thepanone Napisano 18 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2019 (edytowane) Demontowałem przednie koło i chyba nacisnąłem klamkę lewą bez koła. Teraz klamka zbyt szybko hamuje. To skutek zapowietrzenia? To skutek naciśnięcia tej klamki bez koła? Co z tym zrobić, da się to w domu zrobić bez skomplikowanych czynności? Ewentualnie czy mogę w miarę precyzyjnie wyrównać prawy hamulec, by też zrobił się równie twardy jak lewy ( po prostu go zapowietrzyć tą samą metodą)? Edytowane 18 Kwietnia 2019 przez thepanone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 18 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2019 (edytowane) Wkręcasz lejek w klamkę i odpowietrzasz... to nie są skomplikowane czynności tylko serwis hamulca zajmujący 2-3 min może maks. Jak nie chcesz wydawać 10zł na lejek, to strzykawka 5-10ml też będzie ok, musisz tylko kupić w zależności od hamulców olej mineralny lub płyn hamulcowy i to tez nie całą bańkę 5l, tylko 50-100ml. Edytowane 18 Kwietnia 2019 przez phoe 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gawel76 Napisano 18 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2019 Możesz spróbować rozepchnąć tłoczki. Zdemontuj okładziny, coś wsadź pomiędzy tłoczki i je rozepchnij. Ja używam do tego drewnianej końcówki pędzla 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 18 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2019 (edytowane) Jak wyżej, zrób reset tłoczków. Jak nie masz dłoni jak marynarz, to spokojnie wsadzisz i rozepchasz je palcami. W takiej sytuacji jak Twoja, nie ma opcji żeby doszło do zapowietrzenia. Zresztą zapowietrzenie daje dokładnie odwrotny efekt. Edytowane 18 Kwietnia 2019 przez skom25 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thepanone Napisano 18 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2019 Teraz, skom25 napisał: Zresztą zapowietrzenie daje dokładnie odwrotny efekt. no włacha! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gawel76 Napisano 18 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2019 Godzinę temu, thepanone napisał: Ewentualnie czy mogę w miarę precyzyjnie wyrównać prawy hamulec, by też zrobił się równie twardy jak lewy ( po prostu go zapowietrzyć tą samą metodą)? Do tego masz śrubkę w klamce. Wkręcając lub wykręcając, regulujesz twardość 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 18 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2019 Twardość? Bzdura... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gawel76 Napisano 18 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2019 Fakt nie twardość tylko odległość. Ale myślę że koledze o to chodziło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 18 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2019 Co byś nie zrobił, to tył zawsze będzie nieco bardziej "gumowaty". Wynika to z długości przewodu który pod ciśnieniem nieznacznie się "rozpręża". Dlatego w motocyklach przeznaczonych do sportu, gdzie zasada działania jest identyczna, używa się przewodów w stalowym oplocie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thepanone Napisano 18 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2019 20 minut temu, Gawel76 napisał: Fakt nie twardość tylko odległość. Ale myślę że koledze o to chodziło tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.