Skocz do zawartości

[Adapter] z 180 mm na 203 mm


brattanek

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z dobraniem adaptera w chwili obecnej mam tarcze 180 mm i chce je wymienić na 203 mm. Znalazłem adapter od Magury https://www.rosebikes.pl/magura-qm-26-disc-brake-adapter-786950 czy będzie on pasował, jeśli nie to który będzie odpowiedni?

Nowe hamulce Magura Mt5 + tarcze Storm HC 203 mm.

1320529768_2019-04-1621_11_08.thumb.jpg.bdecb1bc0b931e82458d2817d3d5a2ba.jpg1067392932_2019-04-1621_11_34.thumb.jpg.84f999b29fe813ea47f51e516f5acbc8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strzelam, że RockShox Lyrik. W nim minimalna tarcza to 180.

Jeśli chcesz połączyć z hamulcami Magury to powinien pasować. Na tej fotce jest chyba tylko zdjęcie poglądowe i to chyba dystans 160/200.

U siebie zamiast adaptera mam tulejki na dłuższych śrubach - fabryczny set. Wiadomo, masa musi być jak najmniejsza :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą powiem Ci, że trochę zaszalałeś, że do Recona z goleniami 32 mm chcesz dać tarczę 200 mm i kotwicę MT5. Może to przyspieszyć zużycie amortyzatora. Ja miałem kiedyś Foxa 32 i Guidy, które są słabsze od MT5. Jak solidnie hamowałem przodem to tak się giął, że przez kurzówki wywalało olej i smar.

Recon to widelec do XC. Tam najmniejsza tarcza jaka wchodzi to 160 mm. Jak chcesz dać tarczę 200 mm to potrzebujesz adapter 160/200.

I nie koniecznie to musi być adapter Magury. Zaciski hamulców mają różne kształty i czasem się zdarza, że adapter jednego producenta koliduje konstrukcją z zaciskiem innego producenta. Najtańszy i tak będzie chyba Shimano. Jak masz możliwość to przejdź  się z hamulcami do jakiegoś rowerowego i sprawdź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki adapter potrzebujesz:

IMG_20190416_225321.jpg.6f2f08bb785c54deb71edf317927ad42.jpg

https://www.rosebikes.pl/magura-qm-42-disc-brake-adapter-786942?product_shape=standard&article_size=Standard

Inne pewnie też podejdą ale tego nie sprawdzałem. Aby zgadzały się wymiary i powinno być dobrze. Magura ma jeszcze takie:

https://www.rosebikes.pl/magura-qm-7-disc-brake-adapter-195643?product_shape=standard&article_size=Standard

...ale nie wiem jak to się ma do MT5.

Edytowane przez Brombosz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Dokumosa napisał:

Recon i tarcza 203mm to zły pomysł. Rozumiem, że na tył też chcesz 203 i masz obecnie 180? 

Tak

 

Teraz, skom25 napisał:

203 w Reconie i ramie do XC to gruba przesada. Polecam lepsze klocki i pracę nad techniką jazdy.

To nie xc tylko ebike trek powerfly FS 5 i niestety słabo hamuje 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Znawcy"

Tarcza 203 vs 180 to, przy zachowaniu innych części układu stałymi, tylko ok 10% większa teoretyczna siła hamowania. Zada nie urywa, amora też nie.

Enyłej - zmiana rozmiaru tarczy to drugi najtańszy upgrade, pierwszym są oczywiście dobre metaliczne klocki ( z których najlepsze to EBC Gold, ale jak już ustaliliśmy, mam fetysz tychże ).

@brattanek - Jeżeli brakuje siły hamowania, to patrzenie na tylny hamulec zwykle jest pozbawione sensu gdyż gros siły hamowania pochodzi z przodu. Tył służy bardziej do modulowania prędkości.

Najlepiej przejść przez etapy:
- W pełni metaliczne klocki do przodu
- większa tarcza z przodu
- zjazdowe hamulce ( saint/zee/mt4/guide )

przy czym, nie rzucaj się na wszystko od razu, bo szkoda kasy, zacznij od klocków i zobacz czy pomoże.

Edytowane przez uzurpator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o to, że się wideł połamie, zacisk się wyrwie czy ślizgi padną po miesiącu bo nie w tym rzecz. W starym (w sensie za czasów goleni 32mm) revelu 130mm miałem tarczę 203. Do tego ważę 110kg. Jak się mocno hamowalo to się wideł wyginał tak, że kierownica prosto a koło skręcało. W ebike'u mtb powinno być to sztywniejsze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dokumosa To źle świadczy o widelcu, nie koncepcji. Do wczoraj miałem w jednym z rowerów tarczę 226 + Hope 6ti + Metaliczne klocki. Koło 29". Amor? Epicon XC ustawiony na 140mm. I jeździło. Było dość wiotko, ale bez dramatu. Drzewiej było podobnie na Manitou Minute ( 140mm ).

W sumie nie przypominam sobie abym kiedykolwiek miał na dłużej tarczę mniejszą niż 203 w jakimkolwiek rowerze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację. Jakieś niezebrane myśli powypisywałem. Uporządkowując...

1. Revel na długich chudych nóżkach to namiastka amortyzatora do trailu ze względu na brak sztywności skrętnej (wzdłużnej i poprzecznej zresztą też)

2. Niezależenie czy zwiększenie siły hamowania do wartości X uzyskamy przez zmianę tarczy czy klocków/zacisków itp. to wpływ jej na amortyzator będzie każdorazowo taki sam

3. Revel w ciężkim rowerze jakim jest z założenia e-bike tym bardziej w zastosowaniach ścieżka i cięższych po znaczącym zwiększeniu siły hamowania będzie kapryśny aczkolwiek zwykle ważniejsze jest zatrzymać się na krótszym dystansie niż przeklinać wiotkość amortyzatota

4. Epixon IMHO nie nadaje się do jazdy terenie dla cięższego ridera (ze względu na trwałość) pomimo większej niż wspomniany w pkt 1 revelation sztywności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...