Dokumosa Napisano 14 Sierpnia 2019 Napisano 14 Sierpnia 2019 Widziałem fabryczny config accenta na tej ramie. Osobiście nie mam zaufania do rozwiązań gdzie zamiast czwartego zawiasu wykorzystuje się elastyczność rurek tylnego trójkąta (szczególnie biorąc pod uwagę tą markę). 1 Cytuj
Lumperator Napisano 15 Sierpnia 2019 Napisano 15 Sierpnia 2019 Nie wiadomo jak to będzie pracowało, ale jak na jednozawias to mi się ten design nie podoba. Ciężka wizualnie rama. Cytuj
Zazi Napisano 15 Sierpnia 2019 Napisano 15 Sierpnia 2019 Link do geometrii https://www.facebook.com/accentbikes/photos/pb.449091638488701.-2207520000.1565868481./2482462888484889/?type=3&theater (jakby ktoś jeszcze nie widział). Cytuj
Dokumosa Napisano 15 Sierpnia 2019 Napisano 15 Sierpnia 2019 @Lumperator to nie jednozawias a praktycznie upośledzony 4-zawias. Rurki się uginają żeby zawieszenie mogło pracować. Cytuj
Sabarolus Napisano 16 Sierpnia 2019 Autor Napisano 16 Sierpnia 2019 Trochę firm ma podobne rozwiązanie, które nie musi być złe, kwestia wdrożenia. Cytuj
Dokumosa Napisano 16 Sierpnia 2019 Napisano 16 Sierpnia 2019 Generalnie tak - kwestia wdrożenia ale ja tam wolę klasyczny zawias z łożyskami. Cytuj
gocu Napisano 16 Sierpnia 2019 Napisano 16 Sierpnia 2019 W dniu 24.04.2019 o 10:31, Dokumosa napisał: Do tego pewnie wiele effortu Aleś ty światowy... Cytuj
Lumperator Napisano 16 Sierpnia 2019 Napisano 16 Sierpnia 2019 16 godzin temu, Dokumosa napisał: @Lumperator to nie jednozawias a praktycznie upośledzony 4-zawias. Rurki się uginają żeby zawieszenie mogło pracować. I to ma w ogóle sens, szczególnie w dzisiejszych czasach? Ja podpytuję, bo się nie znam na tych udziwnieniach na fullach. Cytuj
Dokumosa Napisano 16 Sierpnia 2019 Napisano 16 Sierpnia 2019 Cała czołóka w rowerach FS XC poszła w tą stronę. Osobiście uważam że będzie to działać dopóki się nie połamie Cytuj
woojj Napisano 16 Sierpnia 2019 Napisano 16 Sierpnia 2019 1 godzinę temu, Dokumosa napisał: Osobiście uważam że będzie to działać dopóki się nie połamie jak w każdym panie fullu ;-)) Cytuj
Eazy Napisano 16 Sierpnia 2019 Napisano 16 Sierpnia 2019 8 godzin temu, siejak1 napisał: Ta rama to promance m7007 Ciekawe jaka cena za chińską wersję bez napisu Accent Cytuj
Dokumosa Napisano 16 Sierpnia 2019 Napisano 16 Sierpnia 2019 Teraz, woojj napisał: jak w każdym panie fullu ;-)) Niby tak ale jednak praca wahacza oparta na zginaniu się jego elementów mnie nie przekonuje. Takie coś trzeba naprawdę umieć zrobić a nie liczyć na to że się nie połamie. Miałem w rękach wiele węglowej chińszczyzny (w tym ram) i stwierdzam, że są one zawsze sztywne nawet tam gdzie nie powinny. Ramy speca, treka, bmc... czy canyona są sztywne bocznie ale pracują w prostopadłej płaszczyźnie. @siejak1 odnośnie ceny to 599-650USD. Trzeba pamiętać, że taki accent (velo) musi odprowadzić cło i VAT, ponieść koszty transportu, magazynowania i dystrybucji w PL a także obsługi gwarancyjnej i na końcu jeszcze coś zarobić. 1 Cytuj
TheJW Napisano 16 Sierpnia 2019 Napisano 16 Sierpnia 2019 (edytowane) 10999 za najniższą wersję na Manitou i "Eaglu" GX. Kaseta NX, dlatego piszę "Eagle" w cudzysłowie. Bida. No i Velo nadal nie wie, że istnieje coś takiego jak piasty Straight Pull. Edytowane 16 Sierpnia 2019 przez TheJW Cytuj
Galvatron Napisano 16 Sierpnia 2019 Napisano 16 Sierpnia 2019 Mają kilka wad: - Układ otworów w piaście determinuje zaplot koła. Nie można go swobodnie dobrać. - W razie czego nie każdy sklep ma na stanie proste szprychy, zwł. konkrej marki/typu. - Proste szprychy obracają się w otworach w piaście, co czasami utrudnia ich prawidłowe naciągnięcie czy uwolnienie szprychy, która utknęła w nyplu. - Jeszcze w 2016 brakowało kalkulatorów naciągu dla prostych szprych, co utrudniało budowanie kół na zamówienie. Źródło: https://youtu.be/Pz6Ablf8DDY Cytuj
