Posejdon551 Napisano 21 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2019 (edytowane) Witam, w niedawnym czasie nabyłem Peugeota (PA 10)?? Z tego powodu chciałbym poprosić o pomoc w identyfikacji modelu, i podanie miejsca (jeśli takie jest) gdzie mam szukać rocznika, a także jaką kierownicę i mostek wybrać, ponieważ ktoś go "skundlił" kierownicą od mtb do( max 150zł mam niski budżet. Na allegro znalazłem kierownicę Satori Cheetah i wymaga ona mostka o wymiarach obejmy o średnicy 31,8 mm a rura idąca do ramy w moim przypadku musi mieć 22,2mm średnicy. i zastanawiam się czy to dobry wybór, i czy nie wybrać kierownicy o średnicy 25,4mm (jest bardziej popularne, ale modele budżetowe w tej cenie produkuje tylko zoom i są bardzo cięzkie (zoom 780g a satori 275g) Pozdrawiam! i z góry dzięki za każdą próbę pomocy PS. wiem że rower ma dużo nie oryginalnych z tego roweru części (siodło, błotniki dynamo itp.) ale z czasem one zostaną zdjęte lub wymienione także nie zwracajcie na nie uwagi Edytowane 21 Kwietnia 2019 przez Posejdon551 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sobek82 Napisano 21 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2019 koszt 1,5k 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Posejdon551 Napisano 21 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2019 (edytowane) 3 godziny temu, Sobek82 napisał: koszt 1,5k Fajny, który rocznik (jeśli jest nabity) opisz swój rower chętnie się dowiem Edytowane 21 Kwietnia 2019 przez Posejdon551 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sobek82 Napisano 22 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2019 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Posejdon551 Napisano 22 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2019 4 godziny temu, Sobek82 napisał: ile płaciłeś za kierownicę? ja jednak zdecydowałem się na modolo race 300g Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sobek82 Napisano 22 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2019 około 200 złoty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 23 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2019 W dniu 21.04.2019 o 16:54, Posejdon551 napisał: rura idąca do ramy w moim przypadku musi mieć 22,2mm średnicy 22 godziny temu, Posejdon551 napisał: ja jednak zdecydowałem się na modolo race Sprawdź dokładnie (suwmiarką!) średnicę tej rury. Jeśli faktycznie jest 22,2mm to jesteś szczęśliwcem i masz francuski rower ale już z calowymi komponentami. Ale jeśli rura ma 22mm to jest to francuski system. A wtedy otwór pod kierownicę jest 25mm (lub 23,5mm) i nie wlożysz tam kierownicy 1" lub 26mm. Musisz szlifować otwór. Mostka ze sztycą żeby pasował do kierownicy też tak łatwo nie wymienisz, bo nie wejdzie w widelec (trzeba by było zeszlifować na 22mm). Więcej informacji o francuskich "ulepszeniach" rowerowych standardów znajdziesz tutaj: https://www.sheldonbrown.com/velos.html . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Posejdon551 Napisano 25 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2019 (edytowane) W dniu 23.04.2019 o 14:00, Garlock napisał: Sprawdź dokładnie (suwmiarką!) średnicę tej rury. Jeśli faktycznie jest 22,2mm to jesteś szczęśliwcem i masz francuski rower ale już z calowymi komponentami. Ale jeśli rura ma 22mm to jest to francuski system. A wtedy otwór pod kierownicę jest 25mm (lub 23,5mm) i nie wlożysz tam kierownicy 1" lub 26mm. Musisz szlifować otwór. Mostka ze sztycą żeby pasował do kierownicy też tak łatwo nie wymienisz, bo nie wejdzie w widelec (trzeba by było zeszlifować na 22mm). Więcej informacji o francuskich "ulepszeniach" rowerowych standardów znajdziesz tutaj: https://www.sheldonbrown.com/velos.html . mierzyłem i było dokłanie 22,2 mierzyłem suwmiarką elektroniczną! mostek kupiłem inny