Skocz do zawartości

[2020] Accent - karbonowy full do XC


Sabarolus

Rekomendowane odpowiedzi

16 godzin temu, Dokumosa napisał:

@Lumperator to nie jednozawias a praktycznie upośledzony 4-zawias. Rurki się uginają żeby zawieszenie mogło pracować.

I to ma w ogóle sens, szczególnie w dzisiejszych czasach? Ja podpytuję, bo się nie znam na tych udziwnieniach na fullach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, woojj napisał:

jak w każdym panie fullu ;-))

Niby tak ale jednak praca wahacza oparta na zginaniu się jego elementów mnie nie przekonuje. Takie coś trzeba naprawdę umieć zrobić a nie liczyć na to że się nie połamie. Miałem w rękach wiele węglowej chińszczyzny (w tym ram) i stwierdzam, że są one zawsze sztywne nawet tam gdzie nie powinny. Ramy speca, treka, bmc... czy canyona są sztywne bocznie ale pracują w prostopadłej płaszczyźnie. 

@siejak1 odnośnie ceny to 599-650USD.  Trzeba pamiętać, że taki accent (velo) musi odprowadzić cło i VAT, ponieść koszty transportu, magazynowania i dystrybucji w PL a także obsługi gwarancyjnej i na końcu jeszcze coś zarobić. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mają kilka wad:

- Układ otworów w piaście determinuje zaplot koła. Nie można go swobodnie dobrać.

- W razie czego nie każdy sklep ma na stanie proste szprychy, zwł. konkrej marki/typu.

- Proste szprychy obracają się w otworach w piaście, co czasami utrudnia ich prawidłowe naciągnięcie czy uwolnienie szprychy, która utknęła w nyplu.

- Jeszcze w 2016 brakowało kalkulatorów naciągu dla prostych szprych, co utrudniało budowanie kół na zamówienie.

Źródło:

https://youtu.be/Pz6Ablf8DDY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proste poza wadami wymienionymi przez @Galvatron mają też kilka zalet w tym m.in. są mniej podatne na pękanie (nie ma naprężeń na fajce bo nie ma fajki), są mniej sprężyste wzdłużnie. Kiedyś czytałem całą litanię od DT jakie to są cudowne proste i w sumie wyglądało to przekonująco. W każdym razie oni wszystkie koła (poza FR) od blisko 10 lat walą na SP a koła cieszą się uznaniem na całym świecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Zazi prawdopodobnie na przyszły sezon będzie, bo mnóstwo ludzi o nią pyta, a i samo Velo odpowiada w sposób sugerujący właśnie sezon 2021.

A tak w ogóle - najechaliście na mnie jak się śmiałem, że to chińczyk z katalogu... A tu proszę... ;)))

Edytowane przez TheJW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Dokumosa napisał:

mają też kilka zalet w tym m.in. są mniej podatne na pękanie (nie ma naprężeń na fajce bo nie ma fajki), są mniej sprężyste wzdłużnie. Kiedyś czytałem całą litanię od DT jakie to są cudowne proste i w sumie wyglądało to przekonująco.

Jakoś mi nigdy w żadnym kole j-bandy nie pękły :) mniej sprężyste? chyba tylko przy badaniu w labie... Wygląd to kwestia indywidualnie mi akurat się nie podobają. Słabe generalnie te argumenty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie jedyna zaleta to "ciekawszy" wygląd. Te testy dotyczące sprężystości itp. to raczej do artykułów w gazetkach, gdzie ktoś przezywa, że test został przeprowadzony w laboratorium kosmicznym w Friedrichshafen i okazało się, że różnica jest powalająca, 5% roznicy... Są ważniejsze elementy koła niż system mocowania szprych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...