Qaroll Napisano 18 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2019 Cześć. Chcę po zimie zrobić serwis hampli. Przednia klamka jest trochę miękka: mam wrażenie, że wygoniło nieco płynu z układu (raz zauważyłem jakieś mokre ślady przy tłoczku, ale to mógł być równie dobrze syf z otoczenia po jeździe). Polecicie pewny serwis w Warszawie, gdzie można bezpiecznie oddać rower? Taki, gdzie mi nie policzą 300zł, a nawet nie zajrzą do układu. Pewnie przydałoby się wymienić płyn, zobaczyć czy wszystko chodzi jak trzeba, może wymienić linki (mają około 3 lat). Gdyby ktoś z doświadczonych w temacie forumowiczów znalazł 2-3h któregoś pięknego wieczoru po Wielkanocy, to chętnie dam mu zarobić, a przy okazji zobaczę na żywo, jak taki serwis wygląda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 18 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2019 Jeden z najlepszych masz na Kabatach (serwisbajka.pl) Tylko nie wiem czy wymiana płynu i odpowietrzenie nie będzie zbyt mało ambitnym zadaniem dla Grzegorza 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 18 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2019 (edytowane) Pracowałem w serwisie, który znał się na rzeczy, ale zarówno ja jak i drugi dobry mechanik się z nimi rozstaliśmy, więc nie będę ich polecał (szczególnie, że rozstaliśmy się w niemiłej atmosferze - jak zwykle przy tej okazji pozdrawiam tego *#&@#!?* forumowicza, który lubi wtykać nos w nie swoje sprawy i donosić). Ale mogę polecić Serwis Bajka. Osobiście nie korzystałem z ich usług (bo sam serwisuję swoje rowery), ale mają dobre opinie. Edit: Przypomniałem sobie, że kolega pracuje teraz w Antymaterii przy Skolimowskiej. Niby na co dzień zajmują się rowerami innego typu, ale hydraulikę też Ci teraz zrobią. Edytowane 18 Kwietnia 2019 przez TheJW 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dran2 Napisano 18 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2019 (edytowane) Godzinę temu, Qaroll napisał: mam wrażenie, że wygoniło nieco płynu z układu Zapowietrzone są po prostu. W 90% przypadków wystarczy bez rozkręcania roweru wkręcić napełniony olejem cylinder od strzykawki w klamkę, ostukać cały układ i popompować klamką. Takie "szybkie" odpowietrzanie Shimano jest dziecinnie proste i rzadko kiedy trzeba czegoś więcej. Edytowane 18 Kwietnia 2019 przez dran2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qaroll Napisano 19 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2019 Czy dobrze rozumiem: cylidner od strzykawki napełniony olejem mineralnym Shimano wsadzam w klamkę (rozumiem, że jest tam jakiś zaworek do odpowietrzania?), ostukuję przewód i jednocześnie naciskam klamkę? Czy na dole przy zacisku nic nie odkręcam? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dran2 Napisano 19 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2019 Tak. Stukasz i pompujesz aż przestaną lecieć bąbelki. Robisz to co na tym filmiku, tylko bez dotykania dołu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qaroll Napisano 19 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2019 Wielkie dzięki. Cała wymiana "płynu hamulcowego" wydaje się po tym filmie prosta jak włosy mongoła. Zaopatrzę się w strzykawkę, olej i biorę się do roboty. Jeszcze ostatnie pytanie: brać w ciemno mineralny od Shimano do hamulców, czy jest coś lepszego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 19 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2019 Olej shimano. Nie zalej klocków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qaroll Napisano 19 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2019 Dzięki. Klocki i tak będę wymieniał, chyba na pół-metaliki. Podobno przy moich gabarytach to sensowne rozwiązanie (~100kg). Dodatkowo, pomimo wyczyszczenia tarcz spirolem, tył piszczy jak po****ny. No i te klocki mają nalatane już okolice 10tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qaroll Napisano 19 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2019 Zrobiłem wymianę płynu z przodu. Chyba mu się należało, bo olej był żółto-brązowy. Klocki z tyłu i przodu też zmieniłem. Niestety, klamka jak była, tak jest lekko miękka. O wheelie zapomnij (fakt, ważę około 100kg). Po wymianie płynu odpowietrzyłem układ zgodnie z filmem: bez zmian. Mam wrażenie, że klamka poci się przy przewodzie. Wkręciłem tę śrubę trochę głębiej, ale dalej jest tam jakoś mokro. Taka ciekawostka: wyczyściłem obie tarcze spirolem, przód i tył, z tyłu są nowe klocki, a cholera piszczy ten tył jak nastolatka na koncercie Biebera. Nawet głośniej. Myślę, że mam najgłośniejszego 29era w Wawie. Kierowcy samochodów się oglądają.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kowal1986 Napisano 20 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2019 Piszczy to znaczy, że coś jest dalej zalane olejem. Nie czyść spirytusem, ale alkoholem izopropylowym. Może coś Ci się poci w zacisku i zalewa klocki?? Jeśli tak to zacisk do wymiany/regeneracji. Jeżeli przewód poci się przy klamce to może ktoś nieumiejętnie skracał przewód? Może oliwka jest do wymiany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.