Skocz do zawartości

[upgrade roweru] Trek Procaliber 6 2018


LeonRL87

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Postanowiłem w tym roku zmodernizować swój rower Trek PROCALIBER 6 21,5", początkowo chciałem zmienić hamulce na komplet SLX M7000/XT M8000 z tarczami RT81. Po wizycie w zaprzyjaźnionym sklepie rowerowym podpowiedziano mi, "daj sobie spokój z hamulcami lepiej zmień najpierw koła to podstawa ulepszenia." Zacząłem więc zastanawiać się nad wyborem kół do roweru... w zeszłym roku oryginalny bębenek i piasta bontragera skończyły swój żywot (nie przejechałem 1k km..) dostałem propozycję wymiany na nowe koło albo zwrot wartości i dopłata na co sobie życzę - wybrałem piastę DT SWISS 350 28H Boost. Lubie kiedy osprzęt jest jednej firmy dlatego też zastanawiam się nad wyborem obręczy 29" pomiędzy DT Swiss XR391/DT Swiss XM421 + przednia piasta DT Swiss 350. Koła muszą być wytrzymałe ważę 100kg wzrost 190, proszę was o pomoc w doborze szprych i nypli chciałbym żeby były solidne i się prezentowały, oczywiście szprychy must have czarne + kilka czerwonych oraz nyple czerwone. Dodatkowo mile widziane opinie nt obręczy. Jeżdżę rekreacyjnie, ale chce mieć solidny sprzęt. W przyszłości chciałbym wziąć udział w maratonach. Nie zależy mi też na mega odchudzeniu roweru. Czy według was lepiej zmienić koła czy hamulce? Zapraszam do dyskusji.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Trochę od czapy z tym wyborem - to tak, jakby ktoś się zastanawiał czy zmienić opony na zimowe, czy może hamulce, żeby szybciej hamować ;)
Jedno drugiego nie wyklucza, a jeśli musisz wybierać, to sam zdecyduj co najpierw...
Obręcze XM są sensowniejsze, bo XR to raczej do Cross Country, a XM są już przeznaczone do All Mountain.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z chęcią zmieniłbym jedno i drugie ale budżet ograniczony :) Obecne koła Bontrager duster elite do sztywnych nie należą, przy mojej wadze na przechyle często słychać ocierającą tarczę o klocki, a hamulców używam z głową. Potrzebuję dobrego uzasadnienia dlaczego jedno a nie drugie ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanowiłem się i zmienię koła :) raczej wybiorę obręcz XM421 nieznacznie cięższa, a wytrzymalsza. Jeszcze tylko kwestia szprych myślę nad DT aero comp albo tanszymi DT competition race czy macie coś innego do zaproponowania? i nyple mosiężne czy aluminiowe,  jakieś propozycje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabryczne koła dt serii XM idą na obręczach XM, szprychach competition i.nyplach squorx. Skoki do 61cm, nośniść 120kg. Ja ważę 110kg i używam obecnie zestawu xm421 over dt350, dwóch fabrycznych zestawów xm1501 oraz zestawu m1850. Wszystkie maja obręxze xm421 lub xm481, wszystkie na 28 szprychcach competition. Z żadnym jakiegokolwiek problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 21.04.2019 o 21:57, LeonRL87 napisał:

 zeszłym roku oryginalny bębenek i piasta bontragera skończyły swój żywot (nie przejechałem 1k km..) dostałem propozycję wymiany na nowe koło albo zwrot wartości i dopłata na co sobie życzę - wybrałem piastę DT SWISS 350 28H Boost. 

 

Hej. Jaki były objawy, wydawały dziwne dźwięki może? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

No i bardzo dobre koła :) 

Dwa tygodnie temu moje przednie koło (zestaw jak Twój ale szprychy jak w oryginalnych XM1501 czyli dt competition) dostało w boczną część obręczy ostrym kamieniem ważącym lekko 15kg (staczał się ze zbocza akurat sobie wycelował, szczęśliwie jakoś opanowałem rower). Huk taki, że cała grupa stanęła podziwiać zniszczenia. Popatrzyliśmy na kamień i strach było oglądać obręcz. Po przetarciu palcem miejsca uderzenia są tylko 2 ledwo widoczne kropki gdzie zeszła anoda. Nie ma żadnej wgniotki. Miny współtowarzyszy bezcenne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...