i ładnie pasuje, + klamki, owijkę i podobne. zdjęcia pojawią się na dniach rozmawiałem z poprzednim właścicielem i mówił że miał oryginalne siodło, kierownicę a nawet klamki tylko wszystko oddał na złom Zapomniałem czy może mi pan pomóc w identyfikacji czy to pa 10 czy pl 8? wyglądają nieomal identycznie. I jeszcze jedno :czy istnieje możliwość regeneracji przerzutki? bo w tej oryginalnej simplexa rozpadła się sprężyna i chwilowo jestem zmuszony założyć to co mam pod ręką Edytowane 25 Kwietnia 2019 przez Posejdon551 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 25 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2019 5 godzin temu, Posejdon551 napisał: Zapomniałem czy może mi pan pomóc w identyfikacji czy to pa 10 czy pl 8? Eeee, taka drobna uwaga, tu na forum nie ma "panów". Wszyscy jesteśmy kolegami (ew. koleżankami jeśli uwzględnimy parytety). A niestety z identyfikacją nie pomogę, nie jestem znawcą francuskich rowerów i raczej ich unikam (z powodów które wymienia Sheldon Brown). Ale może się znajdzie na forum ktoś kto pomoże. 5 godzin temu, Posejdon551 napisał: czy istnieje możliwość regeneracji przerzutki? To zależy jaka to konstrukcja, czy da się rozmontować i dobrać części. Generalnie części do starych przerzutek są raczej nie do kupienia. Niektóre przerzutki ZZR/Rometa były produkowane na licencji Simplexa, więc może sprężynę dałoby się podpasować z rometowskiej. Ale ja bym raczej w to nie wchodził. Jeśli ma być 100% oryginał to szukałbym na eBayu. Ale oryginał nie będzie (bo wymieniasz kierownicę i mostek) więc założyłbym coś w miarę współczesnego np jakąś używaną 105-tkę. I do tego klamkomanetki . Ew. poszukać czegoś z epoki np Shimano Tricolor - ale to już wyjdzie drożej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Posejdon551 Napisano 26 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2019 10 godzin temu, Garlock napisał: Eeee, taka drobna uwaga, tu na forum nie ma "panów". Wszyscy jesteśmy kolegami (ew. koleżankami jeśli uwzględnimy parytety). A niestety z identyfikacją nie pomogę, nie jestem znawcą francuskich rowerów i raczej ich unikam (z powodów które wymienia Sheldon Brown). Ale może się znajdzie na forum ktoś kto pomoże. To zależy jaka to konstrukcja, czy da się rozmontować i dobrać części. Generalnie części do starych przerzutek są raczej nie do kupienia. Niektóre przerzutki ZZR/Rometa były produkowane na licencji Simplexa, więc może sprężynę dałoby się podpasować z rometowskiej. Ale ja bym raczej w to nie wchodził. Jeśli ma być 100% oryginał to szukałbym na eBayu. Ale oryginał nie będzie (bo wymieniasz kierownicę i mostek) więc założyłbym coś w miarę współczesnego np jakąś używaną 105-tkę. I do tego klamkomanetki . Ew. poszukać czegoś z epoki np Shimano Tricolor - ale to już wyjdzie drożej. Z założeniem np. Favoritki nie będzie kłopotu? żeby to dobrze wyglądało bo wszystko stary oryginał i tu nagle taka współczesna przerzutka zapomniałem o jeszcze jednym czy ten rower to low-end i nie jest aż tak słaby jak na starą szosówkę przepraszam za moją nieznajomość w temacie ale to moja pierwsza szosa i dopiero się uczę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 26 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2019 (edytowane) Godzinę temu, Posejdon551 napisał: Z założeniem np. Favoritki nie będzie kłopotu? Favoritki były z hakiem: więc jeśli masz takie haki to założysz ją bez problemu, ale jeśli masz w haku otwór na śrubę to już nie bardzo. I jakość Favoritów to nie był jakiś hi-end, a do Peugeota to imho stylistycznie w ogóle nie pasuje. Do zgniłokapitalistyczngo produktu montować wyrób realnego socjalizmu. To tak jakby do zabytkowego Citroena DS założyć prędkościomierz z Syrenki. To ja już bym poszedł np w Shimano Golden Arrow