james5 Napisano 15 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2019 Siema, chciałem się skusić na kask do roweru. Głównie będę go zakładał na zjady, jakieś skoki i inne pumptrucki. Na przejażdżkę po mieście raczej nie, dlatego na 99.9% jestem zdecydowany na fullface. W związku z tym mam parę pytań/problemów: 1. Byłem w sklepie, gdzie mieli kask 661 RESET. Był nowy (MIPS) i stary (bez MIPSa). Oprócz MIPSa i malowania nie różnią się niczym. Przynajmniej z perspektywy użytkowania i kształtu. Z tego co czytałem to oprócz MIPSa, nic się nie zmieniło. I tutaj pytanie do Was. Zauważyłem, że sporo producentów wprowadza MIPSa. Czy ta technologia rzeczywiście wnosi tyle do bezpieczeństwa, czy jest tylko po to, żeby coś dodać? Chciałbym głównie poznać opinie osób na temat tej technologii, które posiadają taki kask i mogły by powiedzieć, czy rzeczywiście czuć tę różnicę. 2. Wiem, że temat wałkowany setki razy i pewnie mnie ktoś zj**ie za to to pytanie, ale wolę zapytać. Załóżmy, że mogę taniej kupić kask Airoha - Aviator 2.2. Jest to kask na mx i enduro (motocyklowy). Zawsze jak czytam jakieś starsze wpisy, to ludzie odrzucali tego typu kaski ze względu na 2 rzeczy: wagę i wentylację. Co do wagi, to jest on lżejszy od kasku 661. Wentylacji nie miałem okazji sprawdzić, ale wierzę, że przy 25 stopniach na zewnątrz być może 661 byłby chłodniejszy. Przede wszystkim ma mniej gąbek, ale to z kolei przekłada się na dużą poprawę w wygodzie i na to jak sztywno przylega do głowy. Być może jest to spowodowane tym, że jestem bardziej przyzwyczajony do takiego kasku motocyklowego (kiedyś jeździłem). Jeśli chodzi o różnicę w cenie, to jestem w stanie dołożyć prawie drugiego 661 tylko dlatego, gdyż zakupując aviatora 2.2 mógłbym pojeździć na motocyklu. Po przydługawym wstępie pytanie do Was. Jak z bezpieczeństwem takiego kasku na zjazdach i skokach? Dzięki za każdą pomoc i pozdrawiam, james5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eloo Napisano 15 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2019 sprawdź też https://rowerowy.com/sklep/ubrania-buty-ochrona/kaski/enduro-all-mountain/prod/bell-super-dh-mips lub https://rowerowy.com/sklep/ubrania-buty-ochrona/kaski/enduro-all-mountain/prod/bell-super-3r-m bo na "jakieś skoki i inne pumptracki" można odpiąć szczękę i będzie chłodniej i wygodniej różnica pomiędzy mipsem a jego brakiem będzie odczuwalna dopiero przy uderzeniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 15 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2019 Jak nie ma różnicy w cenie to bierz ten z MIPSem. Jeżeli trzeba będzie trochę dopłacić to też, moim zdaniem warto. System ten pozwala na poruszanie się głowy wewnątrz skorupy kasku, co przy ewentualnym uderzeniu daje dodatkową amortyzację, szczególnie jak przyładujesz gdzieś bokiem. 1 godzinę temu, james5 napisał: Jak z bezpieczeństwem takiego kasku na zjazdach i skokach? To już zależy od szczęścia i umiejętności. Są momenty, że najdroższy i najlepszy kask to za mało. Ważne żeby był. Jak latasz grubo i po wszystkim to zastanów się nad zbroją i ochroną karku. Wiem, że to się nijak nie łączy z podjazdami, ale już kilka razy zwijałem się na ziemi zastanawiając się dlaczego jeszcze na to nie wydałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.