Pawel82 Napisano 17 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2019 (edytowane) Hej potrzebuję pomocy w porównaniu dwóch rowerów Focus vs Trek. cena zakupowa będzie na podobnym poziomie z lekkim wskazaniem na Focusa - ale nie wiem jak porównać hamulce, amory, osprzęt itp dosiadłem oba na chwilę i geometria dobra każdy z napędów pewnie ma swoich zwolenników i przeciwników więc to będzie najbardziej dyskusyjny element trochę przechylam się na Shimano ze względu na wyłączenie/rozsprzęglenie całkowite silnika i możliwość normalnego pedałowania bez oporu na silniku. Przy krótszych trasach mniejsza bateria jest też zaletą ale dla bezpieczeństwa dokupię zewnętrzą drugą baterię na dłuższe trasy. Może ktoś ma doświadczenia z którymś z modeli i podzieli się odczuciami . https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-elektryczne-mtb/powerfly/powerfly-long-travel/powerfly-lt-9-plus/p/23261/?colorCode=greendark https://www.focus-bikes.com/int/45724-jam-c-29-pro z góry dzięki za każdą opinię Edytowane 17 Kwietnia 2019 przez Pawel82 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaGiant Napisano 17 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2019 A gdzie wyczytałeś że silnik shimano całkowicie się rozsprzęgla i nie daje oporów ? Z tego co wiem ( czytałem ) to shimano daje bez prądu niewiele mniejszy opór od Boscha . Całkowicie odłącza się silnik Brose . Ja jeździłem tylko na Boschu i powiem że jest przyjemnie . Silnik owszem daje opór . Jak zdejmiesz łańcuch i pokręcisz korbą to wydaje się spory . Jak jedziesz po równym asfalcie to czujesz że ciągniesz ciężki rower ale nie jest to uciążliwe czy irytujące . Przy dokręcianiu na zjazdach w ogóle nie myślisz o dodatkowych oporach . Do shimano zniechęca mnie automatyczny tryb wspomagania . Nie wiadomo ile % daje silnik . Konfigurowanie trybów z poziomu telefonu też wydaje mi się przerostem formy nad treścią . Ale ja staroświecki jestem . Bateria w tym focusie mała . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel82 Napisano 17 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2019 Jeździłem dzisiaj po placu focusem a wcześniej haibike. W zasadzie w focusie nie czuje się oporu. Nie wiem technicznie z czym to jest związane. A co z osprzętem ? Porównywalny ? A sama marka ? Czy w ogóle da się powiedzieć który rower jest lepszy czy one są na tyle różne i inne przeznaczenia że jest to akademicka dyskusja - odwieczny spór BMW vs Mercedes Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaGiant Napisano 17 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2019 Nie znam się na fulach . Z tego co widzę trek ma koła 27,5 " i opony 2,8 . To są opony ,,plusowe " . Różnie o tym mówią . W focusie masz normalne 29" z szerokimi oponami 2,4" . Trek ma ramę alu , focuc carbon . Napęd w Treku 1x12 , w focusie elektryczne 1x11 . Co jest lepsze ? Chyba nie da się obiektywnie odpowiedzieć . O osprzęt i amory pytaj w odpowiednich działach . Raczej bym nie liczył że ktoś porówna i oceni oba te e biki . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ogniomistrz Napisano 18 Maja 2019 Udostępnij Napisano 18 Maja 2019 Mam Focusa Jam2 z ramą Alu na kołach 27,5+ i do jazdy w terenie moim zdaniem takie koła są lepsze niż "standardowe" 29. Co do oporów: we wszystkich testach podają ,że Bosh i Yamaha dają większy opór niż Shimano. Całkowicie odłącza się ponoć tylko Brose. Shimano jest więc gdzieś pomiędzy. Wybrałem Shimano ponieważ: - jest dużo mniejszy ( rower przez wydaje się być mniej "pancerny") - napęd jest lżejszy o ponad 1kg - Q factor taki sam jak w zwykłym rowerze ( chodzi o rozstaw pedałów a w konsekwencji rozsunięcie stóp na pedałach - na Boschu stopy będą szerzej rozstawione) - lepszy, bardziej "analogowy" algorytm wspomagania w środkowym trybie ( trail) - możliwość integracji z elektryczną przerzutką Shimano ( Di2) - możliwość zmiany wspomagania trybów poprzez telefon ( w odróżnieniu od opinii WaGianta uważam ,że to jest zaleta) Bosh natomiast będzie mocniejszy. Moim zdaniem zamiast inwestować w karbonową ramę ( różnica 1kg) lepiej dokupić dodatkową baterię. Ponadto karbonowa rama nie jest tak wytrzymała jak rama Alu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 18 Maja 2019 Udostępnij Napisano 18 Maja 2019 Układ 29x27,5 daje wiecej możliwości ..rama węglowa jest sztywniejsza ale racja , nie ma co przepłacać..kupowanie napędów z górnej półki to nieporozumienie w Ebike-ach ,wystarczy xt albo lepiej sram nx . Ktoś kto traktuje taki rower w terenie musi pamiętać o kontroli łańcucha i wymianie jak sie naciągnie . Włosi produkują ciekawe silniki ale to u nas drogie i niszowe, Brose to dobry wybór. Pozdr ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.