https://allegro.pl/oferta/shimano-105-golden-arrow-przerzutka-tyl-7965461011 Ale jeśli miałbym jeździć na tym rowerze, to założyłbym starą 105-tkę ośmiobiegową https://allegro.pl/oferta/przerzutka-shimano-105-8-rz-retro-7877356726 i zaczął śledzić Allegro w poszukiwaniu klamkomanetek 105. Stare 8/2 udaje się czasem trafić za nieduże pieniądze (ludzie przechodzą na 9 lub 10 biegów i pozbywają się niepotrzebnych klamotów) Komfort zmieniania przełożeń na kierownicy jest nieporównywalnie lepszy niż macanie dźwigni gdzieś na dole ramy. Godzinę temu, Posejdon551 napisał: czy ten rower to low-end i nie jest aż tak słaby jak na starą szosówkę Nie wiem, czy to low end czy hi-end, ale mnie się podoba Ale ja jestem trochę zboczony i lubię "vintage". Edytowane 26 Kwietnia 2019 przez Garlock Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 26 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2019 (edytowane) 21 godzin temu, Posejdon551 napisał: czy to pa 10 czy pl 8? Tak popatrzyłem sobie na fotki tych 2 modeli . Rożnice które znalazłem to: 1. PA10 to był już sportowy, wobec tego nie miał błotników, bagażnika, stopki, oświetlenia (więc nie miał wspornika do dynama): a u ciebie to wszystko jest, ale skoro było dokładane to nie powinno być śladu po oryginalnym (spawanym) wsporniku dynama. 2. PA10 miał obręcze kół aluminiowe a PL8 chromowane (w twoim strasznie się błyszczą, więc pewnie chrom-ale sprawdź magnesem): 3. PA 10 miał mocowanie przerzutki na śrubę a PL8 na hak (jak Favorit): (nie wiem jak jest u ciebie) PL8 miał mocowanie dynama na tylnym trójkącie: a u ciebie jest na widelcu. Więc może jednak dokładka. Może jeszcze inny model? Albo po prostu inny rocznik? Tu masz katalogi starych Peugeotów: https://www.bikeboompeugeot.com/Master Catalogs/Master Catalogue 1966/Peugeot 1966 Master Catalogue.htm P.S. Jeśli przerzutki są oryginalne, to sprawdź ich model i pogrzeb w necie np: http://www.disraeligears.co.uk/Site/Simplex_derailleurs.html To da ci zgrubnie informację, w jakich latach mógł być wyprodukowany rower. I jeśli przerzutka to model z górnej półki to może wskazywać na rower sportowy, jeśli popularny model to rower raczej jest turystykiem. Edytowane 26 Kwietnia 2019 przez Garlock Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Posejdon551 Napisano 27 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2019 20 godzin temu, Garlock napisał: Tak popatrzyłem sobie na fotki tych 2 modeli . Rożnice które znalazłem to: 1. PA10 to był już sportowy, wobec tego nie miał błotników, bagażnika, stopki, oświetlenia (więc nie miał wspornika do dynama): a u ciebie to wszystko jest, ale skoro było dokładane to nie powinno być śladu po oryginalnym (spawanym) wsporniku dynama. 2. PA10 miał obręcze kół aluminiowe a PL8 chromowane (w twoim strasznie się błyszczą, więc pewnie chrom-ale sprawdź magnesem): 3. PA 10 miał mocowanie przerzutki na śrubę a PL8 na hak (jak Favorit): (nie wiem jak jest u ciebie) PL8 miał mocowanie dynama na tylnym trójkącie: a u ciebie jest na widelcu. Więc może jednak dokładka. Może jeszcze inny model? Albo po prostu inny rocznik? Tu masz katalogi starych Peugeotów: https://www.bikeboompeugeot.com/Master Catalogs/Master Catalogue 1966/Peugeot 1966 Master Catalogue.htm P.S. Jeśli przerzutki są oryginalne, to sprawdź ich model i pogrzeb w necie np: http://www.disraeligears.co.uk/Site/Simplex_derailleurs.html To da ci zgrubnie informację, w jakich latach mógł być wyprodukowany rower. I jeśli przerzutka to model z górnej półki to może wskazywać na rower sportowy, jeśli popularny model to rower raczej jest turystykiem. Przerzutki w tym rowerze były w pełnym oryginale Przerzutka tył - Simplex Prestige 637 Przerzutka przód, manetki itp. (Simplex ale nie wiem jaki model jak będę w domu (na razie mnie nie ma do poniedziałku to puszczę zdjęcia, aktualnie