Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Widziałem fabryczny config accenta na tej ramie. Osobiście nie mam zaufania do rozwiązań gdzie zamiast czwartego zawiasu wykorzystuje się elastyczność rurek tylnego trójkąta (szczególnie biorąc pod uwagę tą markę).

  • +1 pomógł 1
Napisano
16 godzin temu, Dokumosa napisał:

@Lumperator to nie jednozawias a praktycznie upośledzony 4-zawias. Rurki się uginają żeby zawieszenie mogło pracować.

I to ma w ogóle sens, szczególnie w dzisiejszych czasach? Ja podpytuję, bo się nie znam na tych udziwnieniach na fullach. 

Napisano
Teraz, woojj napisał:

jak w każdym panie fullu ;-))

Niby tak ale jednak praca wahacza oparta na zginaniu się jego elementów mnie nie przekonuje. Takie coś trzeba naprawdę umieć zrobić a nie liczyć na to że się nie połamie. Miałem w rękach wiele węglowej chińszczyzny (w tym ram) i stwierdzam, że są one zawsze sztywne nawet tam gdzie nie powinny. Ramy speca, treka, bmc... czy canyona są sztywne bocznie ale pracują w prostopadłej płaszczyźnie. 

@siejak1 odnośnie ceny to 599-650USD.  Trzeba pamiętać, że taki accent (velo) musi odprowadzić cło i VAT, ponieść koszty transportu, magazynowania i dystrybucji w PL a także obsługi gwarancyjnej i na końcu jeszcze coś zarobić. 

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

10999 za najniższą wersję na Manitou i "Eaglu" GX. Kaseta NX, dlatego piszę "Eagle" w cudzysłowie. Bida.

No i Velo nadal nie wie, że istnieje coś takiego jak piasty Straight Pull. :002:

Edytowane przez TheJW
Napisano

Mają kilka wad:

- Układ otworów w piaście determinuje zaplot koła. Nie można go swobodnie dobrać.

- W razie czego nie każdy sklep ma na stanie proste szprychy, zwł. konkrej marki/typu.

- Proste szprychy obracają się w otworach w piaście, co czasami utrudnia ich prawidłowe naciągnięcie czy uwolnienie szprychy, która utknęła w nyplu.

- Jeszcze w 2016 brakowało kalkulatorów naciągu dla prostych szprych, co utrudniało budowanie kół na zamówienie.

Źródło:

https://youtu.be/Pz6Ablf8DDY

Napisano
21 minut temu, TheJW napisał:

No i Velo nadal nie wie, że istnieje coś takiego jak piasty Straight Pull. :002:

czemu??? W Peakach som takowe.....Peak Ta Gx. Dziś takowe przez moje ręce przeszły. Fajnie i sensownie poskładane i o dziwo naprawdę lekkie.

Napisano

Proste poza wadami wymienionymi przez @Galvatron mają też kilka zalet w tym m.in. są mniej podatne na pękanie (nie ma naprężeń na fajce bo nie ma fajki), są mniej sprężyste wzdłużnie. Kiedyś czytałem całą litanię od DT jakie to są cudowne proste i w sumie wyglądało to przekonująco. W każdym razie oni wszystkie koła (poza FR) od blisko 10 lat walą na SP a koła cieszą się uznaniem na całym świecie.

Napisano

Cena nie zachęca do składania roweru na tej ramie. Podejrzewam, że będzie ją można kupić taniej niż sugerowana cena detaliczna, ale nadal rama od  Konwy będzie tańsza. Może za jakiś czas wypuszczą wersję aluminiową.

Napisano (edytowane)

@Zazi prawdopodobnie na przyszły sezon będzie, bo mnóstwo ludzi o nią pyta, a i samo Velo odpowiada w sposób sugerujący właśnie sezon 2021.

A tak w ogóle - najechaliście na mnie jak się śmiałem, że to chińczyk z katalogu... A tu proszę... ;)))

Edytowane przez TheJW
Napisano

Dla mnie jedyna zaleta to "ciekawszy" wygląd. Te testy dotyczące sprężystości itp. to raczej do artykułów w gazetkach, gdzie ktoś przezywa, że test został przeprowadzony w laboratorium kosmicznym w Friedrichshafen i okazało się, że różnica jest powalająca, 5% roznicy... Są ważniejsze elementy koła niż system mocowania szprych.

  • 5 tygodni później...
Napisano

Przecież już dawno, chyba na pierwszej stronie został podany link do Azjatyckiego producenta tej ramy.

Ja tam z czymś takim problemu nie mam, ale cena rzeczywiście nieco wysoka.

Napisano

Wracając do tematu to zgodnie ze sztuką ten Accent Hero to jest 3-zawiasowy system.

Swoją drogą jeśli zależy wam na sztywności, lekkości i niezawodności zawieszenia to każdy kolejny zawias odbiera po trochu wszystkie te 3 cechy.
Innymi słowy im więcej zawiasów w zawieszeniu tym cięższe, bardziej giętkie i tym bardziej zawodne jest. To wynika z absolutnych podstaw fizyki i mechaniki.

Prawdziwy 1-zawias to rozwiązanie potencjalnie najlżejsze, najsztywniejsze i najtrwalsze, ale z jakiegoś powodu producenci rowerów z niego nie korzystają, mimo iż korzystają z niego wszystkie sportowe motocykle szosowe, enduro, turystyczne itd. Autentycznie wszystkie korzystają z klasycznego, prawdziwego 1-zawiasu.

Wiem że 1-zawiasy w rowerach nie słynęły z tych cech, ale to kwestia tylko i wyłącznie producentów rowerów.
Dla jasności, 1-zawias wygląda tak:
375f6b08434e81daeeeb3abbc98f

Napisano

A właściwie to co jest złego w jedno zawiasie? Motocykle terenowe przypadkiem też nie korzystają z takiego rozwiązania?

Nie znam się, ale jedyne co mi przychodzi do głowa, to że zmienia się "optymalna" długość łańcucha.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...