kombiii Napisano 19 Kwietnia 2019 Napisano 19 Kwietnia 2019 Posiadam obecnie trzyletni, piętnasto kilogramowy Kands Maestro, z nieco zbyt dużą, jak dla mnie, 19 calową ramą. Mam 171 cm wzrostu i wagę 80 kg (to powód, dlaczego jeżdżę ). Trzy wycieczki tygodniowo - 70 % asfalt, 30 % łąki, ścieżki, las. Wymarzyłem sobie rower crossowy ze średniej półki o wadze nie wyższej, niż 13,5 kg z powietrznym amortyzatorem (mój NVX jest amortyzatorem tylko z nazwy), pełną grupę sprzętową Deore, hamulce tarczowe, regulowany mostek, linki prowadzone w ramie, siodło najchętniej Selle Royal i ... niezły wygląd . Wytypowałem: Unibike Zethos (brak powietrznego amortyzatora) http://www.unibike.pl/zethosgts.html Kross Evado (brak powietrznego amortyzatora i brzydkość) https://www.kross.pl/pl/2018/cross/evado-7-0 Northtec Caledon http://nrowery.pl/rowery/cross/12-caledon-db-dr Giant Roam 1 https://www.giant-bicycles.com/pl/roam-1-disc Co ciekawe, najbardziej wypasiony jest Northtec, o którym słyszałem wiele złego w poprzednich latach. Czy ta firma się "wyrobiła" czy to tylko pozory? Proszę Was pięknie o opinie.
Pietern Napisano 19 Kwietnia 2019 Napisano 19 Kwietnia 2019 Tak ci się ten Northtec podoba, że dwa razy zapodałeś Krossa. Z tego co wisi to chyba jednak Unibike. Ma gorszy amorek, ale po co komu w crossie powietrzny amor? Potrzebny jak świni rogi.
kombiii Napisano 19 Kwietnia 2019 Autor Napisano 19 Kwietnia 2019 Linki już poprawiłem, sorry . Jeśli chodzi o powietrzny amortyzator. Dlaczego uważasz, że jest niepotrzebny? Czy faktycznie nadal mam jeździć na sprężynie? Czytałem, że powietrze = większy komfort jazdy?
Pietern Napisano 19 Kwietnia 2019 Napisano 19 Kwietnia 2019 Pisałem o rowerze typu cross. Jeżeli stosowany zgodnie z przeznaczeniem, to wielu (w tym ja) uważa, że może w ogóle nie mieć amortyzatora. Będzie wtedy lżejszy. A tak, w powyższym porównaniu z Unibike: będziesz miał lepszego amorka i gorszy napęd, gorsze hamulce i piasty (tak pobieżnie).
kombiii Napisano 20 Kwietnia 2019 Autor Napisano 20 Kwietnia 2019 A co sądzicie o tej pięknej Meridzie? https://www.rowerymerida.pl/produkt1756/crossway-500-rower-merida.html Jest piękna, wypasiona, bez amora powietrznego, ale ustaliliśmy, że niekonieczny.
kombiii Napisano 21 Kwietnia 2019 Autor Napisano 21 Kwietnia 2019 Teraz zauważyłem, że w Meridzie, rowerze za 3 700 zł, jest zamontowany badziewny mechanizm korbowy i suport. W każdym rowerze chyba jest jakaś mina ukryta mniej, lub bardziej
remover Napisano 21 Kwietnia 2019 Napisano 21 Kwietnia 2019 Mając 70 proc asfaltu, kupil bym coś bez amoru. Nazwijmy to fitness. Za 3600 (i też taniej) będziesz już mial karbonowy widelec w celu tłumienia drgań. Merida speeder, btwin'y z płaską kierownica, wiele innych. Tylko pilnuj żeby było miejsce na nieco grubsze opony, bo na szosowych slikach co często są w fitness będzie mało komfortowo w tych drugich 30%. Tutaj mistrzem jest Marin Muirwods.
kombiii Napisano 21 Kwietnia 2019 Autor Napisano 21 Kwietnia 2019 Brałem pod uwagę z początku sztywny widelec, jednak to zbyt drastyczne dla mnie rozwiązanie. Amor być musi, niekoniecznie powietrzny. Moja uwaga skupiona jest teraz na tym modelu: Northtec Caledon http://nrowery.pl/rowery/cross/12-caledon-db-dr Czy ktoś może się wypowiedzieć, gdzie tkwi haczyk?
remover Napisano 21 Kwietnia 2019 Napisano 21 Kwietnia 2019 W dostępności? Northteki miewają z tym problem. Weź też pod uwagę zakup roweru gdzie ci wszystko pasuje z wyjątkiem amoru i wymiana na powietrzny.
kombiii Napisano 22 Kwietnia 2019 Autor Napisano 22 Kwietnia 2019 Istotnie, Northtec jest dopiero dostępny po 9 maja. Moja przydługę stawkę rowerów marzeń, zamyka Kellys Phanatic 50. https://www.kellysbike.com/pl/cross-c627/phanatic-50-p57793 Jest piękny, pancerze w ramie, regulowany mostek, siodełko selle royal... nie podają tylko wagi roweru.
