Skocz do zawartości

[rozpiska wagi] My Merida


Misiek^^

Rekomendowane odpowiedzi

-jedna klamka na pewno tyle nie wazy :) połowe :)

-pancerze sporo mniej. Mysle ze 150 g max.

-gripy tez na pewno lzejsze, max 70 g patrzac na zdjecia.

-standardowe 520tki waza 378g (moje tylko takie kloce:P )

-manetki, przedni hampel, mostek - pare gram wiecej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mało które dane się zgadzają. Raz zaniżasz, raz zawyżasz... Mało realna masa całości...

Dla przykładu kilka zbyt niskich mas wg mnie:

- rama - chyba ciut więcej... :) Tyle, to może ważyć 18"... :)

- dętki - jeśli masz zwykłe standardowe dętki (skoro nie wiesz jakie) to minimum 200g/szt

- szprychy - ta masa to raczej bez nypli :) Jeśli masz mosiężne nyple to dolicz minimum 65g (64 szt)

- opona przód - co to za model Miśka? Coś za mało mi się widzi... Chyba, że to jakiś slick...

- opona tył - też na pewno trochę cięższa...

- mostek - raczej za mało...

- sztyca - co to za model? Na 1 czy 2 śruby? Też coś za mało...

- zacisk siodła - Author waży ok 45g z tego co pamietam

- piasta tył - XT waży 372g, LX będzie tylko 4 gramy cięższy...? ;)

- obręcze - też coś za mało trochę... FD26 katalogowo waży chyba 470g... Mój Alex XT16 katalogowo ma 425g, realnie ok 20g więcej... ;)

- korba - zaskakująco niska masa...

 

Masy zawyżone:

- klamki - 175g to waży komplet, jedna połowę tego...

- pedały - M520 ważą ok 380g

- pancerze i linki - max 200g (zwłaszcza, że odpada masa przedniego pancerza i linki)

 

I taka dobra rada na koniec: zamiast rozpisywać masę części swojego roweru poczytaj lepiej słownik ortograficzny, bo nawet nie umiesz napisać poprawnie słowa "przerzutka"... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- rama - chyba ciut więcej... :) Tyle, to może ważyć 18"... :)

Dokladnie, 18 calowy matts speed / matts special edition wazy kilkanascie gram wiecej, wiec 20" to pewnie ~1780 jak nie 1800.

 

- dętki - jeśli masz zwykłe standardowe dętki (skoro nie wiesz jakie) to minimum 200g/szt

Ostatnio po zwazeniu swoich starych i tanich no-name bylem zaskoczony, bo wazyly 170 g, co przy 220 g w standardowych Conti to prawie waga lekka :) Ciezko strzelac, lepiej zwazyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie! Wybaczcie mi wszelkie pomyłki bo robie to po raz pierwszy i nie znam wag na pamięć. Korzystałem z strony [link] i np. waga korb jest tam podają jako "realna".

 

- rama - chyba ciut więcej... :D Tyle, to może ważyć 18"... :D

- dętki - jeśli masz zwykłe standardowe dętki (skoro nie wiesz jakie) to minimum 200g/szt

- szprychy - ta masa to raczej bez nypli :P Jeśli masz mosiężne nyple to dolicz minimum 65g (64 szt)

- opona przód - co to za model Miśka? Coś za mało mi się widzi... Chyba, że to jakiś slick...

- opona tył - też na pewno trochę cięższa...

- mostek - raczej za mało...

- sztyca - co to za model? Na 1 czy 2 śruby? Też coś za mało...

- zacisk siodła - Author waży ok 45g z tego co pamietam

- piasta tył - XT waży 372g, LX będzie tylko 4 gramy cięższy...? ;)

- obręcze - też coś za mało trochę... FD26 katalogowo waży chyba 470g... Mój Alex XT16 katalogowo ma 425g, realnie ok 20g więcej... ;)

- korba - zaskakująco niska masa...

 

rama - poprawiłem

dętki - poprawiłem

szprychy - dodałem wagę nypli

opona przód - Gdybym wiedział jaki model - podał bym. Waga strzelana.

opona tył - co rozumieć przez trochę?

mostek - raczej? ile? Bo z tego się nic nie dowiem ;)

sztyca - 2 śruby średnica 27,2 wysokość: 400; waga strzelana

zacisk - waga skopiowana z innego, wyglądającego tak samo zacisku bez szybkozamykacza.

piasta tył - zobacz tu: http://centrumrowerowe.pl/index.php?s=7120...445&did=49&l=pl

obręcz - dodałem te 20g

korba - waga realna

 

- klamki - 175g to waży komplet, jedna połowę tego...

- pedały - M520 ważą ok 380g

- pancerze i linki - max 200g (zwłaszcza, że odpada masa przedniego pancerza i linki)

 

klamka - poprawione

pedały - poprawione

pancerze i linki [są Clarck's Pre-Lube (od przerzutek) oraz JagWire (od tylnego hamulca)] - poprawione

 

83faa52a3b301d0c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Facet powiedział, że sztyca jest zawaliście lekka i z chęcią wymienił by swojego boplighta na taką, że mostek do ciężkich nie należy, ale sugerował, żeby wymienić kierę i mostek na Boplighta. Na koła nie mam kasy więc zostają na razie. Na pewno będzie zmiana opon na p: Nobby Nic t: Racing Ralph i dętek na lekkie Continentale ale to już na nowy sezon. Coś jeszcze? Chyba nie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez sensu wymieniać kierę i mostek. Ile na tym możesz zyskać? Nie więcej niż 10-15g na obu częściach, a wydasz na nie conajmniej 200zł... Przede wszystkich do wymiany:

- dętki (13zł za Maxxisa UL 125g)

- chwyty na piankowe Authora (12zł, ok 25g)

- zacisk siodła na Accent Light (14zł, ok 23g)

- zaciski kół np TranzX lub BBB (36zł, ok 75g)

Te części możesz spokojnie wymieniać. Resztę radzę poważyć dokładnie przed wymianą, bo może się okazać, żw wymienisz na cięższą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój kolega ma takie właśnie Authorki (chwyty) i musze powiedzieć, że to shi** jak nie wiem co ślizga się na kierownica, choć by torszeczke nie tłumią drgań, z wytrzymałością nawet dobrze, ale ichpolecić nie moge... Już lepsze są takie za 4 zł :lol: z Go sportu moje ważą ok. 28 g a są wygodne jak nie wiem co, nawet tłumią drgania wiec chyba te za 4 zł są lepsze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem takie w Meridce którą mi ukradli i były naprawde fajne zresztą co tu pisać to jest WCS

Na takich nie jezdziłem, ale widziałem w Częstochowie Sabotage na takch i sobie dotknołem i były baaardzo wygodne mięciutkie i wogóle fajne, a jak z wagą to nie wiem, ale tak czy siak na chwytach można zyskać 5-15 g. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...