piotrdybak Napisano 19 Kwietnia 2019 Napisano 19 Kwietnia 2019 Czy można wymienić tuleje ślizgowe w tym amorku? I przy okazji czy można zalać dolne lagi olejem? O co chodzi z tym że katridż może zassać olej? Cytuj
Dokumosa Napisano 19 Kwietnia 2019 Napisano 19 Kwietnia 2019 Można, nie są drogie ale raczej sam tego nie zrobisz (narzędzia specjalne). Pytaj @ACTIVIA Zasysanie oleju do cartridga to problem powszechny w suntourach. NRX-S ma cartridge rozbieralny w razie draki. Cytuj
ACTIVIA Napisano 19 Kwietnia 2019 Napisano 19 Kwietnia 2019 Nie zalewa sie dolnych lag. To powoduje zasysanie oleju Cytuj
piotrdybak Napisano 20 Kwietnia 2019 Autor Napisano 20 Kwietnia 2019 Activia ile kosztuje wymiana u Ciebie? Cytuj
piotrdybak Napisano 20 Kwietnia 2019 Autor Napisano 20 Kwietnia 2019 Przepraszam za postr pod postem ale znalazłem taki temat: i tutaj Activia ma inne podejście do oleju w lagach. Czy coś się zmieniło? Pytanie drugie czy będę w stanie samodzielnie w domowych warunkach rozebrać kartridż NRX'a żeby spuścić/wymienić olej? Jakie są w ogóle objawy jak olej zostanie zassany? Cytuj
Dokumosa Napisano 20 Kwietnia 2019 Napisano 20 Kwietnia 2019 Tylko S ma rozbieralny i jak masz jakieś małe zaplecze warsztatowe to mozesz taki tlumik rozkręcić i wymienić olej. Odnosnie zmiany podejscia do oleju w lagach to suntour wydał ostatnio jakis biuletyn z ktorego wymika źe kategorycznie wiąże się to z utratą gw. Cytuj
Dokumosa Napisano 20 Kwietnia 2019 Napisano 20 Kwietnia 2019 Ja uważam, że wszystkie uszczelki. 1 Cytuj
piotrdybak Napisano 20 Kwietnia 2019 Autor Napisano 20 Kwietnia 2019 Z czystej ciekawości którą częścią zasysa olej? Czy da się poprawić fabrykę i zrobić tak aby nie zasysał? Cytuj
Dokumosa Napisano 20 Kwietnia 2019 Napisano 20 Kwietnia 2019 Ale to nie bedzie na zasadzie wymień uszxzelkę bo wargowa ma gniazdo w przekroju prostokątne a oring, który by się sprawdził lepiej musi mieć półokrągłe. Cytuj
ACTIVIA Napisano 20 Kwietnia 2019 Napisano 20 Kwietnia 2019 Wlasnie testuje uszczelki specjalistyczne zrobione na zamówienie. Problem jest w tym ze uszczelka nie może być z gumy o twardosci powyżej 50 SHA co w Polsce wszystko zaczyna się od 70 Wogole w Suntourach nie jest wskazane zalewanie dolnych lag. Inne marki mają system powietrzny gdzie komora pozytywna i negatywna jest powietrzna zaś Suntour ma komorę negatywną sprężynowa gdzie zalanie dolnych lag spowoduje zmycie nałożonego smaru ze sprężyn i zatrze shaht Cytuj
piotrdybak Napisano 20 Kwietnia 2019 Autor Napisano 20 Kwietnia 2019 (edytowane) Znalazłem taki smar http://sklep.smary.elub.pl/produkt/smar-odporny-na-paliwa-molykote-1292 odporny na oleje mineralne. To by może rozwiązało problem zmywania ze sprężyn negatywnych... jakby tak jeszcze uszczelnić ten kartridż to można by zalać lagi bez obaw Edytowane 20 Kwietnia 2019 przez piotrdybak 1 Cytuj