mam tylko do tylnej) suport - prawdopodobnie simplex, ale nie mam pewności Siodło - Romet (bez narzędziówki) możliwe że sztyca oryginał Błotniki, Bagażnik - prawdopodobnie od tego roweru, są ładnie spasowane, i na błotnikach są charakterystyczne dwa czarne pasy idące po długości błotników, bagażnik taki sam jak na foto w internecie Dynamo - Pisze na nich DDR i pochodzą z lat 80 (nie pamietam dokładnie roku) ale raczej nie oryginał nad kierownicą i jej osprzętem nie będę się rozpisywał ktoś go poprostu przerobił ale przywróciłem go do baranka Obręcze i opony - obręcze możliwe że romet, opony Dębica (28 x 1 i 3/8) Jeśli o czymś zapomniałem to daj znać link do zdjęć poniżej https://drive.google.com/drive/folders/1oS46qC28A9xjWMvMhO78D5c1ruDZtULV Pozdrawiam!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 27 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2019 Przerzutka mocowana na hak więc raczej niższy model. Produkowana w pod koniec lat 60-tych i początek 70-tych - pewnie z tego okresu jest ten rower. Niestety jest to model w którym Simplex we współpracy z Dupointem zdecydował się na zastosowanie części plastikowych. I te plastiki pękają. Więc nie próbowałbym szukać oryginału za 50 funtów (choć kto bogatemu zabroni): https://www.ebay.com/itm/CLASSIC-SIMPLEX-PRESTIGE-637-REAR-DERAILLEUR-1968-GOOD-RENOVATED-CONDITION/153436166592 Tu więcej danych o tej przerzutce: http://www.disraeligears.co.uk/Site/Simplex_Prestige_derailleur_637_-_instructions_1st_style.html http://velobase.com/ViewComponent.aspx?ID=5c3bf638-247b-4340-ad7e-3687214c130c&Enum=108 Jeśli błotniki też są oryginalne, to zdecydowanie nie jest PA10 tylko jakiś turystyk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Posejdon551 Napisano 27 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2019 (edytowane) 51 minut temu, Garlock napisał: Przerzutka mocowana na hak więc raczej niższy model. Produkowana w pod koniec lat 60-tych i początek 70-tych - pewnie z tego okresu jest ten rower. Niestety jest to model w którym Simplex we współpracy z Dupointem zdecydował się na zastosowanie części plastikowych. I te plastiki pękają. Więc nie próbowałbym szukać oryginału za 50 funtów (choć kto bogatemu zabroni): https://www.ebay.com/itm/CLASSIC-SIMPLEX-PRESTIGE-637-REAR-DERAILLEUR-1968-GOOD-RENOVATED-CONDITION/153436166592 Tu więcej danych o tej przerzutce: http://www.disraeligears.co.uk/Site/Simplex_Prestige_derailleur_637_-_instructions_1st_style.html http://velobase.com/ViewComponent.aspx?ID=5c3bf638-247b-4340-ad7e-3687214c130c&Enum=108 Jeśli błotniki też są oryginalne, to zdecydowanie nie jest PA10 tylko jakiś turystyk. Widziałem tą przerzutkę, strasznie sobie ją cenią. raczej nie będę kupował z zagranicy tylko albo założę tą 105 albo może na giełdzie motobazar trafię oryginał (tam zdarzają się rarytasy) kiedyś trafiłem fabrycznie nowy licznik do rometa za free jeszcze z nie pożółkła tarczą przez miano „turystyk” znaczy że rower jest w jakiś sposób gorszy? (Nie mówię o osprzęcie simplexa) Edytowane 27 Kwietnia 2019 przez Posejdon551 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 27 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2019 (edytowane) 2 godziny temu, Posejdon551 napisał: przez miano „turystyk” znaczy że rower jest w jakiś sposób gorszy? Wiesz, to trochę przypomina pytanie co jest lepsze: Ferrari czy Fiat? Pozornie odpowiedź jest oczywista. Dopóki nie pojeździmy trochę sportowym autem (niekoniecznie Ferrari, ale nawet taką Fiestą ST). Możemy dojść do wniosku, że jednak nie jest to najlepsze auto do codziennego użytku. To samo z rowerem. Wyścigowy ma trochę inną geometrię, kolarz ma inna pozycję (wygięty w kabłąk). To do codziennej jazdy może nie być najwygodniejsze, choć niektórym nie przeszkadza. Dobre wyścigówki ( te