JWO Napisano 19 Kwietnia 2019 Napisano 19 Kwietnia 2019 Dzien dobry, Po remoncie starego roweru okazalo sie ze 6 zebatek z tylu to troche za malo. Aktualna konfiguracja: Wolnobieg: 6 zebatek 14-28T Korba: TY701 44/34/24T Przednia przerzutka: Alivio T4000 Tylna przerzutka: Tourney TY500 Poniewaz jazda tylko po szosie i plasko, wiec korba z trzema zebatkami jest niepotrzebna, tyl jest limitowany wolnobiegiem, wiec max. 8 Nowa konfiguracja - propozycja: Wolnobieg: Sunrace 13-15-17-19-21-24-28-34, tu za duzego wyboru nie ma. Wystarczyl by i 7 biegowy, tylko zeby zaczynal sie od 12-13 Korba: 50-34T Tourney A070 lub Claris FC2450, w obydwu korbach jest chain line 43.5mm, wiec trzeba wymienc suport na 117mm?? Claris jest dostepny na kwadrat i wielowpust, decyzja ktory zalezec bedzie od tego czy trzeba wymieniac suport. Przednia przerzutka: Claris FD-R2000, niestety actualna ma max 48T, wiec moze korbe na 48T? Tylna przezutka: Claris FD-2000GS Pytanie jak skonfigurowac nowy zestaw w miare tanio i zeby to razem wspolgralo. Manetka jest 8 biegowa. Aktualny wolnobieg i tylna przerzutka bedzie wykorzystana w innym rowerze. Na zlom pojdzie korba, suport i przednia przerzutka (nowe ). Calosc musi wytrzymac conajmniej 6msc/3500+ km. Pozdrawiam Jwo.
SoloTM Napisano 19 Kwietnia 2019 Napisano 19 Kwietnia 2019 Ile ważysz, co to za rower, jaki rozmiar koła, jaką prędkość utrzymujesz przez dłuższy czas jadąc po płaskim na asfalcie ( bez wiatru ), jaki budżet masz?
JWO Napisano 19 Kwietnia 2019 Autor Napisano 19 Kwietnia 2019 To stary (10letni) rower "mtb" z Decathlonu B'Twin, po remoncie. W zasadzie zostala stara tylko rama i stery. Jezdze nim do pracy 35km w jedna strone. Srednia predkosc 24km/h, max 38km/h, To jest srednia z "czasu poruszania" (moving time). Droga jest przez miasto ze spora iloscia skrzyzowan, wiec i zwalnianie i przyspieszanie (nie ma w tym postoju). Kola 26" na cienkich oponach 1.25" 50lat/190cm/98kg Budzet mozna powiedziec jest ograniczony tylko rozsadkiem . Nie chcialbym pchac kasy w stary rower. Do konca roku w planach nowy rower (skladak).
SoloTM Napisano 19 Kwietnia 2019 Napisano 19 Kwietnia 2019 Opcja 1 ( droższa, ze względu na Twoją wagę będziesz wyginał oś w tylnym kole - powinieneś mieć koło na kasetę, gdzie problem nie wystąpi ) Koło tył na kasetę + kaseta 11-28 ( 11-30 ) Koło około 115-150 pln, kaseta + łańcuch około 70-90 pln. Przykład : https://allegro.pl/oferta/kolo-tyl-26-wzmacniane-shimano-t3000-8-9-10s-cz-7222284827 https://allegro.pl/oferta/shimano-cs-hg31-kaseta-8s-altus-11-30-7183719006 https://allegro.pl/oferta/kmc-x8-93-lancuch-6-7-8s-spinka-7332180572 ewentualnie ten łańcuch : https://allegro.pl/oferta/kmc-x9-93-lancuch-9s-spinka-7278698036 Jedna przesyłka Korba 44/32/22 : https://allegro.pl/oferta/shimano-alivio-fc-m431-kwadrat-44-32-22-170mm-7632787780 To jest pod suport 122,5 więc obecny zostaje ( bo do korby fc-ty700 musi być 122,5, ale jak masz np. 118 to też może być ) Przerzutka przednia i tylna zostaje. Może być taniej, bez koła, wolnobieg 7-8 rzędów, ale przy Twojej wadze nie polecam. Będziesz wyginał co chwilę oś w tylnym kole.
JWO Napisano 19 Kwietnia 2019 Autor Napisano 19 Kwietnia 2019 Z tym wyginaniem to mnie zaskoczyles, nie wiedzialem ze tu jest tez roznica pomiedzy kaseta i wolnobiegiem. Stare kolo tak mi sie wygielo, ze musialem rozpiac hamulce zeby dojechac do domu. Ale to obrecz nie os. Teraz kupilem aluminiowo-magnezowe bezszprychowe, ale mozna rozwazyc wymiane. Tylna przerzutka nie jest pod 6/7 rzedowa, wiec tak czy inaczej do wymiany. Ale tak potrzebuje do innego roweru, wiec sie nie zmarnuje. W zasadzie taki zestaw: kolo, kaseta 7rzedowa (11-..), + korba 44T, to podobnie, a nawet lepiej 50T/13Twoloobiegu. I duzo mniej pracy.