piotrdybak Napisano 21 Kwietnia 2019 Autor Napisano 21 Kwietnia 2019 Tak sobie myślę jakby uszczelnić te dwa miejsca, czyli wyloty z rur goleniowych jakąś uszczelką gumową wtedy olej by nie chlapał do środka Cytuj
piotrdybak Napisano 27 Kwietnia 2019 Autor Napisano 27 Kwietnia 2019 Przesmarowałem dziś grubo ślizgi smarem i amor przestał stukać i luzu nie czuć Cytuj
ACTIVIA Napisano 28 Kwietnia 2019 Napisano 28 Kwietnia 2019 Przez to dużo osobom mówię żeby nie zalewali dolnych lag amortyzatorów Suntour. Są to może wady lecz 90% zalanego oleju leci do wewnątrz rury a nie smaruje zewnętrznej ścianki rury goleniowej Nawet weszło to w gwarancji że przez zalanie dolne lagi traci się gwarancje Cytuj
piotrdybak Napisano 29 Kwietnia 2019 Autor Napisano 29 Kwietnia 2019 Activia czyli luz i stukanie na ślizgach w "suchym" NRX'ie to norma i tak ma być? Dopiero smar ma ten luz "wypełnić" ? Cytuj
piotrdybak Napisano 29 Kwietnia 2019 Autor Napisano 29 Kwietnia 2019 A te tulejki (teflonowe zdaje się) można kupić i wymienić samemu? Cytuj
piotrdybak Napisano 29 Kwietnia 2019 Autor Napisano 29 Kwietnia 2019 A gdzie i za ile? I Czy w domowych warunkach da się to wymienić? Cytuj
piotrdybak Napisano 30 Kwietnia 2019 Autor Napisano 30 Kwietnia 2019 Activia jeśli wyśle do Ciebie mój amortyzator to wymienisz mi ślizgi tak żeby luzów nie było? Cytuj
ACTIVIA Napisano 30 Kwietnia 2019 Napisano 30 Kwietnia 2019 Tak. Koszt Ślizgow to 100zl + 30zl wymiana Cytuj
piotrdybak Napisano 5 Maja 2019 Autor Napisano 5 Maja 2019 Activia czy jest szansa że uda mi się wymienić te ślizgi samemu w domowych warunkach? Jeśli nie to czy wystarczy jeśli wyśle do Ciebie same dolne lagi? Cytuj
ACTIVIA Napisano 6 Maja 2019 Napisano 6 Maja 2019 Do tego trzeba mieć specjalne narzędzia, Muszę mieć cały amorek że po wymianie tulei sprawdzić jak pracują z górnymi Cytuj
piotrdybak Napisano 7 Czerwca 2019 Autor Napisano 7 Czerwca 2019 (edytowane) Mam jeszcze pytanie. Czy do tego amora są dostępne miękkie sprężyny negatywne i czy ich wymiana sprawi że będzie bardziej czuły? Bo teraz jest bardzo klockowaty... Tzn trzeba dużej siły żeby go ugiac bo coś jakby go trzyma - uszczelki kurzowe mogą to powodować? Ciężką pracę? Edytowane 7 Czerwca 2019 przez piotrdybak Cytuj
piotrdybak Napisano 7 Czerwca 2019 Autor Napisano 7 Czerwca 2019 Tak czytam różne wątki i znalazłem Twój wpis activia odnoście amortyzatorów NRX cytuję : "w nrx'ach są tuleje teflonowe i są nie wymienne. Do wymiany masz całe dolne lagi".... A mi odpisałeś że tuleje się wymienia... Nie rozumiem. Cytuj
ACTIVIA Napisano 7 Czerwca 2019 Napisano 7 Czerwca 2019 Rynek idzie do przodu i Suntour od ubiegłego roku wprowadził sprzedaż tulei ślizgowych co wczesniej trzeba było wymienić całe lagi Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.