retro) są budowane z rurek o wysokiej wytrzymałości np. Reynoldsa czy Columbusa, zwykle cieniowanych (Francuzi mają własne rurki tego typu). Dzięki temu rama jest lżejsza ale przede wszystkim jest elastyczna - sprężynuje. Rower z taką ramą i widelcem pięknie wybiera i amortyzuje nierówności drogi. Dobre turystyki też miewają takie ramy, ale w tańszych są zwykłe rurki i rama jest sztywna, czujesz każdą nierówność. Ale turystyki maja szersze opony i one lepiej tłumią w porównaniu do wąskich szosowych. Turystyki mają błotniki, bagażniki oświetlenie. jak jeździsz rowerem codziennie to szybko docenisz zalety tego osprzętu. Wyścigowy jest "goły", wystarczy przejechać się po kałużach czy błocie i plecy oraz paszczękę masz mokre (a czasami błoto w zębach). Oświetlenie też jest niezbędne jak jeździsz po zmroku. Turystyk jest po prostu trochę inny, bo przystosowany do innego rodzaju eksploatacji. Jak zamiast "wyścigowy" napiszesz "szosa", a zamiast "turystyczny" wstawisz "trekking" to znajdziesz dziesiątki dyskusji co lepsze. Możesz jeszcze dodać do porównania "gravel" albo "przełaj", w latach 70-tych nie znano tych słów, ale pewnie też takie rowery produkowali tyle, że nieświadomie P.S. Jeśli odpowiadasz na post to nie cytuj go całego (robią się straszne tasiemce) a tylko zdanie na które odpowiadasz. Ew w ogóle nie cytuj jeśli odpowiadasz na poprzedzający post. Tego wymaga netykieta tego forum Edytowane 27 Kwietnia 2019 przez Garlock Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Posejdon551 Napisano 27 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2019 2 godziny temu, Garlock napisał: Dobre wyścigówki ( te retro) są budowane z rurek o wysokiej wytrzymałości np. Reynoldsa czy Columbusa, zwykle cieniowanych (Francuzi mają własne rurki tego typu). Dzięki temu rama jest lżejsza ale przede wszystkim jest elastyczna - sprężynuje. Rower z taką ramą i widelcem pięknie wybiera i amortyzuje nierówności drogi. Dobre turystyki też miewają takie ramy, ale w tańszych są zwykłe rurki i rama jest sztywna, czujesz każdą nierówność. Ale turystyki maja szersze opony i one lepiej tłumią w porównaniu do wąskich szosowych. I tu się akurat zgadzam ten peugeot całkiem nieźle radzi sobie z tłumieniem nierówności i całkiem daje sobie radę (być może to zasługa siodła ze sprężynami) kto wie 2 godziny temu, Garlock napisał: Turystyki mają błotniki, bagażniki oświetlenie. jak jeździsz rowerem codziennie to szybko docenisz zalety tego osprzętu. Wyścigowy jest "goły", wystarczy przejechać się po kałużach czy błocie i plecy oraz paszczękę masz mokre (a czasami błoto w zębach). Oświetlenie też jest niezbędne jak jeździsz po zmroku. I to się faktycznie przydaje co prawda nie jeżdżę po nocy bo za tym nie przepadam bo nie można dobrze pozwiedzać Ps. Znasz dobre oświeltenie rowerowe? tylko musi być takie na z mocowaniem na błotniki bo zostanie brzydka szpara 2 godziny temu, Garlock napisał: P.S. Jeśli odpowiadasz na post to nie cytuj go całego (robią się straszne tasiemce) a tylko zdanie na które odpowiadasz. Ew w ogóle nie cytuj jeśli odpowiadasz na poprzedzający post. Tego wymaga netykieta tego forum Przepraszam, ale nie wiedziałem jak mam to na telefonie ogarnąć przez to było to nie czytelne teraz będzie tylko lepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 27 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2019 Godzinę temu, Posejdon551 napisał: Znasz dobre oświeltenie rowerowe? tylko musi być takie na z mocowaniem na błotniki bo zostanie brzydka szpara Jak ma być tanio i tylko świecić a nie oświetlać to np: https://www.jula.pl/catalog/wypoczynek/rowery/bezpieczenstwo-rowerowe/oswietlenie-i-odblaski/lampka-rowerowa-led-631031/#tab04 https://allegro.pl/kategoria/akcesoria-oswietlenie-rowerowe-16427?string=lampa przednia