Skocz do zawartości

[2020] Accent - karbonowy full do XC


Sabarolus

Rekomendowane odpowiedzi

W przypadku speca to uwierzę, że chodziło o lekkość bo epic'i są filigranowe (cieniutkie przekroje). Do tego pewnie wiele effortu poszło w zaprojektowanie tylnych widełek, żeby ich elastyczność w odpowiednich płaszczyznach w jakimś stopniu kompensowała brak dodatkowych punktów obrotu. Tutaj rama wygląda jak żywcem przerysowana z jakiegoś AM/Ednuro (grube rury, rozbudowana okolica główki i mufy, tylne widły siermiężne i ze wzmocnieniem poprzecznym...).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dokumosa wiem, że to pewnie nie argument, ale Kross też nie aplikował swojego RVSa do Eartha. Ważna jest aplikacja samego rozwiązania. Dobrze zaprojektowany jednozawias będzie zawsze lepszy od złej aplikacji zawiasu Horsta. I na litość boską... Dużo effortu? :O Trzymająć się konwencji - jednozawias może być sufficient i efficient kiedy sie nie focusujemy na samej technology tylko na sposobie jej implementation. :)

 

Edytowane przez Sabarolus
  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak ktoś napisał, zobaczymy jak wyjdzie cenowo. Peak Carbon jeżeli chodzi o cenę katalogową jakoś specjalnie nie błyszczy, ale o ile dobrze pamiętam, to był okres że dało się go zgarnąć za jakieś 2000 zł.

Z tym że to Chińczyk to nie do końca musi być prawda. Być może rama jest produkowana w Chinach przez producenta który robi też "Chińskie" ramy, ale nie jest powiedziane że Accent nie wyłożył swojego projektu i to właśnie według niego jest robiona rama.

Inna sprawa że Accent robi naprawdę fajny sprzęt w dobrej cenie, a nowe komponenty naprawdę robią pozytywne wrażenie. Polecam obejrzeć kierownicę i sztycę EVO. Sam jeżdżę na ramie Peak w MTB i Apex na szosie. Owszem, mają niedociągnięcia ale stosunek cena/ jakość nadal wypada bardzo dobrze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, skom25 napisał:

 Sam jeżdżę na ramie Peak w MTB

Generalnie, co do Accenta się zgadzam. Ale.

Peak to jedyna rama, do tej pory, którą połamałem w okresie krótszym niż 6 miesięcy. Dostałem gwarkę, ale niesmak pozostał :)

Co do samej ramy, to jak wygląda, nawet jeżeli jest podobna do katalogowej, nie oznacza, że nie ma zmian konstrukcyjnych postulowanych przez polską stronę.

No, ale brak FD to dla mnie automatyczne odrzucenie ramy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, TheJW napisał:

...również jest z katalogu od chińczyka, więc nie ma co się dziwić. ;)

Wybacz, ale gadasz głupoty. Pierwsza rzecz: które modele z katalogu chińczyka? Oczywiście miło byłoby jakbyś jeszcze owy katalog podrzucił ;) Tylko konkretnie. Druga - to że rama jest z katalogu nie znaczy, że jest zła. Bo ewidetnie nie jesteś świadom jak wygląda branża rowerowa i generalnie przemysł zajmujący się obróbką aluminium na Tajwanie. Chyba, że dalej tkwisz w myśleniu z lat 80-tych jakoby to robił chiński wieśniak za miskę ryżu. Warto wspomnieć choćby o Romecie Tool, którego rama była naprawdę bardzo dobrze zaprojektowana i porządnie wykonana lub rowerze, którym ściga się Gerhard Kerschbaumer - tak, to też jest katalog. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszę w kontekście wspomnianej ramy accenta. Kross ma coś czego nie ma accent - kompetencje, jakieś tam doświadczenie i przede wszystkim zaplecze produkcyjne i laboratorium.

Odnośnie pękających krossów to coś o tym wiem bo pracowałem w tamtych latach (2014/15) w autoryzowanym "salonie" tej marki i było tego sporo.

Co do manufaktury o której wspominałem to na razie jest takie zapotrzebowanie, że robią 5 ram na dobę. Ruszyła w  ubiegłym roku ale produkcja na rynek idzie od 2019.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ktoś rzuca stwierdzenia, dobrze byłoby, aby były czymś potwierdzone :) Dla mnie produkcja na dalekim wschodzie to żaden problem bo teraz praktycznie wszyscy tam produkują i otrzymują jakość zgodną z kwotą jaką są gotowi za to zapłacić. Już dawno przestałem wierzyć w wyższą jakość europejskich produktów z samego faktu, że zostały wytworzone w Europie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi nie chodzi o to, że ramy są przez majfrenda produkowane. Robią tak wszyscy giganci. Tyle, że majfrendy robią to wg. ich zaleceń, z materiałów przez nich dostarczonych/zalecanych, wg. ich projektów i przede wszystkim pod ich ścisłym nadzorem.
A taki Accent, Kross, Romet czy Unibike zamawia u chińczyka X ram, które przypływają w kontenerze, a następnie budują na nich rowery.  I o ile w przypadku Accenta oraz Krossa byłbym w stanie uwierzyć, że ktoś może trzymać pieczę nad produkcją ram, to w przypadku Unibike'a i Romet'a już nie dam rady.

Edytowane przez TheJW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...