Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

W przypadku speca to uwierzę, że chodziło o lekkość bo epic'i są filigranowe (cieniutkie przekroje). Do tego pewnie wiele effortu poszło w zaprojektowanie tylnych widełek, żeby ich elastyczność w odpowiednich płaszczyznach w jakimś stopniu kompensowała brak dodatkowych punktów obrotu. Tutaj rama wygląda jak żywcem przerysowana z jakiegoś AM/Ednuro (grube rury, rozbudowana okolica główki i mufy, tylne widły siermiężne i ze wzmocnieniem poprzecznym...).

 

Napisano (edytowane)

@Dokumosa wiem, że to pewnie nie argument, ale Kross też nie aplikował swojego RVSa do Eartha. Ważna jest aplikacja samego rozwiązania. Dobrze zaprojektowany jednozawias będzie zawsze lepszy od złej aplikacji zawiasu Horsta. I na litość boską... Dużo effortu? :O Trzymająć się konwencji - jednozawias może być sufficient i efficient kiedy sie nie focusujemy na samej technology tylko na sposobie jej implementation. :)

 

Edytowane przez Sabarolus
  • +1 pomógł 2
Napisano

Niezłe jajo. W artykule z pierwszego postu piszą coś o ukoronowaniu "lat pracy polskiego biura projektowego" a wygląda na to, że Hero będzie z chińskiego katalogu. Jeśli to prawda, to nie wiem czy się śmiać czy płakać.

  • +1 pomógł 1
Napisano

Tak jak ktoś napisał, zobaczymy jak wyjdzie cenowo. Peak Carbon jeżeli chodzi o cenę katalogową jakoś specjalnie nie błyszczy, ale o ile dobrze pamiętam, to był okres że dało się go zgarnąć za jakieś 2000 zł.

Z tym że to Chińczyk to nie do końca musi być prawda. Być może rama jest produkowana w Chinach przez producenta który robi też "Chińskie" ramy, ale nie jest powiedziane że Accent nie wyłożył swojego projektu i to właśnie według niego jest robiona rama.

Inna sprawa że Accent robi naprawdę fajny sprzęt w dobrej cenie, a nowe komponenty naprawdę robią pozytywne wrażenie. Polecam obejrzeć kierownicę i sztycę EVO. Sam jeżdżę na ramie Peak w MTB i Apex na szosie. Owszem, mają niedociągnięcia ale stosunek cena/ jakość nadal wypada bardzo dobrze. 

Napisano
44 minuty temu, skom25 napisał:

 Sam jeżdżę na ramie Peak w MTB

Generalnie, co do Accenta się zgadzam. Ale.

Peak to jedyna rama, do tej pory, którą połamałem w okresie krótszym niż 6 miesięcy. Dostałem gwarkę, ale niesmak pozostał :)

Co do samej ramy, to jak wygląda, nawet jeżeli jest podobna do katalogowej, nie oznacza, że nie ma zmian konstrukcyjnych postulowanych przez polską stronę.

No, ale brak FD to dla mnie automatyczne odrzucenie ramy.

Napisano

6k km, trzeci sezon i zero problemów. Tyle że ja ważę tyle co nic.

No i żeby się zaraz nie zaczęło, bo przypominam że Kross też pękał.

Napisano (edytowane)
Teraz, skom25 napisał:

bo przypominam że Kross też pękał.

...również jest z katalogu od chińczyka, więc nie ma co się dziwić. ;)

Edytowane przez TheJW
Napisano

Od kiedy? Od zeszłego roku (czyli modele 2019)?
W 2017 roku pojawiła się informacja, że dostali dofinansowanie na uruchomienie linii produkcyjnej i dopiero będą uruchamiać produkcję. A @skom25 napisał "Kross pękał", więc raczej nie chodziło o modele 2019.

Napisano
41 minut temu, TheJW napisał:

...również jest z katalogu od chińczyka, więc nie ma co się dziwić. ;)

Wybacz, ale gadasz głupoty. Pierwsza rzecz: które modele z katalogu chińczyka? Oczywiście miło byłoby jakbyś jeszcze owy katalog podrzucił ;) Tylko konkretnie. Druga - to że rama jest z katalogu nie znaczy, że jest zła. Bo ewidetnie nie jesteś świadom jak wygląda branża rowerowa i generalnie przemysł zajmujący się obróbką aluminium na Tajwanie. Chyba, że dalej tkwisz w myśleniu z lat 80-tych jakoby to robił chiński wieśniak za miskę ryżu. Warto wspomnieć choćby o Romecie Tool, którego rama była naprawdę bardzo dobrze zaprojektowana i porządnie wykonana lub rowerze, którym ściga się Gerhard Kerschbaumer - tak, to też jest katalog. 

Napisano

Piszę w kontekście wspomnianej ramy accenta. Kross ma coś czego nie ma accent - kompetencje, jakieś tam doświadczenie i przede wszystkim zaplecze produkcyjne i laboratorium.

Odnośnie pękających krossów to coś o tym wiem bo pracowałem w tamtych latach (2014/15) w autoryzowanym "salonie" tej marki i było tego sporo.

Co do manufaktury o której wspominałem to na razie jest takie zapotrzebowanie, że robią 5 ram na dobę. Ruszyła w  ubiegłym roku ale produkcja na rynek idzie od 2019.

Napisano
28 minut temu, Sabarolus napisał:

Pierwsza rzecz: które modele z katalogu chińczyka?

Przecież wiadomo, że nie wskaże żadnych. Co najwyżej produkowane na Dalekim Wschodzie, tylko co to za zarzut..?

Napisano

Jeżeli ktoś rzuca stwierdzenia, dobrze byłoby, aby były czymś potwierdzone :) Dla mnie produkcja na dalekim wschodzie to żaden problem bo teraz praktycznie wszyscy tam produkują i otrzymują jakość zgodną z kwotą jaką są gotowi za to zapłacić. Już dawno przestałem wierzyć w wyższą jakość europejskich produktów z samego faktu, że zostały wytworzone w Europie.

Napisano (edytowane)

Mi nie chodzi o to, że ramy są przez majfrenda produkowane. Robią tak wszyscy giganci. Tyle, że majfrendy robią to wg. ich zaleceń, z materiałów przez nich dostarczonych/zalecanych, wg. ich projektów i przede wszystkim pod ich ścisłym nadzorem.
A taki Accent, Kross, Romet czy Unibike zamawia u chińczyka X ram, które przypływają w kontenerze, a następnie budują na nich rowery.  I o ile w przypadku Accenta oraz Krossa byłbym w stanie uwierzyć, że ktoś może trzymać pieczę nad produkcją ram, to w przypadku Unibike'a i Romet'a już nie dam rady.

Edytowane przez TheJW
Napisano

Hola hola, chwile temu twierdziłeś, że Kross ma chinśkie ramy wziete prosto z katalogu! 

Co ścislego nadzoru i wielkiej jakości - tak może być przy tych wysokich modelach/karbonie. Bo chyba nie sądzisz, że ktoś specjalnie czuwa nad Specem czy Trekiem za 600 USD? :)

Napisano

Nadal tak twierdzę. Napisałem, że jestem w stanie uwierzyć w jakąś kontrolę w fabryce produkującej te ramy z katalogu (oczywiście w to wątpię :D).

Możemy się tak przekrzykiwać, ale to nie ma sensu, dopóki nie wejdzie tu jakiś "Prodakt menażer" Krossa i nie przedstawi, jak wygląda proces zamawiania/produkcji ram. ;)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...