retro&bmatch=baseline-var-n-spo-1-1-0313 Jak ma być dobre to pytaj tutaj: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Posejdon551 Napisano 28 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2019 (edytowane) 10 godzin temu, Garlock napisał: Jak ma być tanio i tylko świecić a nie oświetlać to np: Po namyśle myślę że lepszym pomysłem będzie zostawienie aktualnego dynamo jako ozdoba i zamontuje latarkę rowerową na akumulatorki 18650 bo być może kiedyś takie oświetlenie się przyda Edytowane 28 Kwietnia 2019 przez Posejdon551 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Posejdon551 Napisano 23 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 23 Maja 2019 (edytowane) W dniu 28.04.2019 o 08:15, Posejdon551 napisał: Po namyśle myślę że lepszym pomysłem będzie zostawienie aktualnego dynamo jako ozdoba i zamontuje latarkę rowerową na akumulatorki 18650 bo być może kiedyś takie oświetlenie się przyda Jestem już po wielu ulepszeniach przepraszam że się nie odzywałem :p aktualnie myślę nad ulepszeniem hamulców bo te już sprawiają mi pewien niedosyt co wybrać? Powiedzmy do 100zł Edytowane 23 Maja 2019 przez Posejdon551 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 23 Maja 2019 Udostępnij Napisano 23 Maja 2019 Po pierwsze sprawdź jakie masz obręcze. Jeśli stalowe chromowane, to cudów z hamulcami nigdy nie będzie. Powinieneś kupić klocki dedykowane do takich obręczy. Ale zwłaszcza na mokro to będą tylko spowalniacze. Możesz spróbować założyć hamulce typu dual-pivot. Są mocniejsze. Ale najpierw sprawdź jaka jest odległość od śruby mocującej hamulec do osi klocka Jeśli masz ok 50mm to poszukaj np. jakichś starych 105 Ale jeśli ta odległość jest 60mm lub większa, to niestety musisz szukać "long reach". A tu wybór jest mały.: Albo tanie Alhongi (w sklepach widziałem po 40 zł/szt.) https://allegro.pl/oferta/nowe-alhonga-hj-n405aq-57-5-76-5mm-416g-dual-pivot-7359806486 Albo dobre ale trudno dostępne TEKTRO R559 https://www.amazon.com/Tektro-R559-Calipers-Silver-55-73mm/dp/B006Z0OVWC ale tu będzie drooogo! W używkach może ci się uda znaleźć poniżej 200zł, ale podaż jest bardzo mała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Posejdon551 Napisano 23 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 23 Maja 2019 (edytowane) 7 minut temu, Garlock napisał: Po pierwsze sprawdź jakie masz obręcze. Jeśli stalowe chromowane, to cudów z hamulcami nigdy nie będzie. Powinieneś kupić klocki dedykowane do takich obręczy. Ale zwłaszcza na mokro to będą tylko spowalniacze. Możesz spróbować założyć hamulce typu dual-pivot. Są mocniejsze. Ale najpierw sprawdź jaka jest odległość od śruby mocującej hamulec do osi klocka Jeśli masz ok 50mm to poszukaj np. jakichś starych 105 Ale jeśli ta odległość jest 60mm lub większa, to niestety musisz szukać "long reach". A tu wybór jest mały.: Albo tanie Alhongi (w sklepach widziałem po 40 zł/szt.) https://allegro.pl/oferta/nowe-alhonga-hj-n405aq-57-5-76-5mm-416g-dual-pivot-7359806486 Albo dobre ale trudno dostępne TEKTRO R559 https://www.amazon.com/Tektro-R559-Calipers-Silver-55-73mm/dp/B006Z0OVWC ale tu będzie drooogo! W używkach może ci się uda znaleźć poniżej 200zł, ale podaż jest bardzo mała. Tarcze są stalowe chromowane przód Schurmann tył Rigida aktualnie mam hamulce Altenburger Synchros Zmierzyłem wyszło ok. 59mm czyli będą long reach Edytowane 23 Maja 2019 przez Posejdon551 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 23 Maja 2019 Udostępnij Napisano 23 Maja 2019 (edytowane) 14 minut temu, Posejdon551 napisał: Zmierzyłem wyszło ok. 59mm czyli będą long reach Najprawdopodobniej tak. Ale przeszukuj internet. Fajne 60mm sie zdarzają. Klasyczne szosowe maja zwykle 50-55 wiec blisko twoich. Edytowane 23 Maja 2019 przez Garlock Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.