Sabarolus Napisano 24 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2019 Wygląda na to, że do obok Peaka będzie można postawić jeszcze ramę w pełni zawieszona. Ciekawe jak to będzie finalnie wyglądać... https://mtb-xc.pl/2019/04/24/hero-nowy-full-od-accenta/?utmsource=onesignal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 24 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2019 Jednozawias do XC w 2020r. kiedy od dwóch lat klasyczny czterozawias nie ma ochrony patentowej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siejak1 Napisano 24 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2019 Rama wygląda jak te z aliexpress z napisem accent 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galvatron Napisano 24 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2019 Podejrzewam, że chodzi o prostotę i lekkość takiego rozwiązania. Nawet Spec zrezygnował w Epicu z Horsta na rzecz 1-zawiasu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzurpator Napisano 24 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2019 rama nie jest zaprojektowana do montażu przedniej przerzutki Śmietnik. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 24 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2019 W przypadku speca to uwierzę, że chodziło o lekkość bo epic'i są filigranowe (cieniutkie przekroje). Do tego pewnie wiele effortu poszło w zaprojektowanie tylnych widełek, żeby ich elastyczność w odpowiednich płaszczyznach w jakimś stopniu kompensowała brak dodatkowych punktów obrotu. Tutaj rama wygląda jak żywcem przerysowana z jakiegoś AM/Ednuro (grube rury, rozbudowana okolica główki i mufy, tylne widły siermiężne i ze wzmocnieniem poprzecznym...). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 24 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2019 (edytowane) @Dokumosa wiem, że to pewnie nie argument, ale Kross też nie aplikował swojego RVSa do Eartha. Ważna jest aplikacja samego rozwiązania. Dobrze zaprojektowany jednozawias będzie zawsze lepszy od złej aplikacji zawiasu Horsta. I na litość boską... Dużo effortu? :O Trzymająć się konwencji - jednozawias może być sufficient i efficient kiedy sie nie focusujemy na samej technology tylko na sposobie jej implementation. Edytowane 24 Kwietnia 2019 przez Sabarolus 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 24 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2019 Pożyjemy zobaczymy. Pozostaje mieć nadzieję, że rama będzie faktycznie zaprojektowana (a nie tylko oklejony jakiś chińczyk z łapanki) z dbałością o charakterystykę pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 24 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2019 No i ciekawe jak z ceną - zwykły karbonowy Peak nie jest mistrzem w tej kwestii i da się kupić lepsze ramy w tych pieniądzach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiekmz Napisano 24 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2019 Pro-Mance M7007 http://www.pro-mance.com/product-390-504-46558.html 7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinusz Napisano 24 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2019 Niezłe jajo. W artykule z pierwszego postu piszą coś o ukoronowaniu "lat pracy polskiego biura projektowego" a wygląda na to, że Hero będzie z chińskiego katalogu. Jeśli to prawda, to nie wiem czy się śmiać czy płakać. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 24 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2019 No nie przesadzajmy. Polskie biuro projektowe zaprojektuje na pewno naklejki (w najlepszym wypadku malowanie) ;). 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 24 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2019 Tak jak ktoś napisał, zobaczymy jak wyjdzie cenowo. Peak Carbon jeżeli chodzi o cenę katalogową jakoś specjalnie nie błyszczy, ale o ile dobrze pamiętam, to był okres że dało się go zgarnąć za jakieś 2000 zł. Z tym że to Chińczyk to nie do końca musi być prawda. Być może rama jest produkowana w Chinach przez producenta który robi też "Chińskie" ramy, ale nie jest powiedziane że Accent nie wyłożył swojego projektu i to właśnie według niego jest robiona rama. Inna sprawa że Accent robi naprawdę fajny sprzęt w dobrej cenie, a nowe komponenty naprawdę robią pozytywne wrażenie. Polecam obejrzeć kierownicę i sztycę EVO. Sam jeżdżę na ramie Peak w MTB i Apex na szosie. Owszem, mają niedociągnięcia ale stosunek cena/ jakość nadal wypada bardzo dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzurpator Napisano 24 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2019 44 minuty temu, skom25 napisał: Sam jeżdżę na ramie Peak w MTB Generalnie, co do Accenta się zgadzam. Ale. Peak to jedyna rama, do tej pory, którą połamałem w okresie krótszym niż 6 miesięcy. Dostałem gwarkę, ale niesmak pozostał Co do samej ramy, to jak wygląda, nawet jeżeli jest podobna do katalogowej, nie oznacza, że nie ma zmian konstrukcyjnych postulowanych przez polską stronę. No, ale brak FD to dla mnie automatyczne odrzucenie ramy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 25 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2019 Witam w klubie, Peak jest jedyną ramą jaka mi pękła w życiu, 1500km, 45 dni i pyk. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 25 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2019 6k km, trzeci sezon i zero problemów. Tyle że ja ważę tyle co nic. No i żeby się zaraz nie zaczęło, bo przypominam że Kross też pękał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 25 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2019 (edytowane) Teraz, skom25 napisał: bo przypominam że Kross też pękał. ...również jest z katalogu od chińczyka, więc nie ma co się dziwić. Edytowane 25 Kwietnia 2019 przez TheJW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 25 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2019 Węgielne Krossy są projektowane i wykonywane w PL. Kross ma swoją manufakturę. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 25 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2019 Od kiedy? Od zeszłego roku (czyli modele 2019)? W 2017 roku pojawiła się informacja, że dostali dofinansowanie na uruchomienie linii produkcyjnej i dopiero będą uruchamiać produkcję. A @skom25 napisał "Kross pękał", więc raczej nie chodziło o modele 2019. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 25 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2019 41 minut temu, TheJW napisał: ...również jest z katalogu od chińczyka, więc nie ma co się dziwić. Wybacz, ale gadasz głupoty. Pierwsza rzecz: które modele z katalogu chińczyka? Oczywiście miło byłoby jakbyś jeszcze owy katalog podrzucił Tylko konkretnie. Druga - to że rama jest z katalogu nie znaczy, że jest zła. Bo ewidetnie nie jesteś świadom jak wygląda branża rowerowa i generalnie przemysł zajmujący się obróbką aluminium na Tajwanie. Chyba, że dalej tkwisz w myśleniu z lat 80-tych jakoby to robił chiński wieśniak za miskę ryżu. Warto wspomnieć choćby o Romecie Tool, którego rama była naprawdę bardzo dobrze zaprojektowana i porządnie wykonana lub rowerze, którym ściga się Gerhard Kerschbaumer - tak, to też jest katalog. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 25 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2019 Piszę w kontekście wspomnianej ramy accenta. Kross ma coś czego nie ma accent - kompetencje, jakieś tam doświadczenie i przede wszystkim zaplecze produkcyjne i laboratorium. Odnośnie pękających krossów to coś o tym wiem bo pracowałem w tamtych latach (2014/15) w autoryzowanym "salonie" tej marki i było tego sporo. Co do manufaktury o której wspominałem to na razie jest takie zapotrzebowanie, że robią 5 ram na dobę. Ruszyła w ubiegłym roku ale produkcja na rynek idzie od 2019. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 25 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2019 28 minut temu, Sabarolus napisał: Pierwsza rzecz: które modele z katalogu chińczyka? Przecież wiadomo, że nie wskaże żadnych. Co najwyżej produkowane na Dalekim Wschodzie, tylko co to za zarzut..? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 25 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2019 Jeżeli ktoś rzuca stwierdzenia, dobrze byłoby, aby były czymś potwierdzone Dla mnie produkcja na dalekim wschodzie to żaden problem bo teraz praktycznie wszyscy tam produkują i otrzymują jakość zgodną z kwotą jaką są gotowi za to zapłacić. Już dawno przestałem wierzyć w wyższą jakość europejskich produktów z samego faktu, że zostały wytworzone w Europie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 25 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2019 (edytowane) Mi nie chodzi o to, że ramy są przez majfrenda produkowane. Robią tak wszyscy giganci. Tyle, że majfrendy robią to wg. ich zaleceń, z materiałów przez nich dostarczonych/zalecanych, wg. ich projektów i przede wszystkim pod ich ścisłym nadzorem. A taki Accent, Kross, Romet czy Unibike zamawia u chińczyka X ram, które przypływają w kontenerze, a następnie budują na nich rowery. I o ile w przypadku Accenta oraz Krossa byłbym w stanie uwierzyć, że ktoś może trzymać pieczę nad produkcją ram, to w przypadku Unibike'a i Romet'a już nie dam rady. Edytowane 25 Kwietnia 2019 przez TheJW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 25 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2019 Hola hola, chwile temu twierdziłeś, że Kross ma chinśkie ramy wziete prosto z katalogu! Co ścislego nadzoru i wielkiej jakości - tak może być przy tych wysokich modelach/karbonie. Bo chyba nie sądzisz, że ktoś specjalnie czuwa nad Specem czy Trekiem za 600 USD? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.