m0d Napisano 22 Kwietnia 2019 Napisano 22 Kwietnia 2019 W dniu 20.04.2019 o 16:34, kombiii napisał: bez amora powietrznego, ale ustaliliśmy, że niekonieczny. Chyba nie do końca zrozumiałeś przedmówcę Wyjaśnił to szerzej w kolejnym swoim poście. 15 godzin temu, kombiii napisał: Brałem pod uwagę z początku sztywny widelec, jednak to zbyt drastyczne dla mnie rozwiązanie. Amor być musi, niekoniecznie powietrzny. IMHO z tym sztywnym widelcem to bardzo dobra rada. Tylko do tego trzeba nieco "dojrzeć" i pojeździć na różnych sprzętach żeby wyrobić sobie zdanie No i generalnie "trochę" jeździć, bo jak ktoś wsiada na rower raz na ruski rok to go zawsze wszystko boli i wszystko mu przeszkadza, więc wymyśla różne "amorki" czy "żelowe kanapy" żeby go ręce i tyłek nie bolały. Amortyzator służy tak naprawdę poprawie trakcji, a ewentualna "wygoda" to rzecz wtórna. Sprawdza się w terenie, na szosie czy generalnie twardych, płaskich i w miarę dobrych nawierzchniach to nie ta masa pojazdu i nie te prędkości żeby dawał jakieś wymierne korzyści. Tak BTW do rowerów typu cross są może ze 2 czy 3 modele PRAWDZIWYCH amortyzatorów. Reszta to ciężkie atrapy, montowane żeby sprostać "wymaganiom" współczesnego klienta. Jeśli nie ma regulowanego tłumienia odbicia to jest to ordynarny uginacz a nie żaden amortyzator. Tylko oczywiście przeciętny kupujący i tak tego nie pozna, a rower użytkuje tak że tego nie potrzebuje, więc patrz pierwsze stwierdzenie
kombiii Napisano 22 Kwietnia 2019 Autor Napisano 22 Kwietnia 2019 Wszystko pięknie opisałeś, jednak popularne marki nie stosują w swoich modelach sztywnych widelców. Nawet jeśli jestem coraz bardziej przekonany co do "sztywnej" idei, nie stać mnie, by po sporym wydatku na rower, dokupować jeszcze karbonowy widelec za 800 zł ...
m0d Napisano 22 Kwietnia 2019 Napisano 22 Kwietnia 2019 Oczywiście, nic na siłę Tym bardziej, że musisz trzymać się budżetu. A Co powiedziałbyś na coś takiego: https://www.halarowerowa.pl/marin-muirwoods-29er-p635.html (oczywiście o ile będzie jeszcze dostępny rozmiar, ewentualnie są jeszcze czarne bez obniżki za 2500zł) Owszem, nie znajdziesz tu "dełore" czy innych "eseliksów", żeby nie powiedzieć że np. korba jest po prostu dość marna W zamian niższa cena i naprawdę solidna rama ze sztywnym widelcem i w dodatku całość mieszcząca się z założonej wadze. Do tego dla większej wygody na wspomnianych łąkach i lasach można tu śmiało założyć opony nawet i 2".
kombiii Napisano 22 Kwietnia 2019 Autor Napisano 22 Kwietnia 2019 Jesteś już drugą osobą, która ten rower poleca. Jeśli w moim przypadku kompromisem będzie sztywny widelec, to z wysokiej i jednolitej grupy sprzętowej nie zrezygnuję. Zatem musi być co najmniej "dełore" , ponieważ jeżdżę teraz na starym Alivio i zapragnąłem trochę więcej kultury pracy napędu - Acera jest nie do przyjęcia.
remover Napisano 22 Kwietnia 2019 Napisano 22 Kwietnia 2019 Jak kupisz muirwoodsa w promocji, zostanie ci tyle samo na apgrejd do wyższych grup. Ze sprzedażą oryginalnych gratów starczy ci pewnie na xt 1x11
kombiii Napisano 22 Kwietnia 2019 Autor Napisano 22 Kwietnia 2019 Jak na mój nos, coś za bardzo naganiasz na tego murwoodsa Jesteś dystrybutorem marki?
kombiii Napisano 25 Kwietnia 2019 Autor Napisano 25 Kwietnia 2019 Decyzja zapadła, kupuje rower nie wymieniony tutaj w mojej stawce crossów. Kellys Phanatic 50 https://www.kellysbike.com/pl/cross-c627/phanatic-50-p57793 Cena 3300 zł. Po długiej analizie, darciu szat, podjąłem męską decyzję
Bobofrut Napisano 26 Kwietnia 2019 Napisano 26 Kwietnia 2019 W takim razie koniecznie napisz tutaj swoją opinię. Też przymierzam się właśnie do tego modelu :)
kombiii Napisano 26 Kwietnia 2019 Autor Napisano 26 Kwietnia 2019 Oczywiście, napiszę. Rower opłaciłem, czekam teraz na dostawę do sklepu i zaczynam pierwsze testy
bercov Napisano 26 Kwietnia 2019 Napisano 26 Kwietnia 2019 Aż dziwne, że nikt do tej pory nie polecił Canyon'a Pathlite'a. Co prawda Canyon nie jest już aż tak atrakcyjny cenowo jak to było kilka lat temu, ale w cenie 3700 zł, mamy rower na pięknej ramie, napędzie typowym dla mtb będącym mieszanką SLX i XT, amortyzatorem powietrznym NRX-D. Szkoda, że trochę przyoszczędzono na poza grupowej korbie i hamulcach (wcześniej z tego co pamiętam była pełna grupa SLX). Wreszcie ktoś pomyślał i wstawił do roweru crosso'wego napęd 2x11, a nie stary trójblat (nie wiem jaką trzeba mieć nogę, żeby w takim rowerze wykorzystywać blat 48T)
kombiii Napisano 26 Kwietnia 2019 Autor Napisano 26 Kwietnia 2019 Mam nadzieję, że nie przekroczy 13 kilogramów ...
Bobofrut Napisano 26 Kwietnia 2019 Napisano 26 Kwietnia 2019 bercov Rowery Canyon są przecudowne, tylko problem jest z zakupem, tylko internetowo
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.