Sabarolus Napisano 16 Sierpnia 2019 Autor Napisano 16 Sierpnia 2019 @TheJW Spec w nowym karbonowym Enduro za 20k będzie pakował manetkę NX... @siejak1 no jak co? Pro wygląd! Na jakich Nino jeździ? A że poza tym nie różnią się niczym od zwykłych? Aj tam. Cytuj
woojj Napisano 16 Sierpnia 2019 Napisano 16 Sierpnia 2019 21 minut temu, TheJW napisał: No i Velo nadal nie wie, że istnieje coś takiego jak piasty Straight Pull. czemu??? W Peakach som takowe.....Peak Ta Gx. Dziś takowe przez moje ręce przeszły. Fajnie i sensownie poskładane i o dziwo naprawdę lekkie. Cytuj
Dokumosa Napisano 16 Sierpnia 2019 Napisano 16 Sierpnia 2019 Proste poza wadami wymienionymi przez @Galvatron mają też kilka zalet w tym m.in. są mniej podatne na pękanie (nie ma naprężeń na fajce bo nie ma fajki), są mniej sprężyste wzdłużnie. Kiedyś czytałem całą litanię od DT jakie to są cudowne proste i w sumie wyglądało to przekonująco. W każdym razie oni wszystkie koła (poza FR) od blisko 10 lat walą na SP a koła cieszą się uznaniem na całym świecie. Cytuj
Zazi Napisano 16 Sierpnia 2019 Napisano 16 Sierpnia 2019 Cena nie zachęca do składania roweru na tej ramie. Podejrzewam, że będzie ją można kupić taniej niż sugerowana cena detaliczna, ale nadal rama od Konwy będzie tańsza. Może za jakiś czas wypuszczą wersję aluminiową. Cytuj
TheJW Napisano 17 Sierpnia 2019 Napisano 17 Sierpnia 2019 (edytowane) @Zazi prawdopodobnie na przyszły sezon będzie, bo mnóstwo ludzi o nią pyta, a i samo Velo odpowiada w sposób sugerujący właśnie sezon 2021. A tak w ogóle - najechaliście na mnie jak się śmiałem, że to chińczyk z katalogu... A tu proszę... ;))) Edytowane 17 Sierpnia 2019 przez TheJW Cytuj
Sabarolus Napisano 17 Sierpnia 2019 Autor Napisano 17 Sierpnia 2019 Dla mnie jedyna zaleta to "ciekawszy" wygląd. Te testy dotyczące sprężystości itp. to raczej do artykułów w gazetkach, gdzie ktoś przezywa, że test został przeprowadzony w laboratorium kosmicznym w Friedrichshafen i okazało się, że różnica jest powalająca, 5% roznicy... Są ważniejsze elementy koła niż system mocowania szprych. Cytuj
Dokumosa Napisano 17 Sierpnia 2019 Napisano 17 Sierpnia 2019 No i pewnie tak jest. W każdym razie najważniejsza zaleta to piasty wyglądają IMHO lepiej. Cytuj
Mac77 Napisano 16 Września 2019 Napisano 16 Września 2019 I tak rama pewnie produkowana przez Hong Fu tylko mocowanie dampera lekko zmienione(rama HF-FM058/158 2018 29ER) http://www.hongfu-bikes.com/html_Products/Mountain_Frame/29ER_Mountain_Frame/2016/1026/415.html Cytuj
Gość Napisano 17 Września 2019 Napisano 17 Września 2019 Przecież już dawno, chyba na pierwszej stronie został podany link do Azjatyckiego producenta tej ramy. Ja tam z czymś takim problemu nie mam, ale cena rzeczywiście nieco wysoka. Cytuj
Mariosti Napisano 19 Września 2019 Napisano 19 Września 2019 Wracając do tematu to zgodnie ze sztuką ten Accent Hero to jest 3-zawiasowy system. Swoją drogą jeśli zależy wam na sztywności, lekkości i niezawodności zawieszenia to każdy kolejny zawias odbiera po trochu wszystkie te 3 cechy. Innymi słowy im więcej zawiasów w zawieszeniu tym cięższe, bardziej giętkie i tym bardziej zawodne jest. To wynika z absolutnych podstaw fizyki i mechaniki. Prawdziwy 1-zawias to rozwiązanie potencjalnie najlżejsze, najsztywniejsze i najtrwalsze, ale z jakiegoś powodu producenci rowerów z niego nie korzystają, mimo iż korzystają z niego wszystkie sportowe motocykle szosowe, enduro, turystyczne itd. Autentycznie wszystkie korzystają z klasycznego, prawdziwego 1-zawiasu. Wiem że 1-zawiasy w rowerach nie słynęły z tych cech, ale to kwestia tylko i wyłącznie producentów rowerów. Dla jasności, 1-zawias wygląda tak: Cytuj
Gość Napisano 19 Września 2019 Napisano 19 Września 2019 A właściwie to co jest złego w jedno zawiasie? Motocykle terenowe przypadkiem też nie korzystają z takiego rozwiązania? Nie znam się, ale jedyne co mi przychodzi do głowa, to że zmienia się "optymalna" długość łańcucha. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.