Skocz do zawartości

[Hamulce] Shimano BR-M615 - serwis w Warszawie


Qaroll

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Chcę po zimie zrobić serwis hampli. Przednia klamka jest trochę miękka: mam wrażenie, że wygoniło nieco płynu z układu (raz zauważyłem jakieś mokre ślady przy tłoczku, ale to mógł być równie dobrze syf z otoczenia po jeździe). Polecicie pewny serwis w Warszawie, gdzie można bezpiecznie oddać rower? Taki, gdzie mi nie policzą 300zł, a nawet nie zajrzą do układu. Pewnie przydałoby się wymienić płyn, zobaczyć czy wszystko chodzi jak trzeba, może wymienić linki (mają około 3 lat).  

Gdyby ktoś z doświadczonych w temacie forumowiczów znalazł 2-3h któregoś pięknego wieczoru po Wielkanocy, to chętnie dam mu zarobić, a przy okazji zobaczę na żywo, jak taki serwis wygląda ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pracowałem w serwisie, który znał się na rzeczy, ale zarówno ja jak i drugi dobry mechanik się z nimi rozstaliśmy, więc nie będę ich polecał (szczególnie, że rozstaliśmy się w niemiłej atmosferze - jak zwykle przy tej okazji pozdrawiam tego *#&@#!?* forumowicza, który lubi wtykać nos w nie swoje sprawy i donosić).


Ale mogę polecić Serwis Bajka. Osobiście nie korzystałem z ich usług (bo sam serwisuję swoje rowery), ale mają dobre opinie. :)
 

Edit:
Przypomniałem sobie, że kolega pracuje teraz w Antymaterii przy Skolimowskiej. Niby na co dzień zajmują się rowerami innego typu, ale hydraulikę też Ci teraz zrobią. ;)

Edytowane przez TheJW
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Qaroll napisał:

mam wrażenie, że wygoniło nieco płynu z układu

Zapowietrzone są po prostu. W 90% przypadków wystarczy bez rozkręcania roweru wkręcić napełniony olejem cylinder od strzykawki w klamkę, ostukać cały układ i popompować klamką. Takie "szybkie" odpowietrzanie Shimano jest dziecinnie proste i rzadko kiedy trzeba czegoś więcej.

 

Edytowane przez dran2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki. Cała wymiana "płynu hamulcowego" wydaje się po tym filmie prosta jak włosy mongoła. Zaopatrzę się w strzykawkę, olej i biorę się do roboty. Jeszcze ostatnie pytanie: brać w ciemno mineralny od Shimano do hamulców, czy jest coś lepszego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem wymianę płynu z przodu. Chyba mu się należało, bo olej był żółto-brązowy. Klocki z tyłu i przodu też zmieniłem. Niestety, klamka jak była, tak jest lekko miękka. O wheelie zapomnij (fakt, ważę około 100kg). Po wymianie płynu odpowietrzyłem układ zgodnie z filmem: bez zmian. Mam wrażenie, że klamka poci się przy przewodzie. Wkręciłem tę śrubę trochę głębiej, ale dalej jest tam jakoś mokro.

Taka ciekawostka: wyczyściłem obie tarcze spirolem, przód i tył, z tyłu są nowe klocki, a cholera piszczy ten tył jak nastolatka na koncercie Biebera. Nawet głośniej. Myślę, że mam najgłośniejszego 29era w Wawie. Kierowcy samochodów się oglądają..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszczy to znaczy, że coś jest dalej zalane olejem. Nie czyść spirytusem, ale alkoholem izopropylowym. Może coś Ci się poci w zacisku i zalewa klocki?? Jeśli tak to zacisk do wymiany/regeneracji.

Jeżeli przewód poci się przy klamce to może ktoś nieumiejętnie skracał przewód? Może oliwka jest do wymiany?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...