 20 Września 2019 22 godziny temu, Mariosti napisał: Wracając do tematu to zgodnie ze sztuką ten Accent Hero to jest 3-zawiasowy system. Swoją drogą jeśli zależy wam na sztywności, lekkości i niezawodności zawieszenia to każdy kolejny zawias odbiera po trochu wszystkie te 3 cechy. Innymi słowy im więcej zawiasów w zawieszeniu tym cięższe, bardziej giętkie i tym bardziej zawodne jest. To wynika z absolutnych podstaw fizyki i mechaniki. Prawdziwy 1-zawias to rozwiązanie potencjalnie najlżejsze, najsztywniejsze i najtrwalsze, ale z jakiegoś powodu producenci rowerów z niego nie korzystają, mimo iż korzystają z niego wszystkie sportowe motocykle szosowe, enduro, turystyczne itd. Autentycznie wszystkie korzystają z klasycznego, prawdziwego 1-zawiasu. Wiem że 1-zawiasy w rowerach nie słynęły z tych cech, ale to kwestia tylko i wyłącznie producentów rowerów. Dla jasności, 1-zawias wygląda tak: Nie ma czegoś takiego jak zawieszenie 3-zawiasowe. Fizycznie są 3 zawiasy, ale to nadal jest 1-zawias, tylko z ogniwem pośredniczącym. Dzięki zastosowaniu 4 zawiasów uzyskuje się tzw. wirtualny punkt obrotu, który daje znacznie szersze możliwości ustawienia charakterystyki pracy zawieszenia. W bardzo dużym uproszczeniu, zawieszenie 4-zawiasowe jest mniej podatne na bujanie podczas pedałowania i usztywnianie się przy hamowaniu Oczywiście, 1-zawias też można ustawić tak, żeby dobrze pracował, ale jest to trudniejsze. Cytuj
Mod Team durnykot Napisano 20 Września 2019 Mod Team Napisano 20 Września 2019 W dniu 19.09.2019 o 12:12, Mariosti napisał: Prawdziwy 1-zawias to rozwiązanie potencjalnie najlżejsze, najsztywniejsze i najtrwalsze, ale z jakiegoś powodu producenci rowerów z niego nie korzystają, Klasyczny jednozawias ( bez punktów/ogniw pośredniczących ) jest do tej pory stosowany przez Orange. Rozwinięcia jednozawiasu ( czyli z punktami pośredniczącymi ) ma Merida, Cotic Jednozawiasy ( klasyczne ) mają jedną podstawową wadę- usztywniają się podczas hamowania , co jest irytujące na technicznych , pokręconych zjazdach. wadą ( lub zaletą - zależnie od potrzeb ) jest liniowość zawieszenia , co wymaga dobrego zestrojenia tłumika, aby nie dochodziło do dobić przy niezbyt dużych nierównościach. Dlatego niektórzy dodają punkty pośredniczące i dodatkowe rokery nad tłumikiem ,aby jakoś sterować charakterystyką. Motocykle mają jednozawias z racji sztywności , prostoty i wytrzymałości. Nie ma sensu porównywać zawieszenia w motorach z zawieszeniem w rowerach choćby ze wzgledu na przenoszone siły. Tak na marginesie , nie wszystkie motory mają klasycznego jednozawiasa. 18 godzin temu, Dokumosa napisał: Poza tym wspomniany accent to nie jednozawias Patrzac na punkty obrotu to jest jednozawias z punktami pośredniczącymi. Cytuj
Dokumosa Napisano 20 Września 2019 Napisano 20 Września 2019 Tyle, że w jednozawiasie nie zmienia się kąt którego wierzchołek leży w okolicy tylnej osi. Tu się zmienia. Przez to koło nie porusza się po okręgu. Cytuj
TheJW Napisano 21 Listopada 2019 Napisano 21 Listopada 2019 Na stronie są już wszystkie rowery górskie 2020 (Hero, Peak, Point). Cytuj
Sabarolus Napisano 21 Listopada 2019 Autor Napisano 21 Listopada 2019 Czy ten rower: http://accent-bikes.com/produkty/rowery/gorskie-sztywne/cross-country-29/peak-boost-xt Ma sztywną ośkę 148x12? Czy to ten niepełnosprawny boosy 141x9? Sama specyfikacja zacna, pełne XT, Reba i to wszystko za 7k. Nieźle. Cytuj
TheJW Napisano 21 Listopada 2019 Napisano 21 Listopada 2019 (edytowane) 12x148 http://accent-bikes.com/produkty/czesci/ramy/ramy-mtb/peak-29-boost Bardzo mi się podoba wizualnie ten podlinkowany przez Ciebie rower. Edytowane 21 Listopada 2019 przez TheJW Cytuj
Sabarolus Napisano 21 Listopada 2019 Autor Napisano 21 Listopada 2019 No no... Teraz nareszcie można powiedzieć, że to współczesna rama: Peak 29 to rama znana wszystkim miłośników maratonów MTB. W tym sezonie zmieniamy malowanie oraz konstrukcję aluminiowej wersji ramy zgodnie z trendami rynku rowerowego i dodajemy sztywną oś w standardzie Boost (12x148 mm). Poprawiona konstrukcja rurek pozwoliła na zwiększenie sztywności. Dodaliśmy wewnętrzne prowadzenie linek, co docenią rowerowi esteci. Rama posiada możliwość wewnętrznego prowadzenia linek do sztycy amortyzowanej. Wygląda naprawdę przyzwoicie. Kąt główki 69 stopni, Boost, wewnętrzne prowadzenie linek. Pozostaje jedynie mieć nadzieje, że malowanie i samo wykonanie zostało poprawione wreszcie bo te niedoróbki w poprzednich rocznikach to byl koszmar. Cena też skoczyła do góry, ale nadal pozostaje niska na tle konkurencji (której tak naprawdę w tej kategorii cenowej brak). Cytuj
some1 Napisano 21 Listopada 2019 Napisano 21 Listopada 2019 Ale 12 rzędowego XT to on nie ma, przynajmniej na zdjęciu. Cytuj
Sabarolus Napisano 21 Listopada 2019 Autor Napisano 21 Listopada 2019 Na zdjęciu wrzucili co mieli zakładam. W specyfikacji jest pełne XT M8100 jeżeli chodzi o napęd. Cytuj
Lumperator Napisano 21 Listopada 2019 Napisano 21 Listopada 2019 Ogon mogli sprobować jednak przykrocić o te 8-10mm. Inni już dawno to ogarnęli Cytuj
Sabarolus Napisano 21 Listopada 2019 Autor Napisano 21 Listopada 2019 no 440mm to jest długo, ale i tak skrócili. Cytuj
erzurum Napisano 21 Listopada 2019 Napisano 21 Listopada 2019 Accent, pełen profesjonalizm, oglądam ich nowego fulla, tego czerwonego, na jednych zdjęciach damper do góry nogami, na innych na odwrót, fantastycznie I co tu wybrać 1 Cytuj
KNKS Napisano 21 Listopada 2019 Napisano 21 Listopada 2019 Ciekawe czy dalej trzeba mocować sztyce w ramie za pomocą blaszki wyciętej z puszki po piwie... 3 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.