marco_radik Napisano 14 Kwietnia 2019 Napisano 14 Kwietnia 2019 Witam wszystkich, mam pytanie czy opona Michelin Lithion.2 którą ostatnio zakupiłem jest oponą kierunkową, czy jak jej nie założę to będzie dobrze? I czy w ogóle istnieją opony kierunkowe szosowe 700x23 lub 700x25 ?
Janu_sz Napisano 14 Kwietnia 2019 Napisano 14 Kwietnia 2019 No nie bardzo bo zetrzesz rawki bez opony.
marco_radik Napisano 14 Kwietnia 2019 Autor Napisano 14 Kwietnia 2019 Teraz, Janu_sz napisał: No nie bardzo bo zetrzesz rawki bez opony. Nie rozumiem?
Janu_sz Napisano 14 Kwietnia 2019 Napisano 14 Kwietnia 2019 Nie rozumiesz ? Pytasz się, czy jak jej nie założysz to będzie dobrze. To Ci odpowiedziałem.
marco_radik Napisano 14 Kwietnia 2019 Autor Napisano 14 Kwietnia 2019 Teraz, Janu_sz napisał: Nie rozumiesz ? Pytasz się, czy jak jej nie założysz to będzie dobrze. To Ci odpowiedziałem. "jak jej nie założę" odnośnie kierunku? To miałem na myśli
Gość Napisano 15 Kwietnia 2019 Napisano 15 Kwietnia 2019 Na oponie powinna być strzałka z napisem "Rotation". Czasami jest tak że w zależności czy to przód czy tył, to zakłada się je odwrotnie, ale do tego też są stosowne oznaczenia. Ja zaryzykuję stwierdzeniem że teraz chyba mało kto nie robi opon kierunkowych. Tylko pozornie wydaje się że nie ma to znaczenia.
itr Napisano 15 Kwietnia 2019 Napisano 15 Kwietnia 2019 jadąc w deszczu wzór strzały rozsyła odśrodkowo wodę, albo na boki albo do środka.... a gdy sucho to np. przednie koło pochylone w zakręcie- strzała ustawia się tarką trąc a nie " szynami " na bieżniku ślizgając koło na zewnętrzną Czyli patrząc z gory strzałą bieżnika zakładamy do przodu, a strzałą obrotu producenta zgodnie z obrotem ogólnie poza bieżnikiem rozgarniającym czy hamująco napędowym typowym dla opon mtb założenie odwrotnie raczej nie czyni trzęsienia ziemi...
Janu_sz Napisano 15 Kwietnia 2019 Napisano 15 Kwietnia 2019 Cytat Podsumowanie Aby zoptymalizować wydajność swoich opon, najlepiej przestrzegać zalecanego przez producenta kierunku montażu. Jeżeli w praktyce taki układ okaże się nie w pełni zadowalający, lepiej poszukać innego profilu, który lepiej spełni oczekiwania (trakcja, hamowanie, trzymanie na zakrętach) lub zmienić układ modeli opon przód/tył. Nie zaleca się montowania profilu „na odwrót”. Jeżeli taki montaż miałby się sprawdzić, wówczas producent umieściłby strzałkę podwójną przód/tył. Opona z pojedynczą strzałką rotacyjną nie została zaprojektowana do jazdy w odwrotnym kierunku. Taki montaż stworzyłby co najmniej ryzyko przedwczesnego zużycia opony lub co gorsza utraty kontroli… żródło: https://www.cycletyres.pl/blog/kierunek-montazu.html
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.