SoloTM Napisano 19 Kwietnia 2019 Napisano 19 Kwietnia 2019 To bezszprychowe koło to ciężki kloc i nie da się go wycentrować gdy złapie nawet minimalne bicie. Rd-ty500 jest niby 6/7 rzędową przerzutką, ale 8 też obsłuży. Jeśli chcesz jednak zmienić to coś takiego będzie bardzo ok : https://allegro.pl/oferta/przerzutka-tylna-shimano-alivio-rd-m410-7-8-rz-7982527888 ( i to trzeba się spieszyć bo nie będzie zaraz ) Pisałeś, że masz manetki 8 rzędowe, więc zaproponowałem koło z bębenkiem kasetę 8 rzędową ( i taką najlepiej kupić, 7 rzędowe piasty są węższe od 8 i nigdy w przyszłości nie założysz więcej, a do ósemki to nawet do 10 sp na spokojnie kasetę zmieścisz )
uzurpator Napisano 19 Kwietnia 2019 Napisano 19 Kwietnia 2019 Generalnie @SoloTM dobrze mówi. Ale... Jeżeli masz płasko, to możesz dużo oszczędzić sobie zawodu zostawiając część osprzętu i zrobić upgrade raczej w kierunku optymalizacji kasety. 1. Koło na kasetę - mus! i to od razu 8rz. Koszt ok 100zł 2. Przerzutka szosowa - np taka: https://allegro.pl/oferta/sunrace-rdr81sd00-przerzutka-tylna-8rz-fv-kr-7846343053 3. Kaseta szosowa w wąskim zakresie - np https://allegro.pl/oferta/kaseta-szosowa-sunrace-r86-11-23t-8-rz-jak-cs-hg50-7976144742 4. Jakiś tam łańcuch. Będzie dość przełożeń na wszystko ( 24/23 to górskie biegi ), i na płaskie, jestem w stanie się założyć, rzadko będziesz schodzić z blatu. No i unika się wymiany korby, a ponoć nowa. A całe zmiany tutaj zamkną się w ~300zł i jest wyraźny bonus w postaci 8 rzędowego napędu i kasety.
SoloTM Napisano 19 Kwietnia 2019 Napisano 19 Kwietnia 2019 Tylko przednia przerzutka fd-t4000 jest pod zębatki 44/32/22 lub 48/36/26. Obecna korba jest bardzo mało sztywna to jeden z najniższych modeli. Brak wymiennych koronek, do tego ma w rzeczywistości 42/34/24 i nie jest przystosowana do dobrej współpracy z fd-t4000. Czy przerzutka sun race obsłuży max koronkę 23 ? http://www.sunrace.com/en/products/detail/rdr81 Nigdzie nie mogę znaleźć tej informacji. Dlatego zasugerowałem korbe z blatem 44, bo srednia 24 kmh na 35 km w tym przez miasto to przełożenie 44/13/15 się przyda, 42 będzie ciut za miało, szybciej kasetę zuzyje. Ewentualnie tylna przerzutka szosowa, nawet ten sunrace i kaseta 11-23 lub 11-25 ( cos co na pewno obsłuży )
uzurpator Napisano 19 Kwietnia 2019 Napisano 19 Kwietnia 2019 Obsłuży, niby czemu by nie miał? Poza tym, @JWO korbę już ma, więc po co wydawać pieniądz? W maratonach nie startuje, gramów i watów nie ściga. Przerzutka 48 spokojnie ogarnie 44T. Poza tym, nie rozdrabniajmy się - dwa ząbki na blacie 4x to jest kosmetyczna różnica.
SoloTM Napisano 19 Kwietnia 2019 Napisano 19 Kwietnia 2019 Ma korbę 42/34/24. Wątpię, że to się dogaduje dobrze z przerzutką o pojemności 22, różnicy góra-środek 12 i przystosowanej do korb 44/48. Jeśli jednak jakimś cudem jest ok i nie przeszkadza, że korba ociera czy wygina się to ok
uzurpator Napisano 19 Kwietnia 2019 Napisano 19 Kwietnia 2019 Łyknie bez problemu. Korba też porządna jest - Shimano lipy nie robi. Poza tym, jeżeli już jest, to można spróbować użyć. Kupić nowe zawsze się zdąży.
SoloTM Napisano 19 Kwietnia 2019 Napisano 19 Kwietnia 2019 No właśnie korby fc-ty i fc-m1xx tyłka nie urywają. Są miękkie, ciężkie i bardzo mało sztywne. Ale jak nie narzeka to ok.
JWO Napisano 23 Kwietnia 2019 Autor Napisano 23 Kwietnia 2019 Przednia przerzutka dziala calkiem dobrze. Ale po prawdzie to nie za bardzo jest potrzebna. W obecnych warunkach najwieksza zebatka z przodu + trzy najmniejsze z tylu, to wszystko co mi potrzeba. Co najwyzej na podjazdach na wiadukty uzyje czwarty. Jakbym zdcydowal sie na zmiane kola to chyba nie ma sensu bawic sie z Sunrace tylko Shimano Claris kaseta 11-28T + RD2400, to nie sa jakies duze koszty. Co do przodu to moze tylko zamiana korby na FC-M371 48/36/26, za 40PLN zyskuje 14% na szybkosci.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.