dudi_p Napisano 15 Kwietnia 2019 Napisano 15 Kwietnia 2019 Witam. Mój syn w rowerze ma taką tylnią piastę. Jego trener uznał że po 1000 km trzeba wymienić bębenek gdyż ma zbyt duże luzy. I tutaj mam pytanie czy jest to możliwe. Próbowaliśmy odkręcić bębenek nawet przy pomocy 1,5 m rury i efekt był taki że jeden klucz pęknął a drugi wygiął się.Po sprawdzeniu cen na populanym serwisie aukcyjnym okazuje się że cena piasty z bębenkiem kosztuje mniej niż sam bębenek. Może być tak że bębenek jest na stałe zamocowany do piasty (wnętrze) ? Pozdrawiam
Gość Napisano 16 Kwietnia 2019 Napisano 16 Kwietnia 2019 Skoro bębenek jest dostępny jako część zamienna, to nie może być na stałe w piaście. Ta piasta, a dokładniej bębenek ma kretynśkie rozwiązanie. Gwint jest zintegrowany z bębenkiem, czyli pewnie ze stali, a co za tym idzie mógł się "zespawać" z obudową, bo Shimano smaru za dużo nie używa. W cywilizowanych piastach bębenek jest mocowany do korpusu cieniutką, gwintowaną tulejką. Inna sprawa, że nie wiem czy trener wie, ale żeby bębenek Shimano nie miał luzu to trzeba kupić bardzo wysoki model piasty, albo odprawic czarną magię. Nowa piasta Deore ma wyczuwalny luz po przykręceniu kasety.
Dokumosa Napisano 16 Kwietnia 2019 Napisano 16 Kwietnia 2019 Można przynajmniej spróbować pozbyć się nadmiernego luzu bez dokręcania bębenka od piasty. Trzeba wyjąć jedną lub dwie podkładki spod jego korpusu a przy okazji wyczyścić zapadki i nasmarować łożyska. Piasty tx505 nie mają praktycznie żadnych uszczelnień więc operację należy powtarzać co najmniej raz w sezonie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.