Skocz do zawartości

[upgrade roweru] Trek Procaliber 6 2018


LeonRL87

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Postanowiłem w tym roku zmodernizować swój rower Trek PROCALIBER 6 21,5", początkowo chciałem zmienić hamulce na komplet SLX M7000/XT M8000 z tarczami RT81. Po wizycie w zaprzyjaźnionym sklepie rowerowym podpowiedziano mi, "daj sobie spokój z hamulcami lepiej zmień najpierw koła to podstawa ulepszenia." Zacząłem więc zastanawiać się nad wyborem kół do roweru... w zeszłym roku oryginalny bębenek i piasta bontragera skończyły swój żywot (nie przejechałem 1k km..) dostałem propozycję wymiany na nowe koło albo zwrot wartości i dopłata na co sobie życzę - wybrałem piastę DT SWISS 350 28H Boost. Lubie kiedy osprzęt jest jednej firmy dlatego też zastanawiam się nad wyborem obręczy 29" pomiędzy DT Swiss XR391/DT Swiss XM421 + przednia piasta DT Swiss 350. Koła muszą być wytrzymałe ważę 100kg wzrost 190, proszę was o pomoc w doborze szprych i nypli chciałbym żeby były solidne i się prezentowały, oczywiście szprychy must have czarne + kilka czerwonych oraz nyple czerwone. Dodatkowo mile widziane opinie nt obręczy. Jeżdżę rekreacyjnie, ale chce mieć solidny sprzęt. W przyszłości chciałbym wziąć udział w maratonach. Nie zależy mi też na mega odchudzeniu roweru. Czy według was lepiej zmienić koła czy hamulce? Zapraszam do dyskusji.

 

  • Mod Team
Napisano

Trochę od czapy z tym wyborem - to tak, jakby ktoś się zastanawiał czy zmienić opony na zimowe, czy może hamulce, żeby szybciej hamować ;)
Jedno drugiego nie wyklucza, a jeśli musisz wybierać, to sam zdecyduj co najpierw...
Obręcze XM są sensowniejsze, bo XR to raczej do Cross Country, a XM są już przeznaczone do All Mountain.

Napisano

Z chęcią zmieniłbym jedno i drugie ale budżet ograniczony :) Obecne koła Bontrager duster elite do sztywnych nie należą, przy mojej wadze na przechyle często słychać ocierającą tarczę o klocki, a hamulców używam z głową. Potrzebuję dobrego uzasadnienia dlaczego jedno a nie drugie ;)

 

  • Mod Team
Napisano

Jak hamulce działają w miarę OK, a masz problem z kołami, to chyba oczywiste, że koła są priorytetem :icon_cool:
Chyba, że szukasz uzasadnienia, żeby jak najmniej wydać - wtedy zmień hamulce, albo cokolwiek...

Napisano

Zastanowiłem się i zmienię koła :) raczej wybiorę obręcz XM421 nieznacznie cięższa, a wytrzymalsza. Jeszcze tylko kwestia szprych myślę nad DT aero comp albo tanszymi DT competition race czy macie coś innego do zaproponowania? i nyple mosiężne czy aluminiowe,  jakieś propozycje?

Napisano

Fabryczne koła dt serii XM idą na obręczach XM, szprychach competition i.nyplach squorx. Skoki do 61cm, nośniść 120kg. Ja ważę 110kg i używam obecnie zestawu xm421 over dt350, dwóch fabrycznych zestawów xm1501 oraz zestawu m1850. Wszystkie maja obręxze xm421 lub xm481, wszystkie na 28 szprychcach competition. Z żadnym jakiegokolwiek problemu.

  • 2 tygodnie później...
Napisano
W dniu 21.04.2019 o 21:57, LeonRL87 napisał:

 zeszłym roku oryginalny bębenek i piasta bontragera skończyły swój żywot (nie przejechałem 1k km..) dostałem propozycję wymiany na nowe koło albo zwrot wartości i dopłata na co sobie życzę - wybrałem piastę DT SWISS 350 28H Boost. 

 

Hej. Jaki były objawy, wydawały dziwne dźwięki może? 

  • 3 miesiące temu...
Napisano

No i bardzo dobre koła :) 

Dwa tygodnie temu moje przednie koło (zestaw jak Twój ale szprychy jak w oryginalnych XM1501 czyli dt competition) dostało w boczną część obręczy ostrym kamieniem ważącym lekko 15kg (staczał się ze zbocza akurat sobie wycelował, szczęśliwie jakoś opanowałem rower). Huk taki, że cała grupa stanęła podziwiać zniszczenia. Popatrzyliśmy na kamień i strach było oglądać obręcz. Po przetarciu palcem miejsca uderzenia są tylko 2 ledwo widoczne kropki gdzie zeszła anoda. Nie ma żadnej wgniotki. Miny współtowarzyszy bezcenne.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...